Guide: Importera Pixel 2 / Pixel 2 XL till Sverige

Diskussion i 'Google Pixel 2 / Pixel 2 XL' startad av Swedroid, 5 okt 2017.

  1. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Det är ju bedrövligt gjort från Clove. Jag skulle personligen avbeställa och beställa från nått annat ställe bara för att....
     
    dannejanne gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 741
    Mottagna gillanden:
    44 738
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad sniket! Har du testat att maila dem och påpeka det orimliga i detta? Du kan ju hänvisa till den här tråden också. Vill de solka ned sitt hittills goda rykte här på Swedroid står det dem förstås fritt, men det är ju inte särskilt affärsmässigt.
     
    Last edited: 31 jan 2018
  3. mackan10

    mackan10 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2017
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop.
    Telefon:
    Iphone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop.
    Telefon:
    Iphone 7
    2 arbetsdagar har gått snart och ingen tracking id eller mail att den är på väg (Clove) :(
     
  4. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 205
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Du ska då kräva att pengarna görs tillgängliga på ditt konto omedelbart, eftersom du tvingas nu att beställa på annat ställe. Detta kommer de inte att kunna genomföra då pengarna kommer att vara reserverade några bankdagar.
    Kräv isåfall ränta på dina pengar för dessa dagar och en hanterings kostnad då du nu tvingas lägga tid på att lägga en ny order.
     
    ezone och bernard gillar detta.
  5. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 965
    Mottagna gillanden:
    11 138
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Med rådande inlåningsränta kommer han tjäna ihop ungefär 0,000 kr på det. Tror det är svårt för privatpersoner att utkräva en godtycklig avgift också, men det kanske finns något i köpvillkoren som är användbart i denna situationen.
     
    bernard gillar detta.
  6. Mrnico93

    Mrnico93 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2018
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2
    Men r*v fick ett mail av Clove nyss där de nyss råkade upptäcka att Pixel 2 Clearly White 128 GB är slut?! Är inte deras argument lite bullshit eller hur funkar det? Tradigt i vilket fall som helst :(


    "Hello Mr Malmsten

    Thank you for your order. Unfortunately, due to higher than expected demand we sold out of the WHITE 128GB Google Pixel 2 and are unable to obtain more stock at the lower price.

    However, we can offer you a BLACK one at the price you have paid. We apologise for this unexpected situation – please let us know if you would like us to send a Black one or if you would prefer a refund.

    Your custom is appreciated and we look forward to hearing from you."


    Och sen efter jag svarat dem att jag vill ha refund:

    "Hello Nicolas

    We are so sorry, we only found today that no more stock of that colour was available at the lower price and we only have the Just Black left in stock. If we are offered them again at a lower price in the future we will reduce our pricing again.

    Your payment will be refunded today and we do hope to hear from you again soon."



    Och sen när jag frågar om de har telefonen fast bara säljer de till det högre priset så svarar det här:

    "Hello Nicolas

    We can buy more stock of that colour but only at the higher price."
     
  7. eko

    eko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2014
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER


    Klart jag krävde pengarna tillbaka, jag hade tagit den svarta också då jag vela mellan färgerna men det är en principsak, inte för att 1 såld pixel gör dom fattigare precis men som sagt för att markera.

    Jag skrev mail med att de har gjort fel mot en konsument och förklara att jag kommer informera medlemmarna på swedroid i sverige om detta. Jag skrev också att det är många som handlat av clove samt att de har bra omdöme, att vissa har fått sina leveranser denna vecka och vissa väntar på leveranser från clove. Samtidigt även informerat om att vi är fler som är på väg att beställa men att jag kommer informera om denna händelse. Men deras svar är typ vi förstår och vi beklagar det inträffade men imorse fick de besked om prishöjning pga valutakurser eller efterfrågan eller vad det stod.

    Oavsett vad, att så stort företag borde ha bättre koll och uppdatera sina priser i tid. Det är lite girighetsvarning och girighet äcklar mig därav jag stör mig på händelsen.

    Tyvärr så är det inte lönt att kräva ränta o så på återbetalning då de alltid har sina kryphål. Huvudsaken är att pengarna kommer tillbaka.

    Jag gick faktiskt in på salgsbutikken och höll precis på beställa en därifrån och av lite ilska kvar så höll jag på missa momsen. De lägger inte på moms för svenska kunder så tullen lär lägga på det och då var det runt 8500 exkl moms så jag backa sista sekund.

    Det sjukaste är att de har höjt den svartvita modellen med ca 140 pund till 880 exkl frakt och 128 gb går nu på 990 pund exkl frakt :eek:

    Mackan10: Har du inte mailat så gör det. Du kan skriva om denna händelse och fråga om de tänkt göra samma sak mot dig. Då får de veta att informationen på Swedroid fungerar.
     
    Droid_269 gillar detta.
  8. eko

    eko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2014
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER


    Där ser man.. Då är det fler än mig som blev utsatta för samma sak.

    Det står ju "in stock" när man beställer. Så vad är problemet.

    Jag ser det så här, efterfrågan ökar o de passar på tjäna mer och avbryta beställningar för de lägre priset för det finns folk som betalar mer.

