OnePlus 5T och MobileIron

Diskussion i 'OnePlus 5T - Allmänt' startad av magnik, 26 jan 2018.

  1. magnik

    magnik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2017
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    21
    Är det någon som kört MobilIron på sin 5T? Funderar på att köpa en men jag måste ha MobileIron för att komma åt mina jobbmail, kalender etc och vet av erfarenhet att alla lurar inte lirar med MobileIron som förväntat...
     
  2. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Kanske värdelös kommentar men..Nej det har jag inte. Vi kör Good. Appen i sig är ju ingen höjdare men fungerar i alla fall utan större problem. Tänkte nämna det iaf om du har möjlighet att välja. Mobilron kanske har mycket mer funktioner..
     
  3. magnik

    magnik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2017
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    21
    Tyvärr har kan jag inte välja, jobbar på ett företag som är extremt tekniskt avancerat i vissa avseenden men håller fast vid MobileIron fortfarande trots att det är en helt kass lösning, enligt mig iaf... :)
    Vi kommer att lämna MobileIron under året, men jag är så sugen på en 5T så jag vill inte vänta...
     
  4. Jommie

    Jommie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2013
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Kör 5T med MobileIron och jobb mail på Volvo. Problemet här är dom flesta mail appar är blockade. Måste köra med Boxer. Inte en favorit, men den funkar.
     
    bernard gillar detta.
  5. magnik

    magnik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2017
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    21
    Sedär, det är exakt det företaget jag jobbar på... :)
    Du säger alltså att det funkar som det ska, men att du behöver använda Boxer som mail-app?
     
    bernard gillar detta.
  6. Jommie

    Jommie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2013
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Precis så ja. Testade med Outlook, men då blockades min telefon direkt. Och att prata med supporten i Indien var bara glömma då dom direkt började babbla om att det var en ej godkänt lur m.m.
    Har tur att ha jobbat som lokalt IT stöd just på Volvo i 5 år, så känner jo dom som sen tagit över efter mig. Bara pratade med dom så var luren upplåst igen och det funkade klockrent sätta upp boxer.

    Tips: Installera MobileIron och Boxer först, sen registrerar du telefonen i BYODPortalen. Med MI redan installerad slipper du manuellt fylla i server och kod.
     
    bernard gillar detta.
  7. magnik

    magnik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2017
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    21
    Hahaha... Vet precis vad du menar, supporten i Indien är en riktig prövning av tålamodet att prata med... Kanon att veta att det funkar, tack för tipsen också!