Diskussion: Hur är batteritiden hos er på Galaxy S9+?

Diskussion i 'Galaxy S9+' startad av Xcito, 10 mar 2018.

  1. sirfalk

    sirfalk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2014
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Kan vara för att alla använder den på extremt olika sätt?
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Varje gång jag byter telefon upplever jag att batteritiden blir bättre efter x antal laddnings cykler och att allt har fått sätta sig. Byter telefon 3-3 ggr/år och har gjort det dom sista 10 åren så det är några telefoner [emoji848]

    Sen skulle jag säga att det är omöjligt att jämföra batteri med andra användare. Det är så otroligt många parametrar som skiljer mellan användare så det har oftast inget värde att säga att man får ut x antal SOT och sen jämföra sin egna telefon med det.
     
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, men det är också något mer, något som verkar göra S-serien extra känslig för olika typer av användning. i så fall Ta, OP5T som exempel, knappt någon är missnöjd med batteritiden där trots att folk använder den på väldigt olika vis och att batteriet inte är speciellt stort. Kanske är den höga upplösningen i kombination med SAMOLED på S-serien som dränerar batteriet snabbt vid viss typ av användning (t.ex. surf).
     
    katho gillar detta.
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 368
    Mottagna gillanden:
    17 845
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Kan det ha med TouchWiz också?
     
  5. sirfalk

    sirfalk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2014
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Men det är väl redan bevisat att batteriet håller 10min längre än i OP5T? Såg någon som la ut ett youtube klipp här.
    Man kan ju dra ner på upplösningen om man vill ha samma upplösning som i 5T och då få lite mer batteritid.
     
    katho gillar detta.
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kanske när man kör ett videoklipp kontinuerligt eller liknande. Verkliga världen användning är mer komplex, t.e.x spelar standbytiden och hur bra batteritiden räcker för surf in mer där. GSM-arenas batteritest fångar detta och då presterar S9 mediokera siffror för just standbytid och surf.
     
    katho gillar detta.
  7. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    450

    MINA ENHETER

    Kolla på klippet. Det är random program, med bland annat spel & videoklipp osv.


    View: https://www.youtube.com/watch?v=1jMnpHtK1Zg
     
    jsmalios gillar detta.
  8. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Hur hjälper en sådan video användare som denna tråd handlar om? Litar mer på vad användare upplever och t.ex. gsmarenas tester. Sen kan det man få ut variera enormt som redan skrivits i tråden.
     
    flipp gillar detta.
  9. Lurken

    Lurken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Min har hade lite över 8 timmar sot efter första laddningen. Nu, efter andra laddningen, har jag 4h och 51% kvar. Så än så länge verkar det riktigt bra...Bra mycket bättre än S8+ som jag hade innan
     
    bernard gillar detta.
  10. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Har inte själv S9+, men dålig batteri tid kan bero på dålig optimerad appar som inte uppdaterats till Oreo versionen.
    Det jag alltid gör när märker dålig batteritid, är att testa med CPU Spy, låta telefonen gå ner i standby, vänta ca 1-5 min och se om telefonen går ner i deep sleep läge och då skall deep sleep ha högst %. Om det inte gör det så är det nån eller flera dålig optimerade appar som drar ström. Då bootar jag i recovery menyn och rensar cache där tills telefonen verkligen går ner i deep sleep läge när den inte används.
    [​IMG]
     
    bernard och pmugghc gillar detta.
  11. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    450

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Det här kan också vara en "bov" nu i början. När den håller på att känna av alla appar som kan/ska stängas efter en stund. Dom första sådana meddelande jag fick så var det typ 80~ appar som sattes i viloläge.

    Har också läst att om man stänger av denna, så tjänar man batteritid på de.. Men är skeptiskt.
     
    bernard gillar detta.
  12. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Hmm min trillade in på just över 3 timmar efter första laddningen som TS. Inte någon höjdare alls måste jag säga.
    Får se om det blir bättre för 3 timmar är inte acceptabelt.
     
  13. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag stängde av appövervakningen på min s7 och helt plötsligt siver telefoner som den ska och har minskat mitt standby drain drastiskt... från ca 10-15% per natt til 4% över 6 timmar
     
  14. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 168
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    batteritiden efter 4 dagars användning är DÅLIG. Jag har nu ångrat mitt köp som var gjord hos Samsung Shop och skickat iväg telefonen. Det är sämre batteritid jämfört med S8+
     
  15. jsmalios

    jsmalios Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ
    På min har batteritiden blivit bättre efter några dagars användning, första dagarna var batteritiden nere på 50% bara efter några timmar, nu har jag 75% kvar sen kl 7 imorse. Såklart, första dagarna klämmer man o leker mer med den så det drar ju mer på batteriet men ändå. Har nu optimerat alla appar och användning så det passar mig och mina behov och jag är otroligt nöjd med vad jag har i handen.
     
  16. Xcito

    Xcito Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Jag har typ stängt av det mesta förutom bluetooth och dual-sim. Har även hela söndagen bara kört med 2g. Avinstallerat bokstavligen alla appar som jag ej använder, får ändå bara ca 4-5h SoT (om jag är varsam).

    Men, jäklar vilken fin prestanda telefonen har.

    En annan tanke som slog mig, det är sjukt många timmar man lägger på telefonen om dagen. Det är kanske lika bra att man ej kan använda den mer än ca 4h per dag :)
     
    sydeu och DroidJunkie gillar detta.
  17. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    450

    MINA ENHETER

    Du har ju inte laddat den på 13h enligt bilden..
     
    Janne303 gillar detta.
  18. sirfalk

    sirfalk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2014
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag hade 38% Kvar kl 23:30 Igår efter att använt den från 11 Igår. Självklart laddade jag den till 100% innan jag ens startade telefonen. Jag såg dock att eftersom jag inte kört Max upplösning på min s7e va det inte heller det på den nya. Så tror upplösningen gör ganska mycket. Jag ser då ingen skillnad på FHD+ och WQHD+ när jag använder telefonen normalt så jag fortsätter nog med FHD+ efter idag när jag testar WQHD+. Idag har jag använt telefonen från 07:30 och har 84% Kvar i skrivande stund. Har always on display, Wifi och blåtand påslaget hela tiden.
     
  19. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    450

    MINA ENHETER

    Valde att stänga av enhetshanteraren som stänger av appar när dom har varit idle en längre tid.

    Jag är osäker på hur lika mycket jag använde telefonen jämnfört med igår, men kom hem med 34% idag & mindre igår. Jag TROR att det har hjälpt något att stänga av de här.
     
  20. ErikHTC

    ErikHTC Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Hmm jag har haft 2.5h SOT..haft mobilen sedan i söndags, så den bör ju ha hunnit fixa det mesta.. syns ingenstans vad som skulle dra allt batteri