[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Det var detta jag chattade med dem om igår. De är helt enkelt otroligt sena den här månaden. Tipsrabatterna ska komma på plats "så småningom" (Innan månaden är slut...). Det är någon form av manuell handpåläggning som behövs i samband med detta och de ligger helt enkelt sanslöst mycket efter. De är i alla fall medvetna om problemet.
     
    Fredz, svenix, inact_0025 och 1 annan gillar detta.
  2. Textas

    Textas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2018
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    190
    Att de är medvetna om problemet vet jag.
    Själv fick jag höra att de inte kan göra någon manuell handpåläggning. Att jag skulle hålla utkik i slutet av månaden. Och om inte allt stod rätt till, så skulle jag kontakta Vimla.
    Tråkigt att de lägger över ansvaret utifrån min erfarenhet i detta fall, på kunden att "hålla utkik" så att allt ser rätt ut.

    Detta med att räkna rätt med potter och tipsningar borde de löst för länge sedan. Det har varit ett problem under flera år.
     
    Last edited: 12 apr 2018
    induktion och inact_0049 gillar detta.
  3. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Det är det där med att man helst ska hålla bra koll själv som gör att jag inte rekommenderar Vimla till en del av mina vänner som det annars skulle passa bra. Man ska inet behöva "hålla utkik". Det håller jag verkligen med om! För mig, och säkert för många andra är det inget stort problem. För andra är det i stort sett ett oöverstigligt problem! Och det ska, som sagt, inte behövas!
     
    induktion och inact_0049 gillar detta.
  4. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 287
    Mottagna gillanden:
    7 030
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Tack för informationen!
    Vimla binder verkligen ris åt egen rygg om de ska behöva hålla med manuella rutiner för så enkla saker!
    De borde förstå att ju mer som sköts snabbt och automatiskt, desto mindre får supporten att göra.
     
    induktion gillar detta.
  5. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Vimla jobbar ju på en ny plattform och den ska väl vara i betatest och jag förutsätter att den kommer att åtgärda en hel del av problem som finns i nuvarande plattform.
    beta.vimla.se
     
  6. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 287
    Mottagna gillanden:
    7 030
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Ja, det får vi hoppas.
     
  7. xTQ

    xTQ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    106
    Jag har varit hos Vimla i två år men bestämt mig för att lämna.

    + Alltid supertrevlig support
    + Först med spara surf/sms/samtal!
    + Bra priser vs servicenivå, chatten fungerar bra!

    - Flera gånger blivit feldebiterad trots att jag inte gjort några ändringar och haft samma "plan" hela tiden. Aldrig har jag blivit uppmärksammad på det utan det har alltid varit jag som upptäckt det. Känns inte tryggt.
    - Droppen blev med nya prislistan nu som de pushade för att man skulle använda appen för att kika på och välja. Fick fel abonnemang, chattade, skulle fixas, fick helt fel räkning, Klarna skulle återbetala, fick rätt abonnemang men fel pris. Det blev _för mycket_ strul, jag kan inte lägga den tiden, ibland flera gånger per månad.
     
    6150, inact_0025, induktion och 4 andra gillar detta.
  8. Fredz

    Fredz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2015
    Inlägg:
    1 447
    Mottagna gillanden:
    719
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus
    Skrev inte Vimla att något skulle komma i brevlådan i efter påsk? Vad var det? Fick aldrig något.
     
  9. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Nej. Det vara bara i tråden här som fantasin gick lite långt och överanalyserade Vimlas inlägg på Facebook innan påsk.
     
    Fredz gillar detta.
  10. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Snart gör jag som @xTQ@xTQ och lämnar. Känns lite tråkigt att ha kommit till denna punkt för egentligen är jag ju helt medveten om vad de (bör) dra ner på för att hålla de relatvt sjyssta avtalen.

    För mig började allt med att det var något fel när jag skulle skicka sms (de gick plötsligt inte iväg och jag fick ibland vänta 5 min och i land 5 tim innan det fungerade).

    Förutom det så var det allra mesta bra, men de senaste 2 månadernas kaos har blivit för mycket. I någon naiv tro att allt skulle ordna sig efter påskhelgen så lät jag debiteringsfelet bero. Det skulle ju, som sagt, lösa sig.

    Varje gång man chattat med kundtjänst är de så trevliga och hjälpsamma att det får mig att undra hur de kan jobba kvar där. Skitlöner och en arbetsgivare som knappt kan driva sin verksamhet känns det som. Det måste ju finnas andra företag som behöver exemplariska.medarbetare (hallå Comviq !?).

    Jag har ett antal personer i min närhet som bytt till Vimla men inte riktigt grejar det här med att chatta med kundtjänst. Därför får jag hjälpa till, vilket är okej, men inte hållbart när det rör sig om flera gånger per vecka, som det varit senaste tiden. Bara mån-tors den här veckan har jag vid 7 tillfällen antingen själv eller via någon närstående, chattat med kundtjänst. För mig är det bättre att ta med mig dessa personer och byta till exempelvis Comviq. Ok inte jag själv kanske men de andra. Och om jag blir av med alla tipsningar och egentligen bara går miste om min datapott så är det absolut värt att byta. Skulle ju aldrig sitta och chatta med människor så mycket som jag gjort den gångna veckan för en hundralapp, om ni förstår vad jag menar.

