Diskussion: Batteritid Galaxy S7

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Keelhauled, 8 mar 2016.

  1. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 234
    Mottagna gillanden:
    9 120
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Har aldrig varit med om att det drar så mycket förut. Det här var fö med Wifi på, men innan har det inte dragit så mycket.
    Har mobilen avstängd tillsvidare.
     
  2. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 234
    Mottagna gillanden:
    9 120
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Det här väl blivit bättre men jag vet inte då mobilen mestadels varit avstängd.

    Screenshot_20170821-203818.png Screenshot_20170821-203737.png
    Kör bara igång den för att se om det kommit några sms eller missade samtal.
     
  3. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Sedan kanske tre veckor har min s7 snabbt fått mycket dålig batteritid. Jag provade ALLT, och jag menar verkligen allt. Till slut behöll jag exakt de gamla inställningarna och apparna från en backup, köpte ett nytt batteri och satte i det. Från mindre än ett dygns batteritid fick jag så lätt två dygn med över 4 timmar skärmtid!
    Jag har kört mycket med trådlös snabbladdning vilket gör batteriet mycket varmt, och jag misstänker nu att detta har åldrat batteriet i förtid.
    Det är inte lätt att byta batteriet men om man skaffar rätt verktyg och tittar på de youtube filmer som finns om detta så gick det bra om man tar det mycket lugnt!
     
    PEE och jogge gillar detta.
  4. PEE

    PEE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2016
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    30
    gerhardw. Räckte det gamla "klistret" på baksidan för att få det på plats och vattentätt ? Eller måste man beställa nytt "klister" och skrapa bort det gamla?
     
  5. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Beställ en rulle av den dubbelhäftande röda supertejpen de har på ställena de säljer dessa saker, 2mm bredd räcker. Batteriet måste alltid limmas om i alla fall, men bakstycket räckte att jag värmde upp med värmepistolen igen för att få klistret mjukt så det biter. Har man förstört den gamla klistermassan måste man skrapa rent och lägga på av den dubbelhäftande tejpen (som egentligen är massa mer än tejp också) noga för att göra tätt igen. Man vet aldrig detta förrän man har fått loss bakstycket. Man måste ta det DJÄVLIGT försiktigt och sakta, det tog mig nog en halvtimma bara att få loss bakstycket, det är lätt att förstöra det eller kanten om man inte använder plastverktygen och spelkort vid rätt tillfälle! Värma och åter värma, i filmerna har de klippt bort 90% av det tråkiga värmandet! :)
     
  6. hermaniii

    hermaniii Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Trevligt med sådan stor förändring.
    Kollade du i någon batteriapp hur status var innan du bytte och efter?
    Kapacitet/hälsa?
     
  7. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Nej det behövdes inte! Tiden som en laddning räckte hade blivit så usel att den bara var mindre än hälften så lång som tidigare med exakt samma användningsmönster. Nu med nytt batteri är det tillbaks som det var när den var ny!
     
  8. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Du skrev att du misstänkte trådlös laddning och att det gjorde batteriet varmt.
    Hur laddade du trådlöst? Normalt eller med snabbladdning? Jag kör så gott som enbart med trådlös laddning men bara i normalt läge. Tycker inte batteriet blir så varmt, inte mer än handvarmt.
    Har också lite problem med batteritid men det verkar bara vara appar som är boven. Börjat med force doze och då blev det bättre. Haft min i snart ett år.
     
  9. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Jag skrev att jag använde trådlös SNABBladdning och att det verkar vara det som ger hög värme i batteriet. Om man inte ställer in att man skall använda trådlös snabbladdning undet Avancerade funktioner > Tillbehör så blir det bara vanlig långsam trådlös laddning även om man som jag har en Samsung trådlös snabbladdningsställ EP-NG930 med fläkt. Kör man vanlig långsam trådlös laddning blir den inte varm så då finns det väl ingen risk för batteriet skulle jag tro.
    Har man inte denna Samsungs trådlösa snabbladdarställ samt använder en snabbladdare till detta blir det heller ingen trådlös snabbladdning utan den långsamma varianten.
    Detta med värmen som orsak till att batteriet degraderas är alltså en teori från min sida, det kan också vara så att batteriet var så dåligt att det bara höll måttet i ett års användning. Det var tillverkat i mars 2016 och jag köpte telefonen ny i augusti 2016.
     
  10. PEE

    PEE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2016
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    30
    Var köpte du batteri o tejp? Var det ett originalbatteri?
     
  11. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Ja det är ett originalbatteri och du kan nog själv snoka runt och leta upp ett bra ställe att köpa. Man behöver inte söka många sekunder innan man får napp, det gör du lika bra som jag!
     
  12. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Hur kollar man numera upp vilken eller vilka appar som drainar batteri? Jag har under gårdagen fått markant sämre batteri. Gsam säger 70 procent ligger problemet I just apps vilket det brukar vara men hur kan jag få vidare information mer än att cpu jobbat och att det finns wakelocks... Blir galen på sånt trams
     
  13. Slimkat74

    Slimkat74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2014
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Helt plötsligt har telefonen börjat dt 30-40% i flygplansläge på natten, har ni några tips hur man upptäcker vad det är utan root? Vill inte göra en factory reset.
     
  14. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ladda ner betterbatterystats, gsam , wakelock detector lite... kör det adbkommando som rekommenderas för att låsa upp mer batteriinfo.

    blir betydkitg lättare att se även om det inte är självklart iaf ;)
     
  15. Slimkat74

    Slimkat74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2014
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad menar du med adb kommando?
     
  16. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Jag menar precis det jag säger :)
    Ladda ner tex better battery status så kommer du få beskrivning där det är inte svårt
     
  17. Slimkat74

    Slimkat74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2014
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har lagt in betterbatterystats men fick ingen beskrivning och försöker jag välja wakelock så står det att jag måste ha root.


    Ser bara ut som på bilden [​IMG]
     
  18. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

  19. Alharling

    Alharling Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2016
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Är det normalt att batteriet sjunker från 100 procent till 73 procent på 2 timmar och man knappt rört telefonen?
    Känns som batteriet är sjukt dåligt.
    Telefonen är snart 2 år en Samsung s7
    Känns som jag börjart störa mig mer och mer på att batteriet är nere på typ 20 proect på kvällen när den inte används typ nått på jobbet.
     

    Bifogade filer:

  20. rkoo

    rkoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Jag skrev just i annan tråd om detta. Verkar bero på uppdateringen för drygt en månad sen, den som var på ca 300 MB.
    Jag, min fru, min far och en kollega har alla fått samma batteriproblem.
    Hoppas på snabb åtgärd från Samsung.