Problem: Backup av sms från trasig telefon?

Diskussion i 'Allmänt' startad av LMLarsson77, 12 jan 2018.

  1. LMLarsson77

    LMLarsson77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2017
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei p30 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei p30 pro
    Har haft smsbackup+ installerat sedan länge men tydligen har den inte gjort automatisk backup sedan 2015?

    Nu är den gamla telefonen död och jag undrar om det på något sätt går att få fram sms?
     
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Med död...menar du att skärmen är död ? eller helt och hållet död ?
    om bara skärmen är släckt finns det en liten chans att usb debugging kan funka...
    men chansen är liten om skärmen är helt svart då du behöver logga in med pinkod först.

    om skärmen funkar men in touchen kan det funka att koppla in en vanlig datormus och styra tochen på det sättet...om du kan lyckas få över bilden till en annan skärm via hdmi eller någon adapter så är detta också bra..

    Google drive har en SMS backup funktion men det är ett ytterst fåtal telefonmodeller som har detta jag tror just nu att det är pixel telefonerna bara och möjligtvis någon mer möjligtvis nexus..

    ja allt beror ju på hur viktiga dina sms är.. du får återkomma vad det är som är fel på telefonen..om det är skärm..eller batteri...eller vad det nu är..

    Jag sitter lite i samma situation.. med min mate 8 jag har lyckligtvis en extra skärm till över..som jag ska prova att koppla in..sedan får vi hoppas på det bästa att cpu och moderkortet inte också skadat utan bara skärmen.

    Det vore givetvis smidigast om sms backup funkade på alla telefoner med google drive...
     
  3. LMLarsson77

    LMLarsson77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2017
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei p30 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei p30 pro
    Det är en LG G3 som moderkortet verkar ha pajat på. Den startar igång men skärmen blir blå efter några sekunder också bootar den om. Så det finns troligtvis ingen räddning.
    Konstigt bara att smsbackup slutade fungera 2015-11?
    Alla sms innan det fick jag fram.

    Det är väl inte extremviktiga sms tänkte mest kolla om någon visste om det gick eller om nån haft samma problem med smsbackup+