Officiell uppdatering (Nordic)_2.73.405.5

Diskussion i 'Hero' startad av FOO, 11 sept 2009.

  1. wigtor

    wigtor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Pixel 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Pixel 4
    Skumt att det står på sidan att lanseringsdatum är 2009-09-11 som var igår och den filen skulle väl dom tagit bort om det var något fel på den.
    Det skulle väl komma en ny idag? eller?
     
  2. vaette

    vaette Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vilken version av radio-romen har du då? (settings->about->baseband)

    Lider också av krångel med MoDaCo-romen då det gäller data, men noterade dumt nog inte vilken radio det var som brukade fungera (föredrar att inte nedgradera huvud-romen igen, men kan jag bara gå tillbaka i radio är det ju lugnt).
     
  3. Avy

    Avy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har upptäckt ett problem efter att ha uppdaterat Romen. Om jag lägger till nya genvägar på nån av de 7 sidorna så varje gång jag håller inne för att flytta applikationen eller slänga den från sidan så öppnas den. Någon annan som får detta problem?

    Lade exempelvis ut spotify och kalenderappsen som visar nästa händelse och kan varken flytta dem eller slänga dem.

    Edit: Startade om telefonen och nu fungerade det igen. så om någon får samma problem så starta om den.
     
    Last edited: 12 sept 2009
  4. Teremdea

    Teremdea Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 5t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 5t
    Platta:
    Google nexus 9
    ROM:
    Stock Rom Android 7.1
    Info:
    Action launcher 3
    Måste säga att denna tråd är riktigt förvirrande.... enligt backflip1 så var det ju ett fel i romen, vilket skulle uppdateras idag, men nu säger vissa att romen är ok, att det var nedladdningen det är fel på. Skulle gärna veta vad det är som gäller egentligen.

    Verkar ju som att en del av er har haft lite problem sedan uppdateringen i alla fall så frågan är ju om det är värt att uppdatera eller inte?
    Är lite feg av mig när det kommer till nya grejer och vill ju inte göra något som kan förstöra/göra telefonen sämre... :eek:
     
  5. Roboseal

    Roboseal Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis lagt in den (min är köpt från tyskland). Jag har inte menyer osv på svenska men det är inget som jag bryr mig om. I övrigt flyter det på bra, mycket snabbare och nya kamerafokusen fungerar fint, dock har jag samma problem som innan med wlan...dvs att ibland fungerar det och ibland inte :(
     
  6. backflip1

    backflip1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hampan

    Kunde inte ladda ned rommen pga att det stod att den var inte kompatibel med min hero pga region. Därför ringde jag supporten.. mvh
     
  7. zittan

    zittan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2009
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad jag förstått så har HTC haft problem med nedladdning av filen på deras hemsida då det finns två olika sidor att hamna på på deras hemsida.

    Ska se om jag kan få ihop en liten beskrivning skillnader och liknande för min HTC Hero.

    Jag laddade ner uppgraderingen igår, HTC har lagt ut den och då får de stå för att den fungerar(även om man inte alltid kan lita på det). Innan installationen så rensas hela mobilen, allt raderas alltså.

    Jag körde myBackup för att ta backup på telefonen, dock tar denna inte kontakterna och när du gjort en restore så finns inte applikationerna i my downloads på android market.

    Skillnader:
    Wlan fungerar bättre än tidigare, har inga problem med tappade paket.
    Sense flyter på mycket bättre än tidigare.
    Klicka på skärmen för att ställa in skärpan i kameran

    Jag skulle säga att uppgraderingen är för mig väldigt lyckad, men det tar en stund att få tillbaka telefonen till samma inställningar som innan.
     
  8. Teremdea

    Teremdea Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 5t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 5t
    Platta:
    Google nexus 9
    ROM:
    Stock Rom Android 7.1
    Info:
    Action launcher 3
    Ok låter som att jag ska försöka mig på detta då. Håller på att ladda ner filen från htc nu.. vilkent tydligen dröjer ganska rejält.. men men. Får se hur allt blir efter installationen. Är ju riltigt nyfiken på att se hur mycket snabbare den blir då jag stört mig lite på lagg framför allt i musikspelaren och när tangentbordet växlar läge osv.
     
