Dags för en liten uppdateting kring farsen/tragedin kring min Pixel 2 XL och Borderlinx US:
- Så efter 5 veckor av stallande från deras sida ("jo, den är på gång!", "du måste bara ge lagret lite mer tid, dom håller på att beta av en backlog!", "nej det är omöjligt för persinal att stjäla paket i åvrat system"), fick jag då veta att dom inte hittar paketet. Jag får också veta att dom initierat ett reklamationsärende hos DHL (som tydligen sköter deras lager?) och att det kan ta 25-30 arbetadagar (!) innan det är utrett och klart.
- Jag mailar någon gång innan jul och skriver att jag förväntar mig en full återbetalning på ca $950 (Pixel 2 xl plus Googles tyg-case).Jag får svar några dagar senare att jag kan få $100 i refund och att dom inte tar ansvar för värden över det.
- Jag mailar igen och undrar om dom inte har några skrupler som företag, samt meddelar att jag kommer att polisanmäla företaget och en viss "C Fulton" som signerade paketet när Google levererade det till dom, för stöld och bedrägeri om jag inte får tillbaka hela summan. Jag har inte fått svar, det här var precis innan nyår.
Jag förstår att dom inte ersätter och tar ansvar för saker som händer varor, när det lämnat bordrlinx. Men detta har alltså skett "från scratch" på deras eget laget. Helt oacceptabelt, imo.
Borderlinx är hands down det sämsta jag någonsin stött på när det kommer till affärsverksamheter och företag. Det verkar ju dessutom som att det kommer att kosta mig snudd på 7000 kr, samt att jag höll ut i 5 veckor, utan att få min älskade och efterlängtade telefon.
Ungefär 5 minuter efter att Borderlinx sagt att paketet var borta, köpte jag en till Pizel 2 XL (rimligt att ligga ute med nästan 20 000 spänn för mobiltelefoner? haha) med fodral från tyska Google Store och använde tjänsten MailboxDE. Ungefär 4 timmar efter att paketet lämnats hos MailboxDE hade dom skickat det vidare till Stockholm. Samma eftermiddag! Jag är oerhört nöjd med den tjänsten, både snabbhet och pris. Rekommenderas! Passa er för Borderlinx, dom är uppenbarligen skojare.
Click to expand...