Guide: Importera Pixel 2 / Pixel 2 XL till Sverige

Diskussion i 'Google Pixel 2 / Pixel 2 XL' startad av Swedroid, 5 okt 2017.

  1. Droid96

    Droid96 Guest

    Mitt råd är att köpa NU, dvs vela inte i ett halvår till och köp den precis innan priset rasar till hälften.

    Det finns alltid något bättre runt hörnet så det bästa är att slå till när pengarna och viljan finns.
     
    galaxy81, jnsson och 220volt gillar detta.
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Kommer självklart inte vänta ett halvår till. Jag vet bara att Clove UK hade rabatt i julas och undrar om jag gör en förlust mot nuvarande prisnedsättning (och hur stor skillnaden då är).

    Ja, det kommer alltid komma något bättre men Pixel 1 håller än idag så jag tror jag överlever med Pixel 2. Jag skulle inte köpt Pixel 2 om jag redan hade Pixel 2.
     
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Med tanke på hur länge du överlevt med en Moto G så är det inget att fundera på. Köp!
     
  4. Droid55

    Droid55 Guest

    Haha, det är inte "min" men sant. [emoji23] Tog över den när pappa uppgraderade till Moto G5.
     
  5. Droid96

    Droid96 Guest

    Okej, jag omformulerar mig. Med tanke på hur länge du överlevt utan telefon så är det inget att fundera över. Köp!
     
  6. Droid55

    Droid55 Guest

    [emoji23]
     
  7. ezone

    ezone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Hur går det med din beslutsångest.
    Man kan inte säga att det är ett bra eller dåligt köp det måste vara upp till individen att avgöra. Jag betalade nästan 10000 för min 128gb xl köpt i London och garanti är det minsta jag oroar mig för. Google har ju fortfarande ett ansvar som tillverkare som dom inte kan förhandla bort bara för att jag köpt den i det landet jag var just då.
    Jag ser det hela som ett icke problem.
     
    bernard gillar detta.
  8. mackan10

    mackan10 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2017
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop.
    Telefon:
    Iphone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop.
    Telefon:
    Iphone 7
    Några frågor till er som beställt via Clove:

    - Fick ni något tracking number?
    - Ungefärligt datum när telefonen skulle anlända?
    - Ett mail när den skickades iväg?

    Beställde en 64 gb från clove tidigt idag men endast fått bekräftelsemail där ingen av ovan nämnda frågor besvarats.
     
  9. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 965
    Mottagna gillanden:
    11 121
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Ja, ja(vid tracking), ja.
    Men jag antar att trackingen kan variera beroende på vilket leveranssätt man väljer.
     
  10. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag beställde en Pixel 2 XL från clove en torsdag kl 10:02. 11:45 skickades den med DHL och jag fick ett trackingnummer samt SMS. Sen var det dött i ungefär ett dygn innan den började röra på sig. På måndag efter lunch var den framme i Uppsala.
     
    bernard gillar detta.
  11. Puffet

    Puffet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2017
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G
    Avbokade min beställning från Clove då jag gick från att varit stensäker att det var värt ett byte från 5T till att ej vara det. Nu kom precis en kollega och visade upp sin 2XL han hade fått idag, helt sjukt nice telefon. :cool:
    Men får köra med 5T tills Oneplus klantar något nytt.
     
  12. Droid96

    Droid96 Guest

    XL är dock en betydligt mer modern konstruktion än vanliga 2an, precis som 5T. Lägger man stor vikt vid kameran så kan Pixel 2 vara en uppgradering från 5T men i många andra avseenden är det en nedgradering.
     
    bernard gillar detta.
  13. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Tagit 2st XL från Clove och fått track/info typ direkt, hade själva mobilerna 1-2 dagar efter. Hade då deras express frakt 1-3 dagar så klart. Men köpt en del Hr sensorer och annat från Clove och alltid varit snabba, men aldrig tagit utan express så kanske är sega där..[emoji3]
     
    bernard gillar detta.
  14. mackan10

    mackan10 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2017
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop.
    Telefon:
    Iphone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop.
    Telefon:
    Iphone 7
    Ok tack för infon.
    Tog expressfrakt men ingen info om tracknr osv, kanske kommer senare eller imorgon.
     
  15. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Tog du express och la order idag borde du få ett mail att den skickats senare idag eller tidigt imorgon. Sen borde den landa 1-2 dagar efter..[emoji3]
    Senaste jag tog var 16:e jag la order, packades på morgonen 17:e och fick mail runt 13 att den skickats och hade den typ dagen efter..18:e.
     
    Mrnico93 och bernard gillar detta.
  16. Oooove

    Oooove Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2018
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    5
    Jag beställde i lördags. Fick track id mail mån 1403. Började hända saker på måndag kväll och fick sms om jag skulle få den hemkörd eller till serviceutlämning.
    Imorse ville inte min nexus 5x starta överhuvudtaget men när jag kom hem och använde en äldre mobil så hade jag sms om paket att hämta och nu sitter den i händerna.

    1-3 dagars dhl express använde jag.

    edit: uppgifter från dhl
    upload_2018-1-31_8-16-40.png
     
    Last edited: 31 jan 2018
    bernard, Puffet, night77 och 1 annan gillar detta.
  17. Mrnico93

    Mrnico93 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2018
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2
    Har beställt en Google Pixel 2 (128 GB Clearly white) precis nu :D
    Tog också DHL express 1-3 dagar. Har inte fått track-id men antar att det kommer :)
     
    mackan10 och bernard gillar detta.
  18. mackan10

    mackan10 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2017
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop.
    Telefon:
    Iphone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop.
    Telefon:
    Iphone 7
    Fick mail senare under dagen att dom skulle skicka den inom 24-48 timmar, skall bli spännande att testa en Pixel! :)
     
  19. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Grymma lurar, har nog 99% där ute ink iphones..men på android är pixel för mig svårslagen..[emoji3] Första hade lite för "dålig" skärm men nu är dom Ok, dvs man kan lätt överleva det lilla blue tint som finns..
     
    mackan10 gillar detta.
  20. eko

    eko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2014
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Det hände en väldigt irriterande sak med Clove nyss. Jag beställde en B/W XL 64Gb. Den kosta typ 733 pund, och 763 inkl dhl leverans. Överföring gick bra och ordern blev genomförd, jag fick bekräftelse mail osv. Sen efter 2 timmar får jag ett nytt mail. Att de har då höjt priset på den svart vita till 880 pund och typ 900 pund med dhl. Jag kan ändra till svarta modellen som ej är prisändrad eller få pengarna tillbaka.

    Det stör mig för när de ser att efterfrågan ökar så höjer de priset. Ok jag vet hur marknaden funkar i detta fallet men min beställning inkl betalning var redan genomförd innan de ändrade priset.

    Produkten är redan köpt, den är betald. Precis samma sak som om jag köper en hamburgar meny betald och under tiden de förbereder så ska de säga.. Äh du tyvärr bigmac du beställde har stor efterfrågan så vi höjde med 100 kr men du kan få en cheeseburgare istället för samma pris eller pengarna tillbaka.

    Seriöst.

    Det är bara en mobil jag ski*er i vilket men sättet man gjorde det på va fult.

    Hur som helst de svartvita på clove kostar nu lika mycke som en njure och vill man ha 128 gb i svartvit så får man lägga till en lever också.
     
    dannejanne och Mrnico93 gillar detta.