Lite problem!

Diskussion i 'Galaxy S8 - ROM-filer och utveckling' startad av Badankan, 13 mar 2018.

  1. Badankan

    Badankan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hejsan! För en tid sen försökte jag Roota min s8 då jag tydligen trodde mig behöva lite fler valmöjligheter. Sagt och gjort, följde en guide, men problemen började redan när jag flashat TWRP via Odin. Efter första omstart satte sig min S8a på tvären och vägrade släppa fram mig innan jag gjort en total nollställning av telefonen, vilket jag gjorde. Efter detta startade den upp som vanligt, tömd på allt. Google trollade tillbaka det mesta så ingen större fara. MEN. den fortsätter klaga på att något är fel och ber mig snällt med jämna mellanrum starta om enheten, aldrig några problem men rutan fortsätter att poppa upp dagligen. Samt att när jag försöker köra en Programvarupdatering till nyaste Oreo säger den att telefonen är modifierad och vill inte ladda hem något. Har försökt via Smart Switch utan lyckade resultat. Så, finns där något jag kan göra? Misstänker såklart TWRP, då det bara var dit jag kom. Kan jag få bort skiten igen? Ser ingen anledning längre till att Modda runt, vill bara att den ska fungera, med Oreo.

    Ursäkta för lång text! Hoppas någon vänlig själ där ute kan hjälpa mig!
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Utan att ha någon direkt koll på Samsung bör du kunna flasha en helt stock Samsung firmware som även ersätter recovery som du själv ersatte med twrp. Men här har vi säkert ett par medlemmar med koll gällande Odin etc.
     
  3. Badankan

    Badankan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack. Ska prova detta! Har flashat endel med Odin innan. Min S5a & S6a lekte jag runt med en hel del, men då var det aldrig några problem. Antar att S8an kanske fått en något uppdaterad säkerhet. Finns det något annat ställe än SamMobile att hämta Stock ifrån? Enligt deras hemsida så har man 15kb/s om man inte skaffar sig premium. Lär nog ta en stund.

    Edit: Samsung smart switch verkar ha en "nödåterställning av mjukvara", enligt dom själva laddas original mjukvara ner på nytt och hela telefonen nollställs. Fungerar detta även om man nu lagt in TWRP?
     
    Last edited: 14 mar 2018
  4. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Ja nödåterställning tar bort TWRP och lägger in senaste originalmjukvaran.

    Samsung har dock tagit bort nödåterställning på vissa versioner men sist jag kollade kunde
    man ta hem en äldre version av smart switch som har nödåterställning här:
    downloadcenter.samsung.com/content/SW/201706/20170601113339558/Smart_Switch_PC_Setup.exe

    Börja med att avinstallera smartswitch helt från din dator, obs ev. sparade data kan förloras, eller om du har en annan dator använd den istället.
    Installera smartswitch från länken ovan, uppdatera INTE den.

    Jag har dock inte provat på en S8 men på S7 och tidigare funkar det bra.
     
    chraist gillar detta.
  5. Badankan

    Badankan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack för hjälpen. Jag flashade 8.0 via Odin utan problem!