Google Local Guides

Diskussion i 'Allmänt' startad av tontmobil, 14 mar 2017.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 708
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad i hela friden? Mycket märkligt. Jag kan inte se att du gjort något fel heller. Riktigt tråkigt!

    Google är inte direkt enkla att kommunicera med, så jag föreställer mig att det är rejäl uppförsbacke med att återställa betastatusen.

    Kan bara uppmana alla i tråden att vara försiktiga med att dela material om man har betastatus, speciellt om ens kontonamn här på Swedroid på något vis kan knytas till ens gmail.

    Hur blev du nedgraderad? Det har jag inte hört talas om tidigare. Har de tagit bort recensioner och bilder du laddat upp?
     
    Last edited: 16 mar 2018
  2. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Blir lite nyfiken på hur Google lyckats spåra era konton. Ska jag vara helt ärlig tycker jag det är lite creepy att någon anställd hos Google sitter och läser den här tråden och försöker ta reda på vilka ni är. Jag har manuellt suttit och raderat alla mina recensioner och sedan har jag valt att lämna Local Guides.
     
  3. gyllen

    gyllen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Intressant konversation.. även om Google mot förmodan skulle läsa vad ni skriver och koppla ihop er med andra uppgifter dom har om er.. så tycker ni att det är ett problem att ni blir utkastade och inte att Google loggar och kontrollerar allt ni gör... Eller vad menar ni? Jag skulle spontant gissa att Google följer sitt avtal med er som ni också godkänt. Det står väl i princip i avtalet att dom när som helst kan göra vad dom vill med betaprogrammet och liknande. Kasta ut, radera eller avsluta programmet av annan anledning.
     
  4. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Har du varit med om något liknande innan? Att ett stort företag som Google har anställda som sitter och läser ett litet svenskt forum och sedan försöker lista ut vilka användarna är för att sedan stänga av dom från betaprogrammet. Det är inget snack om att användarna bryter mot avtalet och Google förmodligen har all rätt i världen att stänga av dom från betaprogrammet. Jag tycker ändå att det här var att gå för långt av Google.
     
    bernard gillar detta.
  5. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 259
    Mottagna gillanden:
    910
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
    Google tog bort 10 bilder och plats data från Google Maps
     
  6. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 259
    Mottagna gillanden:
    910
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
    Tips för att skriva bra recensioner
    Genom att skriva bra recensioner hjälper du andra hitta ställen som är rätt för dem. Här är några tips:

    • Var informativ och insiktsfull: Var specifik och relevant för stället du recenserar och beskriv vad andra besökare kan förväntas uppleva. Betona vad som gör stället speciellt och försök dela med dig av något originellt. Recensioner bör innehålla de unika upplevelser som ställen erbjuder, vare sig det handlar om paradrätter eller hemliga försäljningsknep.
    • Tala sanning: Var autentisk. Recensera din egen erfarenhet, och förklara varför du gillade eller ogillade stället. Försök att vara så noggrann som möjligt och ta med både positiva och negativa aspekter av ditt besök.
    • Visa respekt: Ibland är du missnöjd med ett ställe. Ibland vill du dela med dig av negativ feedback. Även om du är frustrerad ska din kritik vara konstruktiv. Företagare använder ofta feedback för att förbättra sin verksamhet.
    • Recensioner – inte allmänna kommentarer:Ibland blir ställen föremål för allmän debatt eller ett samtalsämne på grund av nyhetsbevakning eller aktuella händelser. Vi respekterar och värdesätter din åsikt – Lokala recensioner är dock inte någon plats för samhällsdebatt eller politiska kommentarer. Vi tycker att det finns andra forum som är mer lämpade för den typen av samtal, som bloggar eller sociala nätverk. Skriv om din förstahandserfarenhet av stället och inte allmänna kommentarer om stället som har med de senaste nyheterna att göra.
    • Skriv med stil: Andra kommer att ägna uppmärksamhet åt vad du säger om du skriver din recension med eftertanke. Se till att den är läsbar och använd inte alltför många stora bokstäver eller skiljetecken. Tänk på grammatiken, kontrollera stavningen och svär inte Välj rätt längd – ett stycke är perfekt. Var kreativ och ha kul!
     
