Missnöjd med Moto Camera 2

Diskussion i 'Motorola Allmänt' startad av Hasse, 10 apr 2018.

  1. Hasse

    Hasse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52
    Har en G5 Plus.

    Häromdagen så uppdaterades ju kamerafunktionen till Moto Camera 2:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.motorola.camera2

    Jag blir så frusterad över den under/sidokant som nu på en yta av cirka 20% maskar över bilden, en mörk, dock genomskinlig, toning.
    Ungerfär som en tonad övre del av en vindruta på en bil.

    Har på olika sätt försökt hitta ett sätt via inställningar för att få bort den, så att det blir som innan.

    Någon fler som reagerat på detta, och kanske hittat någon lösning?
     
  2. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Fältet under ikonerna för inställningarna är lite mörkare, är det det du menar? Antar att det är för att ge lite ökad kontrast och se symbolerna tydligare? Men det är ju inget som syns på bildernadu tagit? Screenshot_20180411-103332.png
     
  3. Hasse

    Hasse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Motorola Moto G52
    Givetvis inte något som syns på de tagna bilderna. Det hade verkligen varit over the top!

    Det jag klagar på är att när man skall komponera bilden innan man tar den så är det v ä l d i g t störande med den tonade delen i kanten.
    Man skall inte behöva titta extra i högerkant för att se vad som kommer med i den delen av bilden.

    Nu styrs man intuitivt att positionera det föremål man vill fota till mitten av den vänstra, normala delen av skärmen. Man får sedan korrigera en gång till innan man tar bilden för att föremålet skall hamna centrerat på bilden som tas.

    En gåta att denna ide nått "produktion", att ingen sade nej under vägen, eller att det åtminstone skapades en möjlighet att välja bort skiten.
     
  4. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Hehe, folk är uppenbarligen olika :) Själv hade jag inte ens reflekterat över det, och hade lite svårt att förstå vad du först menade. Men du kan ju alltid testa att aktivera hjälprutnät, eller en annan kamera-app, Open Camera verkar skapligt populär.
     
    Last edited: 12 apr 2018