Tappar kontakt med wifi hemma

Diskussion i 'Google Pixel XL' startad av spaceuser, 10 mar 2018.

  1. spaceuser

    spaceuser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det kändes dags att byta till en Pixel XL då min "gamla" Nexus 6P inte kommer att få säkerhetsuppdateringar efter nov 2018. Passade liksom på innan dessa tar slut. Pixel XL kändes prisvärd jmf med en Pixel XL 2 för dubbla pengarna.

    Mobilen funkar rel bra (använd en vecka), men den tappar wifi hemma. Kör bara med 5 GHz bandet, pga många i huset kör 2,4 GHz på samtliga kanaler. Min gamla Nexus 6P tappade aldrig Wifi. Dessutom så återupptar inte Pixel XL Wifi när den har chansen, vilket Nexus 6P alltid gjorde, tex när jag kom hem efter att ha vart ute. Jag måste bekräfta att den ska ansluta varje gång, vilket är underligt med tanke på att det bara är ett klick som krävs och ingen lösen som ska knappas in. Både min Nexus 6P och Pixel XL har båda Oreo 8.1 med feb patchar inlagda.

    Ev fler med samma erfarenheter och/eller andra synpunkter på ovanstående?

    Uppdaterat: I dialogen som uppstår när jag ser att den ramlat ur (blir notifierad med wifi symbol med ett "x" samt ett frågetecken som när det finns wifi men är inte ansluten) så står det, "connectivity.checker gstatic". Någon?

    Tackar på förhand

    /Lasse
     
    Last edited: 13 mar 2018
  2. spaceuser

    spaceuser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det irriterande problemet med att Wifi ramlar ur hemma, gör att jag inte gillar luren lika bra som min gamla Nexus 6P som aldrig uppfört sig så. Dessutom är den glashal att hålla i och det är säkert bara en tidsfråga innan den tappas. Hade jag vetat det jag vet idag, hade jag nog köpt en annan.