Som sagt, det är bara att kolla detta forumet, det är samma personer som klagar varje månad om samma problem. Ibland kommer det någon enstaka "ny" som klagar. Annars i min egen omgivning så är det väldigt många som gått över till Vimla, och jag tror inte det är en enda som har en aning om det "haveri" som pågår på Vimla, och det är helt enkelt för att den stora massan inte påverkas av det.
Naturligtvis kan jag inte hänvisa till en statistisk säkerställd källa, men det kan ju inte du eller någon annan heller, så ingen kan såklart veta. Det var därför jag började mitt förra inlägg med:
"Jag TROR snarare att..."
Du får annars gärna bevisa motsatsen, men jag har kvar i princip alla tipsrabatter jag skaffat under åren, alla jag känner (inklusive jag själv) är otroligt nöjd med Vimla som operatör (även om de har dippat lite den senaste tiden), och de som klagar här på Swedroid är oftast samma ca 10 användare mer eller mindre. Som självklart har sin fulla rätt att klaga när något är fel, det är ju inga "hittepå"-fel, men att påstå att Vimla är ett dåligt alternativ för den stora massan, att det håller på att haverera och ens är sämre än genomsnittet bland operatörer är helt fel. Och på den punkten finns det till och med ren fakta som du kan läsa om här:
http://www.kvalitetsindex.se/wp-content/uploads/2017/10/SKI-Mobiloperatörer-2017.pdf
(Spoiler: Vimla är näst bäst i kundnöjdhet i Sverige)
Click to expand...