Detta gäller om man köper en S8 eller S8+ inom en viss tidsram och "claimar" den via samsung members appen.
Det finns faktiskt en frågeställning här med.
Jag undrar om någon av er har koll på hur det funkar? Jag har köpt en S8+ i Sverige i fredags, fick den igår och har startat upp den med mitt
Telenor simkort.
Allt funkar som det ska, Samsung Pay och allt annat vad jag kan se. Allt gick bra vid start, förutom att den var på tyska när den startade och att den var tvungen att göra en "factory reset" innan den kunde göra något annat.
Nu till frågan.
Jag får inte upp möjligheten att "claima" erbjudandet i samsung members appen, det står att jag inte omfattas av kampanjen.
Jag mailade till Samsung och de skrev
------
För att kunna ta del av kampanjen, vänligen kontrollera och se till att följande kriterier är uppfyllda:
• Köpte en S8 eller S8+ mellan 29 Januari och 28 Februari
• Har ett Samsung-konto inloggat
• Uppdaterat S8 & Members appen
• Har ett aktivt SIM-kort i enheten (Utan ett aktivt SIM-kort visas inte fliken Förmåner)
Stegen för att registrera enheten är som följer:
1. Öppna Samsung Members App
2. Tryck på "Förmåner" överst (om det inte finns några fördelar, indikerar det att SIM-kortet inte är isatt)
3. Under händelser letar du upp den som handlar om denna kampanj.
4. Följ de angivna stegenOm du fortsatt inte finner erbjudandet eller upplever problem med det, vänligen försök på nytt med ett annat Svenskt SIM-kort.
----
Vad menar de med det? Jag kan väl knappast ha ett utländskt simkort från en svensk operatör.
Någon som har fått detta att fungera.
Då detta är min, vad jag vet, första post på år så ber jag om ursäkt i förhand för alla klavertramp.
Click to expand...