    Kortfattat
    "vi har inte fler men betalar du mer så har vi"
     
  9. mackan10

    mackan10 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2017
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop.
    Telefon:
    Iphone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop.
    Telefon:
    Iphone 7
    Knepigt detta med clove.
    I måndags skrev jag ett mail och frågade om Pixel 2 64gb Clearly fanns på lager, fick som svar att den fanns på lager och att det var bara att beställa. (Beställde tidigt tisdag morgon)

    Får som tidigare nämnt ej något mail där det anges när mobilen skall skickas.

    Efter några mail fram och tillbaka där jag påpekade att jag har beställt från dom just för att jag har läst att dom är någorlunda snabba på leveranser så får jag som svar att, Pixel 2 64 gb White kom idag till deras lager, sent på em och då kan dom ej skicka idag.
     
    bernard gillar detta.
  10. eko

    eko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2014
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Mackan10: Är priset detsamma som det du betalade om du kollar nu? För de ändrade priset runt 13 tiden idag. Typ nån timme efter min beställning. Ser även att den blå pixel 2 gått upp i pris.
     
    bernard gillar detta.
  11. mackan10

    mackan10 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2017
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop.
    Telefon:
    Iphone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop.
    Telefon:
    Iphone 7
    Var inne också och kollade tidigare idag och såg att de höjt den blåa, tur jag ej beställde den, var väldigt nära (den är sjukt snygg).
    Nej jag beställde som sagt den vita och dom har ej nämnt någon prishöjning för mig.
     
    bernard gillar detta.
  12. Mrnico93

    Mrnico93 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2018
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2

    Jaa sjukt dåligt! Jag beställde ju innan deras prishöjning eller vad man ska kalla det.. Vart ska man nu vända sig :/
     
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 741
    Mottagna gillanden:
    44 738
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Last edited: 31 jan 2018
    night77, Mrnico93 och ezone gillar detta.
  14. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 291
    Mottagna gillanden:
    8 140
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
  15. ezone

    ezone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Den har allt som alla andra Pixel2 har.. Garanti är upp till Google men är nog inte något stort problem.
     
  16. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 350
    Mottagna gillanden:
    17 822
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Finns bara 1 modell av Pixel 2/ 2 XL. Det är samma modell som säljs i hela världen hårdvarumässigt
     
    night77 gillar detta.
  17. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 291
    Mottagna gillanden:
    8 140
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag visste inte det, men det är ju bra!! Det enda kanske blir lite krångligt är garantin, annars får man förlita sig kanske på hemförsäkringen om den täcker såna saker för "utlandsköpta" prylar?!
     
  18. eko

    eko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2014
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Mackan10 & Mrnico93 :

    Nu gissar jag bara men jag tror det är som allt annat i dessa branscher, här finns säkert någon som kan försäljning och inköp bättre än mig men JAG TROR att de inte uppdaterar lagersaldo och ligger på stock i status medvetet så folk kan beställa, just nu verkar det vara högt tryck för clove då de va billigast även i England fram tills prishöjningen av vissa färger. Som jag förstod på deras mail så har de fler på ingång i dagarna och då har de inte ändrat till out of stock men istället buffrar för nya beställningen som kommer. Sen till priset, oftast får man ett bättre pris när man köper större lager med alla färger, och nu kan det mycket väl vara så att de haft högt tryck på vissa färger och fått slut på sedan beställt fler av de färgerna men inte fått de till samma bulkpris då de köper enstaka färger och därför fått lägga på mellanskillnaden därav det höga priset.

    jag kan mycket väl kunna tänka mig de kör slut på det mesta de kan nu inför påsk och köper in stort last mot påsk igen då även återförsäljarna kan göra sina kap priser från tillverkaren, som då även gynnar konsumenter. Påskharen och rabatten hör ibland ihop he he.

    Problemet är att vi är några här som hamnat mitt emellan nu då de enligt mig gjorde en medveten miss och inte uppdatera lagersaldo och priset då de ger en ett val om en annan färg till det priset man betalt. Tackar kunden ja så har de låst kunden då den redan har betalt.


    Min dag sluta bra iaf, clove klanta sig, jag lyckades att inte köpa av salgsbutikken, jag impuls beställde från Ebay i Tyskland som jag nu avbeställt, denna dagen har kostat mig mycket pengar men jag räknar med att pengarna för clove och Ebay trillar in åter på kontot nästa vecka.

    Det sjukaste är faktiskt att jag sitter just nu och skriver allt detta på en B/W Pixel 2. Hur jäkla sjukt är inte det då :teeth: det är därför jag har skrivit en hel bok haha.. ni som väntar, jag lovar er att ni väntar på något riktigt underbart! En sak att läsa och se på nätet men helt annan sak att använda. Jag har aldrig varit så kär i en mobil som jag är i denna redan efter någon timme.. sh*t är kl så mycket!

    BTW Tack W!
     
    bernard och Mrnico93 gillar detta.
  19. Mrnico93

    Mrnico93 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2018
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2
    Hahah åhh xD Tack för din förklaring, känns rimligt! Kul du gillar den :D
     
  20. maxin

    maxin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2017
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Kan dom kräva att du ska betala mellanskillnaden när du redan betalat de priset dom hade då du la ordern?