Diskussion: iPhone X

Diskussion i 'iPhone X' startad av Droid55, 12 sept 2017.

  1. mattismarkus

    mattismarkus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2014
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1
    Jag slängde på ett lifeproof fre på min igår, riktigt nöjd
    Och galet nöjd med mobilen. Face id är ju hur grymt som helst
    Och hemknappen känns redan som dåtidens mobiler [emoji2]
     
  2. mattismarkus

    mattismarkus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2014
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1
    Kört med lifeproof på mina senaste och dom har fungerat superbra.
    Har otterbox blivigt nå bättre? Förut va det gummi på dom som fastnade i fickan. Samt så gillade inte gummit olja så mkt
     
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Ja. Fysiska knappar och on-screen-keys kommer bli som det tidiga 2000-talets tangentbordsmobiler. Eller dagens blackberry ;-)
     
  4. Bulldog76

    Bulldog76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Kan du slänga upp lite bilder? Hur är ljudet i den, minns inte om det var i den eller ett annat vattentätt skal som ljudet blev dåligt, vissa t o m att motparten inte hörde en vid samtal.


    Beställde en Otterbox Strada igår, den kostade under 300. Ser snygga ut på videos, men kanske kompletterar med Lifeproof eller Armor X. (gillar Armor x fästen, i teorin, har inte testat tidigare)

    Som vardagscase blir det nog en BookBook.
     
  5. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Kan varmt rekommendera Catalyst waterproof skal långt över Lifeproof Fre. Superkvalitet, bättre skärmskydd och ljud. Har båda och Fre är till salu
     
  6. MagnaWolf

    MagnaWolf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2013
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Telia, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro 11" M1
    Har Otterbox Symmetry på min X. Kan varmt rekommenderas.
     
  7. mattismarkus

    mattismarkus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2014
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1
    Hade ett catalyst till min gamla iphone 6s men den höll inte nå länge, så gick över till lifeproof.
    Mkt bättre i mina ögon iaf
     
  8. mattismarkus

    mattismarkus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2014
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1
    Ska se om jag får nå bilder, pratar bara med headset, men det stämmer att det brukar strula med skal och ljud.

    Har inte hunnit testa än men kan pröva i morrn
     
  9. Kimball

    Kimball Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    661
    Mottagna gillanden:
    397

    MINA ENHETER

    Applicerar de verkligen en värdeminskning på en reparation? Att de gör det utifall telefonen tex försvinner / blir stulen efter +1 år förstår jag, men jag ställer mig en aning frågande till om man verkligen kan tillämpa "värdeminskningen" på det sättet när det gäller en reparation?

    Jag har alltid varit av uppfattningen att man ska vara bra klantig / barn som använder telefonerna så de går sönder flera gånger per år för att det ska vara värt med tilläggsförsäkringar. 2199:- för AppleCare iPhone X + 249:- för skärmskada eller 849:- för övriga skador innebär ju att man MÅSTE behöva utnyttja denna minst 2 gånger under 2 år för att eventuellt ha sparat in pengarna (men om båda gångerna innebär 849*2 blir det ändå dyrare än via hemförsäkringen!). Så jag förstår inte alls vitsen?
     
    Keelhauled gillar detta.
  10. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Tycker bara kvaliteten på Lifeproof skal har blivit sämre och sämre sen Otterbox köpte dem
     
  11. mattismarkus

    mattismarkus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2014
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1
    Hmm det har jag missat, så dom är uppköpta av otterbox?
    Jag har haft skal från lifeproof till många mobiler iphone 5 o6s plus samt nån otterbox mm.

    Men det suveränaste med iphone x är ju avsaknaden av den onödiga hemknappen.
    Så den fungerar ju helt som vanligt.
    Är verkligen supernöjd med mobilen och den klarar en hel dag för mig.
    Kliver upp kvart över 4 sen är man väl i sängs vid tio på kvällen.
    Däremellan är det musik samtal och ljudböcker via blåtand.


    Nackdelen är väl då priset, men som det ser ut idag så finns det inget annat som lockar.

    Face id är då helt fantastiskt, hade mkt strul med touch id då man har smutsiga, oljiga fingrar. Och ibland torra.

    Testade att prata i mobilen idag och det fungerade bra med lifeproof väskan

    Med vänlig hälsning, Markus
     
    hakanv gillar detta.
  12. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Ja tror att det är tre fyra år sen Otterbox köpte dem - de lyckades ju själva aldrig göra något bra vattentätt skal så då köpte de upp en tillverkare istället. Sen dess tyckte jag bara de blivit sämre och sämre när det gäller kvalitet. Det blir ofta "oil slicks" med det inbyggda skärmskyddet, det är grynigt som attans. Ljudet brukar vara hemskt och de håller ofta inte ens tätt och byggkvaliteten brukar vara så dålig så det ser ut som ett billigt Kinaskal :) Gav det en sista chans i år men för min del blir det aldrig mer ett LifeProof.
     