  9. Roboseal

    Roboseal Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag laddade ner stantemos fil han länkade i inlägg #81, jag kunde inte heller lägga in mitt serienummer
     
  10. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Installerat sen några timmar.
    3G-dataikonen försvinner ibland och om jag då gör något online samtidigt så klagar programmet på att anslutningen är paj. Detta händer relativt ofta och börjar bli störande.

    I övrigt så verkar det bra.

    MyBackup Pro funkade fint för mig.
    Fick igen favoriter, SMS och sånt.

    Alla program jag hade installerade sen innan fanns på Market under My downloads. Mycket smidigt att återställa.
     
  11. htchero

    htchero Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har uppdaterat min hero nu och är otroligt nöjd, inga uppladdnings problem på Twitter eller Facebook. Sen så går telen snabbare, men har hört att man ska få java med uppdateringen vilket jag inte verkat fått. Nån annan som fått det eller inte fått det?
     
  12. Roboseal

    Roboseal Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte heller fått någon javaikon
     
  13. hakans

    hakans Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jovars, det funkar ju ibland, virtualbox funkade det inte med att uppgradera en nokia telefon, var nåt skummt när telefonen kom i sitt "programmeringsläge" eller nåt, för efter omstart i uppgraderingsproceduren hände ingenting
    VMWare gav samma resultat, jag gissar att den virtuella USB enheten inte hängde med på vad telefonen gjorde.

    Ajja, får väl uppgradera på jobbet istället, där finns det massor med windogs grejjer:eek:
     
  14. Maveric77

    Maveric77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nyss uppgraderat till nya rom-en och allt utom en sak verkar funka! När jag går in i "butiken" så kommer det upp ett mess där det står "Android-butikens användarvillkor" och så laddar den för fullt! Det finns två knappar, en med "Jag godkänner" som är gråmarkerad och inte går att trycka på, och en med texten "Avvisa".

    Den håller på att ladda hela tiden, men det enda jag kan trycka på är "Avvisa" och då återgå den till Home direkt...

    Jag har provat att surfa med den så uppkopplingen funkar, både via Wi-Fi och 3G!

    Nån som vet vad jag kan göra? Är inloggad på Gmail med den oxå!
     
  15. Jeppser

    Jeppser Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det samma stavfel och missar i den officiella som i modacos RUU?
    I modacos som jag använder har jag märkt
    * att om den e inställd på svenska och någon ringer så ligger två texter ovanpå varandra där det står att man ska dra ner skärmen för o svara?
    * Översättningsmissarna? Där det står på typ ungerska eller nåt under Inställningar>Ljud o Skärm>Ringvolym.

    Kanske finns nåt mer men det är vad jag hittat..
     
  16. stoffe

    stoffe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkar som sagt inte. Mounta SD-kort osv funkar, så det är inget fel på USB in till VirtualBox, men Sync klarar inte koppla ihop sig av okänd anledning. Får köra på jobbet.
     
  17. backe5

    backe5 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    problem med market

    Jag hade typ samma fel, men det fungerade när jag stängde av wlan och bara körde på 3G, då kunde jag godkänna vid första försöket...

    /backe
     
  18. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 161
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Innan jag ens försöker.... Är det någon som lyckats lagt in den svenska officiella rom'en på en Hero beställd från England?

    Jag menar utan att roota eller liknande.
     
  19. htchero

    htchero Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis, på detta sett fungerar det, varför vet jag inte riktigt.
     
  20. kgb_swe

    kgb_swe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    @tpaulsson: jag har lagt in den svenska officiella. Funkar utan problem. Har inte heller några problem med datakopplingen som några få har klagat på.
    Den enda är att allt fortfarande är på engelska (kan dock lösas med "custom locale"). Verkar som ROMen känner av varifrån telefonen är (via IMEI eller något!?).