Fråga: Mate 9 Pro - Android O uppdatering via OTA

Diskussion i 'Mate 9-serien' startad av xjocke, 27 nov 2017.

  1. larsohlsson

    larsohlsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei mate 9 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei mate 9 pro
    ROM:
    Std
    Telefon 2:
    Samsung S8 plus
    ROM:
    Std
    Känns busigt, kan nog leva med det, ngt konstigt jag har upplevt innan uppdateringen är att när jag låser upp telefonen så finns det en bugg som gör att den vill använda delad skärm, den man var på innan låsningen plus en annan .Enda sättet man fått bort det är att starta om telefonen, eller att klicka på krysset för skärmdelning. Det är verkligen irriterande. Får hoppas det försvinner med uppdateringen.
     
  2. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    En extremt irriterande bugg jag fått är att fingeravtryck inte funkar som det ska för att låsa upp. Jag måste först trycka på strömknappen, sedan fingeravtrycksläsaren. Ibland funkar det inte heller, utan jag måste säga telefonen igen och göra om hela proceduren.
     
  3. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Det är rekommenderat att göra en Factory Reset vid en stor uppdatering!
     
  4. Knille

    Knille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Exakt samma sak som på min. Funkar kanske hälften av gångerna direkt. Annars blir det att trycka på strömknappen och sen försöka igen som du beskriver. Fått ordning på det?
     
  5. Xph'r

    Xph'r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Samma problem här. Gjort total återställning men problemet kvarstår. Riktigt irriterande då upplåsningen alltid varit så snabb innan.
     
  6. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Nej, inte fått ordning på det, trots fabriksåterställning.
    Inte ens när jag stängde av screen lock gjorde det nån skillnad. Sjukt irriterande på en annars mycket bra telefon...
     
  7. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Fast nu, helt plötsligt. Inte gjort ett dugg, förutom svurit åt telefonen. Inte ens en omstart.
     
  8. Sadde

    Sadde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Har samma problem med att telefonen låser hänger upp sig vid upplåsning med fingeravtryck, nån som har någon idé om vad som är fel? Felet uppkom efter att jag uppdaterat till nya Emui och Android 8.0 för några sedan.
    /jocke
     
  9. 1newbie

    1newbie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    107
    För mig hjälpte det med att stänga av "Visa alltid information" Lite trist att behöva klicka för att se klockan men hellre det än seg fingeravtrycksläsare.
     

    Bifogade filer:

  10. Sadde

    Sadde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Verkar fungera hur bra som helst för mig också när den är avstängd, har lågt batteri nu ett tag och då slås den ju av automatiskt och när den har varit borta så har de aldrig hänt att den låst sig.
    Dock så vill man ju kunna se vad klockan är utan att behöva fingrarna på telefonen...
     
  11. AppendixSE

    AppendixSE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2015
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Telefon 2:
    Lg G4
    Platta:
    Ipad Pro 9,7
    Har problem med att en massa applikationer nu inte alls vill visa notifikationer. Timely som jag använde som alarm går nu inte igång... Trots att jag försökt stänga av all batterioptimering med mera för den

    Har fått galet bra batteritid men det är för att telefonen verkar stänga av allt :'(
     
  12. Knille

    Knille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Gjorde en factory reset men samma problem igen. Sen provade jag också att stänga av "Visa alltid information" och efter det har det fungerat utan problem.
     
  13. sQVe

    sQVe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du är tyvärr inte ensam om detta. Jag har precis samma problem och jag har varit i kontakt med Huawei support och de har inte direkt en lösning. De sa i princip "Vänta tills nästa uppdatering". Otroligt irriterande.
     
  14. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    578
    Mottagna gillanden:
    383
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020

    Precis, kan inte använda Always on display(som ett exempel) för hela telefonen blir helt konstig, beställt en Samsung S9+ och och ska gå ifrån Huawei
     
  15. xore

    xore Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag fick en ny uppdatering nyss, 8.0.0.368(C432). Hade hoppats på lite buggfixar men always on display fungerar fortfarande inte. När man använder ett felaktigt finger på fingeravtrycksläsaren för att sedan använda det rätta så hänger den sig. Har även problem med notifikationer som inte försvinner när de ska eller ens går att få bort. Tycker det är väldigt märkligt att så uppenbara buggar letar sig ut till en skarp version. Har de ingen form av testning på ett så stort företag?