Sms

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av davidsson, 17 aug 2010.

  1. davidsson

    davidsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Fattar inte hur sms programmet funkar:o

    Har dålig täckning på jobbet men kan ta emot sms men när jag skickar sms så står det det att den inte kan skicka utan gör det sen men hur ser man om det är skickat, på min gamla n95 så hamnade det i ej skickade meddelande så man enkelt kunde se om det gått i väg eller ej. Kan man ställa in hur länge telefonen ska försöka skicka meddelandet?
     
  2. MrHydrodynamic

    MrHydrodynamic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Telefonen säger väl till att det är skickat, dessutom talar den om när meddelanden ej har blivit skickade och frågar om man vill skicka på nytt?
     
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Tror det är så att det kommer upp en liten bock i textrutan som visar att sms.et är skickat ? .

    Någon får gärna rätta mig om jag har fel,jag har allafall tolkat det så ;)

    Detta förutsatt att du har bockat i Leveransrapport under inställningar-sonyericsson-Meddelanden
     
  4. davidsson

    davidsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Står inget om att det ej skickat. fick iväg en massa när jag startade om telefonen .hur gör man för att radera sms som man ej (utkast) skickat borde ju gå utan att att öppna och radera alla text.
     
  5. Pett4

    Pett4 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Som jag förstått så är det så att när det står Skickar... så skickar den. När det står tiden, så har den skickat iväg och när bocken till höger dyker upp så han den andra personen fått smset.
     
  6. xereon

    xereon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lånar tråden lite eftersom det rör SMS.
    Är det någon som har bra erfarenhet av någon annan SMS hanterare för android? För ... SE's original är ju totalt värdelös. Man blir ju förbannad varje gång jag använder den.

    Mina irritationsmoment:
    Mobilen är liten, ja. Men varför inte anpassa gui:t till vad som är relevant? Liksom... när man ska skriva ett nytt SMS och har tangentbordet ute, varför får man bara se 2 rader av SMS:et man skriver på? Ytan ovanför är ju tom, men om man nu lägger till mottagare så får man 4 rader...? Som inbiten SE:are så har sms flödet alltid varit att man skriver sms:et sen väljer man mottagare. Vill man med SE/Android ha större yta för sms:et så bör man vända på denna rutinen.
    Sen för den delen så undrar man varför mottagarkontakten ska ta så mycket plats, den är ju både 2-3 rader, varför inte använda det till SMS:et istället!?
    Och den nedre "statusraden" som visar vilket språk man använder sig utav och vilken funktion man har aktivt "blå tecken"/stor/liten -bokstav. Vad ska man använda krysset till på denna statusraden? Den försvinner temporärt men såfort man börjar skriva igen så poppar den upp. Irriterande...
    Jag skickade ett SMS fel häromdagen och tog då upp medd. jag skickat fel, valde alternativet att ändra mottagare, där jag tog väck existerande mottagare och valde en mottagare och... då försvinner SMSet.

    Nä SE, back to the drawing board!

    Så, är det någon som har nåt bra app-tips?

    Ciao