Körjournal?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Jovial, 22 maj 2010.

  1. christerorebro

    christerorebro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    93
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8
    Övrigt:
    Chromebook: Lenovo IdeaPad Flex 5
    Last edited: 6 aug 2010
  2. Johan B

    Johan B Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Använder man Telia Navigator så måste man ju alltid knappa in vart man ska. Om man redan vet det så skulle det ju vara enklare med "sjolanders körjournal". Tyvärr så skriver den inte in något i GDocs fast jag får upp popuppen som säger att det är ok.

    / Johan
     
  3. odjob

    odjob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkar för mig, har du skapat dokumentet på datorn (google kontot) först och sen i inställningarna på telefonen (körjournal programmet) angett kalkylarket???
     
  4. Johan B

    Johan B Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu hittade jag det uppladdade. Det visade sig att den sparar inte på det översta kalkylbladet utan allt läggs på ett nytt blad. Naturligtvis så såg jag inte det på en gång.
     
  5. Ingo

    Ingo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag hittar inte appen på Market. Vet någon om det hänt något med den?

    Tack på förhand!

    Ingo
     
  6. swugroot

    swugroot Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar vara precis en sån app jag har letat efter. Har dock problem att få den att komma åt google docet. Om jag kör test protokollet så säger den att " Kalkylbladets URL måste innehålla dokumentets nyckel." Är det någon som vet vad jag gör för fel då jag gör enligt instruktioner på denna sida som andra har lyckats med?
    Snälla hjälp en som älskar tekniska hjälpmedel!
    /Swugroot
     
  7. DSAutomation

    DSAutomation Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  8. tuomi

    tuomi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Billiggare.se - en smart körjournal med Push

    Jag ser att denna tråd är rätt gammal men vill ändå slå ett slag för www.billiggare.se

    Som utvecklingsansvarig är jag inte på något vis opartisk men vill lyfta fram de fördelar som kommer med vår tjänst.

    Vi har riktat in oss på att ge användaren en hands-off upplevelse i så stor mån som möjligt.
    Därav krävs det en installation av en uppkopplad GPS-enhet från oss i bilen, denna kan utföras på följande vis.
    • I OBDII-uttaget - finns i samtliga Europa-tillverkade bilar sedan 2004, kan utföras av slutkund.
    • Installation av enhet i instrumentpanelen, kopplat till strömförsörjning och tändning (utförs av återförsäljare).

    Några av höjdpunkterna med vår lösning.
    • Körningar registreras per automatik utifrån bilens tändning.
    • Datan synkas mot våra servrar vilket gör informationen tillgänglig 24/7.
    • Ett webb-gränssnitt för fullständig hantering av körjournal, rapporter och export till excel.
    • Vår Android- och iOS-app förenklar hanteringen av en körning då användaren vid avslutad körning får en Push som tar användaren direkt till körningen som är redo att fyllas i.
    • Stöd för Platser / Företag, återkommer du till samma plats flera gånger kan du döpa denna till ex. "Företagsnamn, Kontaktperson" vilket innebär att detta väljs per automatik för följande resor till samma plats.
    • Automatiskt adressuppslag, du slipper att på en karta identifiera var du varit då du får upp adressen på den plats du besökt.
    • Sparar tid då du endast behöver fylla i tjänste- / privatkörning samt plats eller notering.

    Läs gärna mer på www.billiggare.se.

    Vill ni veta mer om pris samt hitta närmaste återförsäljare kommer ni i kontakt med vår distributör Malux på www.malux.se/produkter/elektronisk-korjournal
     
    Last edited: 8 aug 2013
  9. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Har jag förstått saken rätt, även fast man har en GPS i mobilen så behöver appen alltså även en GPS i bilen? Så man behöver så att säga dubbla GPS:er?
     
  10. tuomi

    tuomi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja du har rätt. Det är å ena sidan av praktiska skäl (nämns nedan) och å andra sidan erbjuder vi en helhetlösning där det hela inte skall vara bereonde av någon tredje part. Det är inte på något sätt ett krav att man har en smartphone för att använda vår lösning utan det går att hantera körjournalen lika väl på webben en gång om dagen, veckan eller månaden. Däremot är det väldigt mycket smidigare med vår app då du har det fräscht i minnet vad du just nu är påväg att göra (Vilket skall antecknas i körjournalen).

    Det är på så vis inte en fristående app i den bemärkelsen. Appen kommunicerar inte med enheten utan med våra servrar dit datan skickas direkt från enheten. Detta för att kunna leverera mervärde till företag där det är tillämpligt med övervakning av fordonsflotta, hantering av servicetider m.m.

    Fördelarna jämfört med bara en app i telefonen är stora.
    • Väldigt exakt mätning utan handpåläggning du behöver inte tänka på att starta och stoppa resa etc.
    • Du slipper även koppla in mobilen för laddning under längre resor då GPS i många fall kan dra ur batteriet på några timmar.

    Utan ovanstående glömmer man gärna att logga varenda resa vilket om det är ex. en tjänstebil är nödvändigt för att ha en korrekt körjournal i skatteverkets ögon.

    Lägger man minst 1 timme i månaden idag för att fylla i och sammanställa körjournalen så lönar det sig att använda vår lösning.