Fråga: Köpt Huawei Watch 2 grey

Diskussion i 'Huawei' startad av jorgeng, 11 mar 2018.

Taggar:
  1. jorgeng

    jorgeng Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    I måndags fick jag hem den nyinköpta Hauwei Watch 2 klockan.
    Efter några dagar är jag imponerad av notifieringarna som kommer från min Samsung Galaxy Note 8 mobil till Huawei Watch 2. Alla notifieringar kommer över, sms mm. Jag kör standard klock-bakgrund svart med röda visare o stegräknare. Det går att via två ikoner starta kalendern, larm från klock-bakgrunden, praktiskt.

    Det verkar bara gå att få fram apparna genom att klicka på övre knappen, någon som vet något annat sätt? swipe-rörelser?

    Jag köpte klockan för 1490kr från Webbhallen, de hade ett veckolångt erbjudande på grey/ grå färgen.
    Visst är den svarta snyggare men Huawei watch 3 kommer väl till hösten, såg detta som en uppstart med Android Wear.

    Watch2 uppdaterade sig via wifi, startade om två gånger, nu har jag android wear version 2.9.

    Jag använder macrodroid på mobilen och den går även att programmera på Watch 2, finns Android Wear koppling.

    En sak jag undrar över är wifi, det pratas om wifi-uppkoppling från klockan rill routern, men från vad jag sett måste watch2 gå via mobilens wifi till routern. Går det att få watch2 att koppla upp sig till routern utan mobilens wifi?
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Wifi ska klockan koppla över till när den inte längre är ansluten till telefonen med bt alternativt när den ligger på laddning. Min Watch (gen 1) fungerar så och det bör även din göra. Uppdateringar mm går betydligt snabbare över wifi än via bt genom telefonen.

    Inget inställningar / anslutning / wifi bör ditt wifi vara anslutet. Alternativt ansluter du till det. Koden matar du in via telefonen i notisen som kommer upp.
     
  3. jorgeng

    jorgeng Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    När jag stängde av bluetooth på mobilen gick wifi igång på watch2, så nu fungerar det. När jag tittade i anslutningar i watch 2 så stod det ansluten till nätverket, jag behövde ej mata in någon kod, verkar som watch2 läste av wifi o lösenord från note8 mobilens tidigare uppkoppling.
     
    chraist gillar detta.