Avvisar samtal och skickar sms

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av FOO, 12 mar 2018.

  1. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hej har ett litet problem. Ibland så lyckas min mobil avvisa samtal och skicka ett sms som lyder "Jag kan inte ta ditt samtal nu. Skicka ett meddelande."

    Jag har tittat, vad jag tycker, överallt och raderat alla meddelande i snabbaviseringsmeddelande i telefonappen, har inte något sådant meddelande i sms appen under snabbsvar och har inte hittat det någonstans i hela telefonen.

    Kan det finnas något mer ställe där det är inställt, tex att den skickar sms om man håller in nån knapp eller något liknande som jag inte har hittat??
     
  2. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 181
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Hehe. Ja jag vet vad det är faktiskt. Den inställningen ligger under Display - Kantskärm - Kantbelysning.
    Det är ett SMS-meddelande som går iväg när luren är upp och ner...& man trycker 2 sek på pulsmätaren på baksidan av luren. Vilket den kan råka göra i fickan har jag märkt (den känner tydligen av mitt ben genom tyget). Den funktionen går att stänga av på ovan ställe.
     
    FOO och R3b0rn gillar detta.
  3. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Japp där var meddelandet..
    Dock så undrar jag hur man stänger av det, det känns som det inte finns något sätt att stänga av bara den funktionen utan att man måste stänga av hela funktionen med kantbelysning. Eller finns det nåt sätt?
     
  4. Larsgmb

    Larsgmb Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    1 921
    Mottagna gillanden:
    662
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    One UI 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 4
    Intressant. Aldrig hört talas om.
    Provade 2 ggr. Vid första försöket gick ett SMS iväg. Vid båda försöken fortsatte dock ringsignalerna att gå fram.