[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. hajduk89

    hajduk89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2018
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P20 Lite (Blå)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P20 Lite (Blå)
    Vad fick dig och byta till 3 och sedan tillbaka till vimla?
     
  2. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 190
    Mottagna gillanden:
    2 125
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Fick en bra personlig deal på en S7 Edge när den var ny, hade inget jobb just då så var enklare att delbetala.

    Nu har jag en trygg anställning och föredrar att köpa mobilerna utan abonnemang.
     
    bvb gillar detta.
  3. Kaka!

    Kaka! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Telefon 2:
    Xiaomi 11 Lite 5G NE
    ROM:
    PixelOS
    Det som stod i appen och på mitt vimla var korrekt, blev debiterad 6,66 kr extra för att byta från det jag blev tilldelad till det jag önskade. En struntsumma som jag inte bryr mig om att få tillbaka men lite snopet att det inte gick att byta kostnadsfritt mellan prisplaner som kostade samma. Och ja, jag var i kontakt med supporten innan där jag framförde mitt önskemål att byta men blev då hänvisad till att byta själv. Har inte fått något svar från vimla varför det kostade. Nog första gången jag blivit irriterad på Vimla, annars har de alltid skött kontakt/support bra.
     
    tooobe gillar detta.
  4. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
  5. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    858
    Mottagna gillanden:
    1 019
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Vilken familj är det? Är man inte enbart kund hos Telenor? Vad är det jag missat?
     
  6. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    3 081

    MINA ENHETER

    Haha, bara en sekt...
     
  7. clarken

    clarken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    54
    Telefon:
    Samsung S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S10
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Prime
    Samma här. Mina barn fick 3.34kr var extra. Inte mkt men eftersom man inte kan få något specificerat på fakturan så undrar man ju.

    Det jag kan se på klarna visar ingenting.

    Har mailat men de har inte svarat på 3 dagar.

    @Viktor_Vimla@Viktor_Vimla
    @Petter_Vimla@Petter_Vimla
     
  8. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Kan bara hålla med! Summan i sig är ju en bagatell (6.66 kr för mig), men för de som försöker göra bytet nu i början av mars blir det en högre summa skulle jag tro, och det är ju över huvud taget inte rätt att det ska kosta alls. Man behöver göra om proceduren så att man kannedgradera till 60/600 utan att först behöva uppgradera och betala för den extra datan. Jag har skrivit ett inlägg om det i Vimlas forum. Får se om det blir någon respons. Lite besviken är jag på Vimla just nu. Men bara lite... ;)
     
    induktion och tooobe gillar detta.
  9. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Byter man från 2GB/fria (100kr) till 4GB/60samtal (100kr) mitt i en månad så får man ju behålla fria samtal resten av månaden och man får 2GB direkt vid bytet av abonnemang. 4GB/fria kostar ju 150kr, så det är vad Vimla kommer vilja ta betalt. Det Vimla borde införa är något sätt för en att byta abonnemang som inte träder i kraft direkt utan vid nästa månadsskifte så att man slipper behöva betala extra för den månaden man byter abonnemang.

    Det här är egentligen inget nytt problem, det har varit såhär länge. När jag skulle byta från 3GB/fria (150kr, gamla prisplanen) till 7GB/60samtal (150kr) så var jag tvungen att betala 200kr någon månad för att förändringen sker direkt. Jag bad t.om. supporten om hjälp så att förändringen skulle inträffa vid månadsskiftet, men det gick inte att lösa (och går säkert inte att lösa nu heller).

    Se förklaringen ovan, Vimla anser att du gjort en "uppgradering" av din dataplan, egentligen skulle det ha kostat dig 50kr att uppgradera din dataplan mitt i månaden men kostade istället 3,34kr. Anledningen till det priset är för att du gjorde uppgraderingen sent i månaden och därför bara betalar för dom återstående dagarna i månaden (detta gäller bara under en övergångsperiod pga den nya prisplanen). Att någon annan fått betala 6,66kr var för att den personen uppgraderade dataplanen tidigare i månaden än dig. Problemet här är väl att vi kunder aldrig själva fick välja om vi ville ha fria samtal eller en högre dataplan utan automatiskt fick fria samtal. Det som blir olyckligt är att ni får betala för att återställa era abonnemang (det är därför Vimla inte tar fullt betalt av er).
     
