Problem: [Hallon] MMS och wifi

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av Daniel.p3, 12 aug 2016.

Taggar:
  1. Daniel.p3

    Daniel.p3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Är ny här så ha tålamod med mig om jag gjort något fel.

    Min fru har en ny telefon, Huawei Y5II med Hallon som operatör och vi har stött på ett problem som jag inte kan lösa.

    Hon kan inte skicka eller ta emot MMS om wifi är anslutet. Mobildata är alltid på och så fort hon stänger av WiFi så går det att skicka/ta emot MMS men när WiFi är anslutet så står meddelandet bara och laddar. Det är precis som att WiFi stänger av hennes apn eller mobildata.

    Ingen av oss hat haft liknande problem trots olika telefoner (iPhone, Sony, Samsung, Honor)

    Någon som varit med om liknande och hat ett förslag till lösning?

    Tack på förhand!
     
  2. Cblucher

    Cblucher Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2016
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    nogla telefonar stænger av mobildata (som behövs for at skicka og mottage MMS) om den er på et wifi nettvärk testa om du kan hitta denna setting på din Huawei.
     
  3. Daniel.p3

    Daniel.p3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har försökt hitta denna inställning för misstänker att det är något sådant. Har provat att skapa en ny apn men det blir samma problem.
     
  4. destrom

    destrom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Ursäkta att jag väcker liv i en så här gammal tråd, men jag har exakt samma problem med dotterns mobil, en Huawei Y6II Compact med abonnemang hos Hallon, så jag undrade bara om ni lyckades lösa problemet med din frus mobil, och i så fall hur?

    Tack på förhand för svar!
     
  5. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Sök i forumet. Jag har skrivit en rimligt detaljeead text om det och hur man löser problemet.
     
  6. destrom

    destrom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har sökt på dina inlägg nu och jag undrar om det är "Huawei y6 ii problem med mms" som du menar?
    I så fall så får jag erkänna att jag är lite osäker på vad lösningen är, att använda Chomp eller Textra med T-mobile inställningen?
    Om det inte är detta, skulle jag kunna få be dej att länka till rätt inlägg, det skulle vara till stor hjälp.

    Stort Tack på förhand!
     
  7. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Precis så!