[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. Slimey

    Slimey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2016
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    622
    För mig står det att nästa betalning är 0kr, så jag har noll koll på om jag bytt rätt. Fattar inte varför de aldrig kan få ordning på hemsidan så infon är korrekt.
    Har iaf bytt från 2gb/fritt till 4gb & 60 samtal/600sms. Tror jag...
     
    induktion och manderss99 gillar detta.
  2. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Kan vi nu kanske lugna ner oss en smula och ha lite förståelse för att databaser tar längre tid att tröska genom än det tar er att klicka på "ändra"? ;)

    upload_2018-2-27_7-27-30.png
     
    Pernilla, Petter_Vimla, jonko och 4 andra gillar detta.
  3. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Det är ytterst få som är medveten om detta (tyvärr).
     
  4. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Ja, det är ju helt sanslöst hur folk beter sig som skrikande barnrumpor bara för att det ser lite konstigt ut efter en ganska stor (och positiv) förändring. Herregud, chilla folket. Det verkar som att det bara konstigt ut, men det verkar inte som om någon faktiskt har fått något "riktigt" fel än? Man kanske ska vänta och skrika ut saker tills något faktiskt går galet, och då kanske i första hand ta det med Vimlas support direkt?
     
  5. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    858
    Mottagna gillanden:
    1 019
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Då är det ju inte så konstigt att inte ens Vimla tycks känna till det, och oftast ger alltför optimistiska tidsgränser.
     
  6. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Det är cirka 1,5 dag tills nästa betalning ska ske och Vimla har fortfarande inte fått ordning på betalningssidorna än. Förra gången Vimla feldebiterade mig så tänkte jag att det också var lugnt, men då var det helt omöjligt att faktiskt få tillbaka pengarna av Vimla. Därför blir jag lite extra på min vakt när Vimla ser ut att feldebitera mig igen.
     
    induktion gillar detta.
  7. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Månadskostnaden för mars har blivit rätt på de tre abonnemangen jag ändrade från fria samtal till mer data istället. Dock står denna rad fortfarande kvar:
    Månadsavgift: 2018.02.27 - 2018.02.28 6,66 kr
     
    inact_0049 gillar detta.
  8. Kaka!

    Kaka! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Telefon 2:
    Xiaomi 11 Lite 5G NE
    ROM:
    PixelOS
    Har fått exakt samma rad vid byte från det tilldelade fria till den begränsade men med mer data. Problemet är förmodligen att nedgraderingen från fria träder i kraft vid månadsskiftet medans uppgradering går in direkt. [emoji848]
     
    inact_0049 gillar detta.
  9. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Min sparade data sänktes från 67GB till 46GB när jag nedgraderade från 25/60/600 till 4/60/600 igår. Lite räknande: 67-46 = 21GB, vilket är lika med skillnaden mellan 25 och 4 GB abonnemang. Verkar alltså som om Vimla lägger på data för Mars redan i Februari. Kan vara bra att tänka på innan man nedgraderar, så man inte hamnar på mindre data än man planerat.
     
    Mythos gillar detta.
  10. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Så ska det såklart inte vara, men jag har också upplevt samma sak den här månaden. Nedgraderade från 14 till 3GB och förlorade exakt 11GB när nya datapriserna kom. Nu har jag bett Vimla ta bort bort den uppgraderingen jag gjorde så förväntar mig inte att få tillbaka den datan, får du inte tillbaka din data efter månadsskiftet så borde du chatta med Vimla.
     
    Last edited by a moderator: 27 feb 2018
    Mythos gillar detta.
  11. davidsson

    davidsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tycker det är synd att man nu inte kan spara data mer än ett år
     
    fryguy gillar detta.
  12. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Min pott har hoppat lite fram och tillbaka, men med risk för att vara tjatig: Det är först nästa vecka nån gång vi ska börja oroa oss för om det inte stämmer. Hinnernog ändra sig innan dess!
    (För mig försvann det 3 GB ur potten när jag gick från Fria/3GB till 60/600/6GB, men de kom tillbaka. Priset har hoppat lite fram och tillbaka också.)
     
  13. Slimey

    Slimey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2016
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    622
    Problemet är inte att det är en engångshändelse att hemsidan visar fel/krånglar utan att det händer varje månad, och har gjort det ett bra tag. Och att vimla dessutom är medvetna om det.
     
  14. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Förutom att det är irriterande misstänker jag att det också kräver en del supportresurser när frågande och missnöjda kunder hör av sig. Även om många av oss vet att det ordnar sig efter några dagar vet ju inte alla det.
     
  15. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Det sänker ju även det allmänna intrycket av Vimla när man aldrig får ordning på sådana här saker. Även om det inte påverkar tjänsterna så ger det ett oprofessionellt intryck.
     
    jnsson och Asawi gillar detta.
  16. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Potterna har inte visat rätt på cirka 1 vecka, och om en dag är det en ny månad så då kan vi lägga till 1-3 dagar med felaktig pott. Jag tvivlar dock på att problemet som jag och @solgule@solgule upplevt med att vi förlorat exakt den mängd data vi nedgraderade våra abonnemang med är en direkt slump. Jag har aldrig sett någon rapportera om det problemet innan.
     
  17. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    de flesta verkar ju ha fått nån form av kostnad eller pott eller whatever på sina abbonemang.. jag har 2 abbonemng.. båda är 0 kr... all pott båda på borta dvs alla värden visar noll... och inget abbonemang valt. Det må vara flytt av saker på g men den här typen av fuckup är aldrig acceptabelt och skulle inte funka där jag jobbar iaf.
     
    svenix och inact_0049 gillar detta.
  18. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Det står ju "[...]men kan se konstigt ut här i ett par dagar" så det kanske räcker nu med folk som bara postar att det ser konstigt ut.
     
    Pernilla, katho, pobin och 1 annan gillar detta.
  19. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Provade nyss Vimlas webb-chatt. Chatten fixade inom ett par minuter felet med att man kan fastna halvvägs i "Pågående nedgradering - ... kontakta Vimla". Jag hade fastnat i 4/60/600 vid min nedgradering från 25/60/600 till 2/Fria/Fria.
     
    Asawi gillar detta.
  20. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag har otroligt bra erfarenheter av Vimlas chatt. De är väldigt effektiva, och det absolut bästa sättet att få hjälp. T.ex. epost verkar funka riktigt dåligt. Forumet verkar funka bra ibland, men inte alltid. Har man möjlighet att använda chatten är den RIKTIGT bra!
     
    svenix gillar detta.