streama HBO nordic

Diskussion i 'Allmänt' startad av popetotrora, 28 mar 2018.

  1. popetotrora

    popetotrora Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har en Samsung s8 plus & en Philips smart-TV. Det har alltid funkat att köra HBO från mobilen eller plattan. För ett par veckor sedan fabriksåterställde jag TVn & efter det går det inte att streama. Mobilen får kontakt med TVn, den sammankopplar, men bilden är svart (på TVn) Det funkar heller inte från någon annans mobil. Vad göra? Det här med chromecast har jag aldrig riktigt förstått, men bör jag köp en? Hur funkar det? Eller finns det någon app jag kan använda?

    P.s förklara gärna för mig som om jag vore 8 år.
     
  2. Droid130

    Droid130 Guest

    Kan du inte köra HBO direkt i TV´n då HBO finns i Smart tv´n.(iallafall i vår Samsung)
     
  3. popetotrora

    popetotrora Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tyvärr inte. Har försökt ladda ner appen, men HBO finns inte ens som alternativ. Tror jag läste att HBO bara fanns till vissa SAMSUNG.
     
  4. Droid130

    Droid130 Guest

    Hmm,Ok.
    Det visste jag inte!
     
  5. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    624

    MINA ENHETER

    Ja.

    Du kopplar den i en ledig HDMI-ingång på TVn. Sen väljer du på plattan, mobilen eller dator vad du vill titta på (SVT play, TV4 play, Viaplay, Eurosport player, Netflix, HBO Nordic, Google play movies osv osv) och castar det till Chromecasten.

    Sen kan du göra vad du vill med plattan/mobilen, den funkar bara som en fjärrkontroll och Chromecasten sköter uppspelningen på egen hand.
     
    EricG gillar detta.