Batteriproblem, service?

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av walo, 30 jan 2018.

  1. walo

    walo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har haft min 6P i nästan två år nu och härom veckan så stängde den av sig konstant på 15-20% batteri då den egentligen tyckte batteriet var slut
    Men efter nån vecka utan åtgärd så verkar felet vara borta och jag kan nu använda den ner till några procent innan den dör.
    Men jag har inte testat det så mycket så jag vet inte om det är värt att lämna in den pga detta fel.

    Kan det bli att Mobylife finner inget fel och jag får betala undersökningsavgift eller dylikt?
    Eller brukar de bara byta ut batteriet då det säkerligen kommer börja krångla framöver igen?
    Vill ju inte riktigt skicka iväg den och få betala för kbgenting då felet inte verkar finnas just nu..
     
  2. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 399
    Mottagna gillanden:
    3 149

    MINA ENHETER

    Hittar dom inget fel får du betala underssökningsavgift.
     
  3. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Kolla i tråden "batteritid". Det där är inget ovanligt problem på 6p. Brukar vara särskilt tydlig om du är utomhus i några minusgrader, speciellt om du ska använda kameran. Skickade nyss in min (för andra gången pga detta problem) och fick batteriet utbytt. Väldigt många har haft samma problem och batteriet brukar bytas ut utan problem.
     
    jnsson gillar detta.
  4. hellgun

    hellgun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4A

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4A
    Jag har nyss haft min inne pga av dels detta (dog på batteriprocent 10-35%) men framförallt för att den fastnade i bootloop. Enligt Netonnet är det 6 månaders batterigaranti så ditt fel får du antagligen betala för.
     
  5. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Kontakta Huawei direkt istället så lär det lösa sig med batteriproblemet. Kolla som sagt i andra tråden, där är det många som fått batteriet utbytt.
     
  6. joff

    joff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Platta:
    Nexus 7
    Jag hade samma problem men efter att jag stängde av batterisparläget slutade min telefonen stänga av sig vid 20-30%
    Värt att testa iaf