Uppdateringstråden S7

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av donuts, 9 apr 2016.

  1. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Samma problem här, kan dra 10% på en timme med skärmen släckt och en podcast igång. Bluetooth osv avstängt..
     
  2. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Gå till någon av alla trådarna som handlar om dålig batteritid. Det är nog så att er dåliga batteritid har INTE med uppdateringen att göra. Jag och mängder med människor med mig fick inte sämre batteritid av uppdateringen. Det kan ju naturligtvis vara så att uppdateringen utlöste något som gör att det inte fungerar bra för dig längre. Orsaken till detta är trots allt någon av de vanliga batteridödarna och inte uppdateringen. Konstiga inställningar - återställ. Dåliga appar och spel som inte uppför sig bra - avinstallera. Plus annat du kan hitta i batteritrådarna.
     
    venison76 gillar detta.
  3. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Idag kom Decembers säkerhetsuppdatering. Ca 25 mb stor tror jag den var.
     
  4. xophile

    xophile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2013
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Fick också den ikväll. Märker ingen skillnad så här långt...
     
  5. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Verkar bara ha varit säkerhetsuppdateringen, jag kan inte hitta något annat hittills i alla fall.
     
  6. dr digital

    dr digital Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Angående december månads säkerhetsuppdatering så har min S7:a börjat konstra: den stänger av sig opromptat, drar med batteri än tidigare och förlorar WiFi med ojämna mellan rum. Någon annan som observerat liknande fenomen?

    Gott nytt år önskar,

    /Dr
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    yes märker det oxå.. börjar dessutom krångla såpass mycket med wifi att det påverkar resten av nätverket hemma.
     
  8. rkoo

    rkoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Märker exakt samma jag med. Sen uppdateringen krånglar wifi inte bara för S7 utan även andra anslutna enheter. Så länge S7 är ansluten dvs, kopplar man från den så funkar wifit perfekt för övriga.
    Klart irriterande.
     
  9. xophile

    xophile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2013
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Inga sådana WiFi-bekymmer ifrån mitt håll. Känner av något bättre batteritid också men det är bara en "känsla"
     
  10. utor

    utor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    287

    MINA ENHETER

    Stora besvär i vårt hushåll. Lite oklart när det debuterade, men strax innan jul tror jag, så oklart om det säkert är uppdateringen eller inte.
    Har iaf orsakat att wifi 2,4ghz går ner med jämna mellanrum, men verkar stabilare när de är anslutna på 5ghz. Kör dd-wrt router, som normalt sett varit stabil i flera år.
     
  11. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Om någon har problem är det nog bättre att ni letar efter andra orsaker än en säkerhetsuppdatering. Bara ett tips om ni verkligen vill lösa problemet alltså. Att ett problem sedan råkar sammanfalla i tid med uppdateringen betyder inte att uppdateringen orsakade felet, felet kan utlösas av uppdateringen, men då är det ett fel som har en annan grundorsak och skulle ha visat sig förr eller senare i alla fall.
    Jag vet att det inte är kul att höra, men fabriksåterställning och manuell installation av appar och ingen återställning av telefoninställningarna från backup eftersom det kan vara konstiga inställningar som ger ett fel. Detta kan vara det enda receptet som hjälper!
     
    jogge och utor gillar detta.
  12. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Sant minns sedan innan att just samsung krävde at vissa inställningar i routern var avstängda oxå.. faktikst bara samsungtelefoner som jag kan minnas nånsin haft dessa problem i mitt hushåll och jag har nog snart gått igenom de flesta märken ;)
     
  13. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Detta har inte i denna tråd att göra, dessutom är det inte tillåtet att posta samma sak i flera trådar så som du gör.
     
  14. Fredrock

    Fredrock Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    OK, eftersom det diskuterades i denna tråden så hakade jag på. Förstod sedan att det var på fel ställe och postade i en annan tråd. Glömde radera detta då. Inget illa ment.

    Var hör det hemma då, förresten? Eftersom du raderade min fråga i den andra tråden så blir jag osäker.
     
    Last edited: 9 jan 2018
  15. inact_0030

    inact_0030 Guest

    OK, admin tog bort ditt inlägg i den andra tråden så då svarar jag här då trots att jag inte anser att det har med uppdateringen att göra då.
    Kan du berätta lite mer om vad som händer i telefonen när detta händer.
     
  16. Fredrock

    Fredrock Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det är egentligen inte i telefonen något händer, utan snarare i de andra uppkopplade enheterna. Om jag ser på TV och tar upp min telefon och tänder skärmen så hackar bilden på TV:n. Som om telefonen stör hela nätverket. TV;n är dessutom kopplat med ethernet-kabel, inte via WiFi. Om jag spelar musik via Spotify connect på min stereo och tänder skärmen på telefonen så kopplas stereon ner. Min "känsla" är att telefonen stör hela nätverket hemma. Detta dök upp för någon månad sedan, så som någon skrev ovan, kanske inte kopplat till säkerhetsuppdateringen.
     
  17. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Men det måste som du förstår alltså vara något som händer i telefonen och det är ju det som är hela uppgiften att ta reda på vad det är. Man kan kanske inte direkt se vad det är, men telefonen grabbar väl tag i nätverket på något sätt som stör routern. Routern handhar ju både det trådlösa och det trådade nätverket och om den tvingas på knä av telefonen så är det troligen för att telefonen gör något. Du får kolla om du har några appar eller spel som söker sig ut på nätet direkt den går ur sömnläge. Du kan kolla om det går trafik. och vilken app eller spel det i så fall kan vara. Du får vara lite kreativ i ditt detektivarbete! :) En del routrar trivs inte med en del telefoner, man kan söka på detta. Ibland räcker det med att ändra lite inställningar i routerns Wifi-del. Det är dock inte så lätt att veta vad allt gör där så man får se om man kan hitta någon annan med samma problem. Gå till andra trådar här eller andra forum som handlar om detta istället för denna, jag tror du får mer hjälp där.
     
  18. Fredrock

    Fredrock Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack för svar! MEN, hur kollar man om appar etc söker sig ut på nätet? Jag är helt vilse i pannkakan. Har sökt i forumet men hittar inte något om samma problem.
     
  19. Mickius1

    Mickius1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2017
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    13
    Vi har samma problem här hemma oxå och det kom i samband med uppdatering. Vi har dock s7 edge men spelar ingen roll om jag använder min mobil eller om Frugan använder sin. Tv:n börjar hacka omgående och börjar ladda det som visas på tvn. Ruskigt irriterande
     
  20. Fredrock

    Fredrock Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det blev bättre när jag använder 5gHz-wifi, det verkar vara 2,4 som strular för mig. Det blir kanske "för trångt" där då flera använder det hemma.