    induktion och katho gillar detta.
  10. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Fick också betala några kronor mer (16,66), men ingen big deal och något jag behöver äta nudlar pga. :D
     
  11. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Du har helt rätt i det du skriver (citerade bara en del), men det som gör det speciellt nu är ju att vi inte själv valde fria samtal. T.ex jag hade max pott 1000 samtal redan och vann absolut ingenting på att få denna "uppgradering ". Nu blev det, som jag skrev inga problem för egen del, men man får ju förstå att många reagerar negativt när man faktiskt inte kan nedgradera samtalen utan att höja surfen. Juat det är ju faktiskt nytt!
     
    rodak gillar detta.
  12. Mythos

    Mythos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    475
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch4
    Är det bara jag eller behöver ni också betala månadsavgift för mars och april i början av april?
     
  13. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Låter jättekonstigt. Avgift för mars ska vi ju ha betalt vid det här laget
     
  14. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Har du gjort några ändringar på ditt abonnemang under mars? Det får du betala i april.
     
    Last edited by a moderator: 7 mar 2018
  15. inact_0049

    inact_0049 Guest

    När jag var på supporten angående den här kostnaden i februari så sa man att den här kostnaden skulle tas bort, men eftersom jag vet hur Vimla fungerar så bad jag han ta bort den kostnaden manuellt för att vara på den säkra sidan. Eftersom jag inte sett några fler klagomål om detta innan antog jag att man faktiskt tagit bort den kostnaden för alla, men tydligen har man inte det. Det naturliga vore väl att den tas bort för alla eftersom det inte var frivilligt att bli uppgraderad till fria samtal.
     
    Last edited by a moderator: 7 mar 2018
    svenix gillar detta.
  16. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Exakt! Även om det handlar om småbelopp så är det inte rätt att folk ska betala extra för att Vimla gör om sina ab.
     
    induktion, Kaka!, inact_0049 och 1 annan gillar detta.
  17. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Den inställningen hade man inte alls när jag skrev på deras forum: Vimla, kolla februaridebiteringen!
     
    svenix gillar detta.
  18. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 359
    Mottagna gillanden:
    738
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Jag bjuder gärna på 6,66kr men de borde verkligen komma in i matchen nu. Detta skadar Vimla mer i längden än att vinna några kronor kortsiktigt.
     
    induktion och Asawi gillar detta.
  19. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Verkligen märklig inställning från Vimla!

    Först tvångsflyttar man folk till en ab. typ de inte vill ha. Sedan tar man extra betalt när de byter tillbaka till det som de vill ha.
    Under en övergångsperiod borde man verkligen ha låtit folk byta gratis till den ab. typ de vill ha. Att det uppstått strul nu beror ju på Vimla till 100% när de ändrar abonnemangen och Vimlas system inte kan göra de byten som folk vill ha i ett steg.

    Jag tycker de nya ab. på Vimla är bra men tyvärr i vanlig ordning när Vimla gör förändringar så lämnar det praktiska genomförandet mycket att önska.
     
    induktion, tooobe, Kaka! och 3 andra gillar detta.
  20. Petter_Vimla

    Petter_Vimla Kid Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    17 dec 2014
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Iphone 7 32 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Iphone 7 32 GB
    @svenix@svenix när du säger att vi tvångsförflyttar folk till abonnemang de inte vill ha låter det nästan som att vi inte gett alla medlemmar fria samtal/meddelanden, mer surf och/eller lägre pris.

    Om du får betala något annat än vad du tänkt dig är du varmt välkommen att höra av dig till oss, vi brukar vara väldigt tillmötesgående och självklart ska du inte behöva betala mer än vad du tänkt dig.

    Ifall du redan har hört av dig till oss för att få hjälp med ditt problem innan du skrev om det här ber jag om ursäkt, då får du gärna skicka ett PM med mer information så hjälper jag dig istället.

    Vi jobbar med att få till en bättre upplevelse vid byte av abonnemang, stay tuned!
     
    bernard, Marjan, Tokas och 2 andra gillar detta.