  13. Rockson

    Rockson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2013
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    249

    MINA ENHETER

    Jag fick ett infall igår och köpte mig en X. Jag ska fan inte vara nära prylar när jag är bakis. Är alltid extra köpsugen då

    Jag gick tidigare från en sjua till en 8 Plus men kände att den var för otymplig. I övrigt var plusen en helt otroligt bra telefon för mina behov. Det gick exempelvis inte att döda batteriet på en dag utan det höll minst två dagar.

    Nu kanske det är nyhetens behag men jag älskar fasen iPhone X! Skärmen är påtagligt mindre än på 8 Plus men formatet är ju så mycket trevligare så det är värt det för min del. Avsaknaden av hemknapp gör att det blir mer snabbnavigerat med undantag för att stänga appar som är onödigt krångligt. Sen Face ID; jäklar vad grymt det är! Jag har helt oroat mig i onödan för att bli av med fingeravtrycksläsaren. Jag läste in ansiktet lite "nerifrån" - tänkte att det är så man mest håller telefonen vid upplåsning - och det fungerar klockrent, även om telefonen ligger på exempelvis ett bord framför mig.

    Om jag nu ska klaga på något så sitter mute-knappen aaaaaaaningen lös i ljud på-läge. Det har den gjort på i princip alla iPhones jag haft men då i tystläget. Sedan är alla övriga knappar mer infällda och lite mer infällda i ramen jämfört med vad jag är van vid. De känns något mindre distinkta än tidigare. Pyttesmå irritationer och inget jag tänker på i det stora hela. Supernöjd är jag!
     
    Last edited: 21 jan 2018
    Droid96, galaxy81 och Puttesson gillar detta.
  14. Bulldog76

    Bulldog76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jo det gör de. I alla fall mitt försäkringsbolag, och för skojs skull löste jag villkoren för några andra bolag.
    Värdeminskning är olika för olika saker, men tabellen för mobiler var 100% om den var yngre än 6 månader, 70% upp till ett år, därefter 60% och ner till 20%efter 2 år.

    Står att reparation värderas på samma sätt som ersättning dvs enligt ovan tabell.
    Alla får naturligtvis räkna på sina egna villkor mm, Apple care plus kostar olika, iPhone ör dyrast i och med att det är den man springer runt med jämt. Smidigheten ska inte heller föraktas genom att du går in till Apple och får en ny telefon i handen eller att det går snabbt. Via försäkringsbolaget tar det ganska lång tid att hålla på med försäkringen.

    Och jo, man behöver inte vara jätteklantig för att skärmarna på nya telefoner ska spricka. Vi har nog inte en enda telefon utan sprickor tyvärr. Barnens förstår jag visserligen (trots de har skydd på dem). Våra Edge vi hade är jättekänsliga. Otur också, trots skal med framsida så sprack skärmen, magnettåget öppnade sig ochluran landa med glaset neråt och på ett uppstickande gruskorn.

    Rätt skönt att ha peace of mind med försäkringen. Annars burkar jag inte förespråka extra försäkringar, för det är ju så, det är alltid billigare att aldrig ta extra försäkringar och hosta upp slantarna när det väl händer. Men iphone x är snordyr att reparera glaset på, så om den värderas till 60% efter ett år så kanske inte drulleförsäkringen hjälper särskilt mycket.
    Sen har inte alla drulle tillägg i sin hemförsäkring. Då är vitsen ännu större att skaffa Apple care plus.
     
  15. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    En snabb fråga då, vilken hemförsäkring har du?
     
  16. Bulldog76

    Bulldog76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag har Svealand, via Trygg Hansa. Läste finstilta villkor för några bolag till bara för jag var nyfiken. Reparation utan åldersavdrag var man tvungen att ha hemelektronikförsäkring, men tror att det inte omfattade mobiler om jag såg rätt.
     
  17. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Skärmen på X är 0.3 tum större.
     
  18. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Går inte jämföra tum rakt av mellan olika aspect ratios. Det du säger må vara sant men skärmen upplevs mycket mindre än på en plusmodell. Markant mindre skulle jag vilja påstå.
     
  19. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Jag upplever skärmen på X som större. [emoji108]
     
  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Då upplever vi helt olika. Den största anledningen att jag gjorde mig av med min X var att skärmen är för liten. Har inga sådana problem med Plusmodeller. Det är bredden som avgör för min del inte höjden. Dessutom tar notchen och avrundade hörnen bort en hel del effektiv skärmyta.
     
    hahadaoc gillar detta.