Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. sektledaren

    sektledaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Offtopic: Det är hysteriskt roligt att följa dig när du debatterar, spelar ingen roll om det handlar om Doogee eller invandring.......:):):)
     
  2. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Det är klart att om man vill prata om att ett land tjänar på invandring så måste man titta på.vilka som kommer och hur de agerar. Senast man tittade så såg man väl att de från Sydostasien begick mindre brott än infödda svenskar samtidigt som de från vissa menaländer begick mer. I USA vet jag att det gjorts liknande undersökningar där det visat motsvarande siffror vad jag förstått. Men tittar man på de länder som människorna kommer ifrån som de har skapat så kan man ju dra en del slutsatser hur de beter sig även i nästa länder. Vi svenskar ändras ju inte över en natt om vi flyttar till ett annat land heller för den delen.
     
  3. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Det var du som började snacka om kulturer. Vilka kulturer snackar du om?

    Utbildning gör dock enormt stora skillnader, missade du det och sekularisering?
     
  4. Droid82

    Droid82 Guest

    Nu är det så att staten ej "buntar ihop alla" och skickar dem till Stockholm och Malmö, utan människor som kommer till Sverige får bosätta sig var de vill i vårt avlånga land. Menar du att du tycker att den svenska staten ska tvångsförflytta delar av befolkningen till vissa delar av Sverige för att gynna integrationen? Ska en polisbil komma och hämta dig och mig och tvångsförflytta oss till Rosengård eller Seved i Malmö? Du talar om människor som har egna drömmar och önskemål, som vill kämpa för de livsmål de själva format, försöka nå den karriär de drömmer om, att få söka en bostad i den del av Sverige de själva helst önskar bo i. De vill nog inte tvångsförflyttas inom landet, på samma sätt som att jag och du knappast heller vill bli tvångsförflyttade.
     
    Last edited by a moderator: 12 feb 2018
  5. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Ett exempel är den judiska jämfört med detn muslimska bara för att ta ett hett ämneä:-) Trots att det kanske går 100 muslimer på varje jude så har judarna fått drygt 200 Nobelpris samtidigt som muslimerna fått drygt 20. Sannolikheten att en jude får det är alltså ungefär 1000 gånger högre.
    Det finns såklart flera variabler men det är ett. Pengar saknas såklart inte i många länder för forskning heller.
     
  6. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Jag tror du tappade poängen. Vi pratade om barnfödelse och mängden barn. Du verkar tro att det är en kulturell grej att skaffa massa barn och att detta görs enbart för att tjäna pengar. Jag påpekade dock fakta kring lägre utbildning och mer religion har en koppling till att skaffa fler barn. Nu är du någon helt annanstans.
     
  7. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Nej, det behöver man inte alls göra. Invandrare kommer att integreras med tiden oavsett var de kommer ifrån.
     
  8. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Tack, det är meningen.
     
  9. Droid82

    Droid82 Guest

    Menar du integreras eller assimileras?
     
  10. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Hur har det gått i USA med det? Där har folkgrupper bott med varandra i många generationer men det är ändå väldigt segregerat. Hur gick det i Jugoslavien? Hur ser det ut i Ukraina? För kurderna i de länder där bor m.fl m.fl
     
    Last edited: 12 feb 2018
  11. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Jag kan mycket väl ha tappat poängen. Har jobbat många timmar idag och sedan fixat mat åt ungar, städat osv så har inte helt koll på allt.

    Om jag förstod frågan rätt så menar du att utbildning och sekularisering får ned barnafödandet?

    Det jag tror är följande angående detta.
    Vissa folkgrupper verkar inte värdera utbildning lika mycket som andra grupper. Eller för den delen ha samma potential att tillgodose sig utbildning som andra grupper. Att både kultur och biologiska faktorer verkar spela in på det är uppfattningen jag har fått av det jag läst och sett.

    Kommer man från en kultur som premierar akademiskt lärande och där populationen dessutom har en fallenhet för inlärning så blir resultatet antagligen att befolkningen får högre bildningsnivå (och vad jag förstår det, ofta blir mer sekulariserad) än om man kommer från en kultur som inte premierar lärande. Om populationen dessutom har svårigheter med inlärning så blir utfallet negativt jämfört med den förra gruppen. Vissa religioner/länder/kulturer har ju dessutom hårda straff för apostati vilket då försvårar ytterligare.

    Jag tror inte heller att kulturer är helt skiljt från de förutsättningar som befolkningen som skapat kulturen harm



    Var det en korrekt uppfattad fråga och svar?
    Jag vet om utsökt för eventuella stavfel då jag ska sova nu och telefonens rättstavning verkar ha ballat ut
     
  12. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    För att påminna dig lite om mörkandet, snedvridningen och lögnerna som vänsterstyrda SVT och övrig PK media går ut med som du påstår inte existerar. Kanske du såg Agenda så sent som igår som bara ett litet av otaliga exempel. Helt fruktansvärt om du frågar mig och sådan vänsterpropaganda är vi dessutom tvingade att betala för.

    Här är Moderaternas hela reklamfilm i original om du nu såg Agenda.

    View: https://www.youtube.com/watch?v=ulYVdDOon9M

    Men det räknas kanske inte till kategorin mörkande, snedvridningar och lögner, även om det såklart är just det.
     
    Last edited: 12 feb 2018
  13. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    I första steget integreras, som jag skrev tidigare så tar det ungefär tre generationer för att assimileras.
     
  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    USA har en fullständig annan politik och samhälle. Det är inte relevant för oss i Sverige.
     
  15. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Såg du länken jag lade in? Mängden negativa artiklar om invandring är helt enorm. Det skrivs hur mycket invandringskritiska artiklar som helst.

    Med andra ord så sker det ingen mörkläggning som du hävdar.
     
  16. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Då undrar jag hur du kan veta att det tar tre generationer? Vi har ju haft invandring från länder som ligger extremt nära oss kulturellt innan så det går ju inte att använda.
    I andra länder verkar visa grupper finna sig väl tillrätta på kort tid samtidigt som andra inte verkar kunna integreras på hundratals år.

    Så, hur kan du påstå att det går att assimilera på tre generationer eller för den delen att det går över huvud taget då vissa folkgrupper som judar, romer, kurder för att nämna några inte assimileras på tusentals år.
     
  17. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har ingen som helst aning om vad du förväntar dig av politisk reklam men det bevisar definitivt ingenting.
     
  18. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Fattar inte vad det har med saken att göra hur många invandrarkritiska artiklar det än skrivs.
    Det har ju absolut inget med mörkandet, snedvridningen och lögnerna att göra från vänsterns propagandakanaler såsom SVT och övrig PK media.
    Hela tiden visar det sig att du inte alls läst vad jag skrivet.
     
  19. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det visar forskningen, jag länkade till uppgifterna tidigare.

    Vilka i Sverige skulle inte blivit en del av svenskarna efter 100 år menar du?
     
  20. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Har det inte med saken att göra? Att det fritt skrivs hur mycket invandringskritiska artiklar som helst bevisar just att ingen försöker mörklägga, dölja eller förhindra någon att säga vad man tycker.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.