Problem med hörlurar

Diskussion i 'Legend' startad av Peroti, 19 aug 2010.

  1. Peroti

    Peroti Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tjena! Jag har haft min Legend i snart en månad och jag börjar bli galen... Jag har alltid använt mina mobiler som musikspelare och så var även tanken med den här.

    Men den verkar inte gilla mina hörlurar. Så fort jag har i mina WESC-hörlurar så börjar den bete sig konstigt. Spelar ingen roll om musiken är på eller inte. Telefonen börjar då ringa upp den kontakten jag senast ringde... Eller aa, den ringer upp och lägger på efter en sekund... Sen håller den oftast på så tills jag tar ur hörlurarna. Har även testat med ett par Philips-hörlurar. Samma problem.

    Har aldrig krånglat när jag haft i de små värdelösa hörlurarna men får med mobilen.

    Jag har mailat till HTC och frågat vad jag ska göra och de trodde att det var mina hörlurar som inte var kompatibla med telefonen och att jag inte skulle behöva lämna in mobilen. De sa att jag skulle gå till nån affär och testa flera hörlurar tills jag hittade några som funkade.

    Ska jag verkligen behöva gå och köpa nya hörlurar? Är det någon som känner igen det här problemet? Borde jag lämna in telefonen ändå? Någon som vet några hyfsat billiga hörlurar som garanterat funkar med Legend som jag kan testa?

    Tack på förhand. Peace!
     
  2. Huppen

    Huppen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag kör med Koss PortaPro, runt 3-400 spänn och satans bra tryck i lurarna.
     
  3. riro

    riro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  4. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  5. Tobias Rydholm

    Tobias Rydholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sök efter Headset Blocker på Google, så kommer ditt problem lösa sig. Jag har samma problem på min Desire med en del hörlurar. Som jag förstått det kan hörlurarna glappa lite i kontakten, och telefonen uppfattar det då som en styrsignal från en fjärrkontroll. Min telefon ringde inte upp någon, däremot bytte den låt lite som den kände för. Med Headset Blocker får du en widget du kan lägga på startskärmen, som du kan stänga av fjärrfunktionen med. Nackdelen är givetvis att fjärren inte funkar längre, men det primära är ju att det funkar överhuvudtaget.
     
  6. Peroti

    Peroti Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tack för alla snabba svar! vet het klart vart jag ska vända mig först om jag får problem med mobilen i fortsättningen!

    Tobias Rydholm, jag tror du löste mitt problem! Har testat Headset Blocker en stund nu och problemet verkar vara borta! Du har gjort mig till en lite lyckligare människa! haha. Tack!

    UPDATE:
    Körde nyss ett helt joggingpass på 45 min med musik från mobilen och det krånglade inte en enda gång, så problemet är officiellt löst!
     
    Last edited: 19 aug 2010
  7. Tobias Rydholm

    Tobias Rydholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Alltid kul när man kan hjälpa till. Varsågod.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  8. Mircwar

    Mircwar Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har precis samma problem som Peroti. Kör med Koss porta pro och prövat flerar olika lurar med samma resultat. Hade mobilen på lagning för att byta display pga touchen slutat fungera på vissa ställen och det var efter det den började krångla, innan dess fungerade den fin fint. Känns som Legend är en riktigt skitmobil
     
  9. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det har mer med OS:et och HTC:s val av mjukvara att göra och inte telefonmodellen. Samma problem finns med alla HTC telefoner vet jag.
     
  10. Tobias Rydholm

    Tobias Rydholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Och det är ju som sagt bara att installera headset blocker så är problemet borta.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  11. nkewk

    nkewk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vet inte kan va någon inställning, eller så är bara hörlurarna riktigt kassa!!

    heros är iaf bra!