APN problem?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Grimster, 17 aug 2010.

  1. Grimster

    Grimster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ2
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Hej!

    Jag har en Galaxy S som jobbtelefon och har ett underligt problem som inte någon av mina kollegor med Galaxy S verkar ha.

    Om telefonen är avstängd och jag slår på den så fungerar APN fin fint. Men när telefonen varit påslagen i någon dag så försvinner 3G ikonen uppe vid indikatorn för mottagningen och all form av datatrafik upphör. Det är inte täckningen som saknas för han slår inte över på GPRS heller. Han verkar helt enkelt bara strunta i datatrafiken. Slår jag av telefonen och slår på den igen så hoppar datatrafiken igång och allt är frid och fröjd tills det gått någon dag så är jag tillbaka på samma ruta igen.

    Någon som stött på detta underliga problem? Har Tre som operatör och det har mina kollegor också såklart men det verkar bara vara jag som har detta problem.

    Kan kanske tyckas att det inte är så jobbigt att starta om luren då och då men det ska ju inte vara så och jag har normalt sett mina telefoner påslagna dygnet runt som min privata telefon som är en X10 där det aldrig är nåt sånt problem.
     
  2. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Har liknande problem, fast med MMS som aldrig sänds i väg...
     
  3. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Har liknande problem med Halebop. ibland funkar inte 3G fast att ikonen är tänd. Jag flashar om mjukvaror hej vilt och har läst på nätet att det kan ha med modemfilen att göra, att man fått en fil som inte är anpassad för rätt region. vet inte hur mycket det ligger i det, men ville baral yfta att jag med har liknande problem
     
  4. Grimster

    Grimster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ2
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Verkar ju vara nåt skumt. Min datatrafik funkar så länge ikonen är där men rätt var det är så får han för sig att ta bort den och det är på ställen där jag normalt sett har full 3G täckning så det känns ju inte som att det ska vara ett problem med täckning trots att vi pratar om Tre. :D
     
  5. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Testa att knappa in APN inställningarna manuellt.

    Finns klistrad tråd med du ska ha för nuffror.

    Kolla FAQ. Har får mig det står där:)
     
    Last edited: 17 aug 2010
  6. Kasarona

    Kasarona Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fick nyss samma problem. Ingen 3G eller GPRS.
    Avinstallerade alla program som kunde fiffla med APN, dvs Oneclick widget och curvefish APN On/off widget.
    Nu funkar det felfritt.
     
  7. Rojje

    Rojje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Nu är jag helt ny på denna mobil och Android, men har du provat det som står på Samsungs hemsida?

    Fråga: Jag har Halebop som operatör men WAP/MMS fungerar inte. Vad kan felet vara?

    Svar: I de telefoner som har funktionen Sim Auto Detect (alla nyare modeller tex S5230, S5600, Jét) så känner telefonen av dessa inställningar direkt från SIM-kortet och gör att Telias inställningar blir konfigurerade (eftersom Halebop använder sig utav Telias nät). För att få WAP/MMS att fungera behöver man endast ändra operatörens APN (Access Point Name). Gå in på: Meny - Webbläsare - Inställningar - Webbläsarprofiler. Klicka på de röda pilarna till höger om profilen Telia. Ändra åtkomstnamnet till halebop.telia.se och Spara. Nu ska både Internet och MMS fungera.

    Produkt: Mobiltelefon


    Om inte, så är det värt att testa.