  7. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 370
    Mottagna gillanden:
    5 157
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Verkligen inte roligt, har inte ens min Gmail knuten hit, de borde vara rädda om oss nördar kan man tycka, var nära jag blev omvänd o köpte en iPhone X...
     
  8. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Är det enkelt att koppla samman din Gmail med ditt användarnamn? Eller vad tror du att dom har gjort?
     
    bernard gillar detta.
  9. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 370
    Mottagna gillanden:
    5 157
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Har ju mitt efternamn i användarnamnet och det är ovanligt så ingen raketvetenskap direkt...
     
    bernard och inact_0049 gillar detta.
  10. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Avtalet är tydligt och jag har själv varit medveten om vad jag säger och inte säger. Men lite som vi pratade om innan, vissa saker är lite mindre hemliga och lite läckor får man ändå räkna med när man släpper det ut bland vanliga folk. Så även om de har rätt att göra det, känns det ändå lite hårt . Hade ändå räckt att bli avstängd från det nuvarande projektet, tillräckligt hårt att avskräcka utan att man hamnar på kant med användarna.
     
    inact_0049 och bernard gillar detta.
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 708
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, absolut. Det vara bara något otippat att de skulle beivra det på det här viset, men visst, nu har de statuerat ett exempel. Jag vet bara inte om @msandstedt@msandstedt faktiskt brutit mot reglerna.

    Jag undrar hur det kommer se ut nära betatestet sedan är lanserat. Om Google kommer ha en sluten grupp där användarna kan diskutera sina erfarenheter, eller hur det nu skall fungera. Det blir inte lika värdefullt om användarna inte kan diskutera produkten någonstans. Gissningsvis blir det väl Google Groups.
     
    Snapphane, msandstedt och inact_0049 gillar detta.
  12. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Det kan vara som så att även innehållet i avtalet omfattas av tysthetsplikt, så en öppen diskussion kan då vara svår att hålla.

    Tror också att Google Groups eller liknande kommer att användas. Det är lite just bristen på kommunikation som gjort denna tråd så bra. Hade Google bara sagt, "vi återkommer om 2 veckor" så hade man ju vetat om och när man är med i testen. Nu som jag skrev innan vet man knappt vilka test som lyder under vilka avtal. Lite svårare att hålla på det man lovat då.
     
    bernard gillar detta.
  13. NArren

    NArren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2014
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 3
    Telefon 2:
    YAESU FT-70DE
    Kan ju faktiskt vara någon, vem som helst som är avundsjuk som rapporterat till Google.
     
  14. olskar

    olskar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Trist. Vet att jag såg en kommentar under nyheten på Swedroid där någon skrivit något i stil med "Tydligt att det är många som inte förstår vad det innebär att bryta avtal", den kommentaren blev sen borttagen..
     
  15. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Samma för mig!

    Level 8 och på god väg in i level 9.
    Livstids bannad....
     
  16. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 708
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Men du har väl kvar ditt local guides-konto? Det var från framtida betatest du blev bannad? Eller rök hela kontot?
     
  17. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 370
    Mottagna gillanden:
    5 157
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Man är bannad på livstid på Local Gudie.
     
  18. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Du borde få möjligheten att överklaga din avstängning kan man tycka. Man ges ju den möjligheten nästan överallt idag när man får något borttaget, sociala medier etc. så borde vara så även här?

    Är det någon som sitter på en länk till det specifika avtalet som länkas till i mailet från Google gällande betan av Local Guides? Hade varit intressant att läsa igenom.
     
  19. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Som jag nämnde innan är det väl nästan standard för dessa avtal att även avtalet är hemligt.
     
  20. Geggan

    Geggan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Frågan återstår ju fortfarande, hur länkar Google ihop Swedroid-användaren med Google-kontot?
    @bernard@bernard Har Swedroid fått påtryckningar från Google gällande nyhetsartikeln som fick ganska stor spridning?
     
    inact_0049 gillar detta.