    Nu har kundtjänst lovat fixa de fel och problem som uppstått sedan prisplansbytet och jag inväntar detta. Missar dom på dessa saker så blir det nummerflytt kort därefter.
     
    inact_0025, svenix och induktion gillar detta.
  11. Francis

    Francis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    308
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    Min analys av situationen är att Vimla har fått många kunder och inte kunnat expandera sitt team i takt med detta (alt. inte går med lönsamhet). Det är lätt att ge bra och personlig support när man har ett litet support-team för en mindre kundbas.

    Nu tror jag inte Vimla är i närheten av varken Halebop eller Comviq i antalet kunder, men någonstans på vägen tror jag man måste välja riktning. Antingen billigast, bäst kundtjänst eller typ tilläggstjänster för att det inte ska bli en soppa av allt och kunna vara ekonomiskt gångbart. Det är också självklart att t.ex Comviq med en kundtjänst 500 agenter inte kan hålla samma kvalitet som en kundtjänst med under 10 anställda.
     
  12. hajduk89

    hajduk89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2018
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P20 Lite (Blå)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P20 Lite (Blå)
    Så tråkigt att behöva läsa hur folk har lämnat eller ska lämna vimla, pga strul.

    Samtal, sms och surf funkar hur bra som helst det är bara ibland som hemsidan strular, visar fel info.
    Speciellt blir man trött om man har behövt betala mer än vad som utlovats.

    Därför går jag alltid in på vimla några dagar innan betalningen för och se om det stämmer, om det inte stämmer så kontaktar jag vimla via chatten.
    För vissa är det jobbigt och behöva hålla koll på betalningen så att det blir rätt, för mig är det en vanesak. (välj alltid faktura via e-mail)
     
    svenix och emerge gillar detta.
  13. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Fast den här månaden gjorde det ju inte det, tog 6 dagar innan surfen fungerade igen för dotterns abonnemang.
     
    inact_0025, induktion och svenix gillar detta.
  14. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    känns som att vi som valde att betala med kreditkort direkt varje månad slipper alla strul jag har faktiskt aldrig nånsin haft strul med nånting... förutom mitt vimla att det inte visar rätt men lixom... jag vet vad jag får varje månad så har inget behov av att sitta oh ch kontroläsa något jag redan vet om eg.
     
    katho, induktion och emerge gillar detta.
  15. Ella C

    Ella C Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2015
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    518

    MINA ENHETER

    Har fungerat perfekt för mig också sedan start för drygt ett år sedan. Aldrig haft problem med betalning eller fel i surf- eller samtals-potten. Enda gången det blev fel var när de ändrade abonnemangen, men då fick jag för mycket surf! (ca 7 GB). Har alltid haft autogiro och det har aldrig strulat. Tipsrabatter uppdateras långsamt, men så länge allt är ok inför nästa månads-betalning bryr jag mig inte om det tar 2 dagar eller 15 dagar. Idag ser allt ok ut för mig i appen när det gäller kommande betalning (i början av maj). Surf och samtalpotterna uppdaterades rekordsnabbt denna månad, redan den 1/4 var allt ok. Helnöjd!! Vilken annan operatör kan erbjuda 6 GB 60 samtal och 600 SMS för 30 kr/mån? (Har 7 tipsrabatter :-))
     
    clarken, Fredz och emerge gillar detta.
  16. Ella C

    Ella C Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2015
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    518

    MINA ENHETER

    Vad har Klarna med det att göra? Det är väl inte de som uppdaterar din surfpott?
     
  17. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Är det klarna eller vimla som drar pengarna ?

    Det är klarna.
     
  18. Ella C

    Ella C Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2015
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    518

    MINA ENHETER

    Visst är det Klarna som drar pengarna, men det är Vimla som uppdaterar surf- och samtals-potten! Det gör de oavsett om Klarna dragit pengar eller inte. För mig drar Klarna pengar runt den 3-5 varje månad, men potterna uppdateras alltid den 1:a.
     
  19. Slimey

    Slimey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2016
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    622
    Nu har jag haft turen att det funkat bra för mig, men vad finns det för alternativ till Vimlas billigaste abonnemang om man skulle vilja byta?

    Hallon/3 som jag bytte från har sämre täckning, annars är de likvärdiga sett till innehåll.
    Övriga operatörer jag kikat på kostar mer, eller har mindre surf/färre samtal.
     
  20. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Om man använder värvningsystemet så finns det inte direkt några alternativ. Det är mycket klagomål och gnäll i denna tråden men det är många här inne som betalar löjligt små belopp eller rent av Inget alls för sina abbonemang här så ja svårt att se några alternativ i dagsläget. Jag har värvat 8 personer så får 80 kr rabatt varje månad. Och tack vare 100 gb potten kan man gå ner till 2 gb abbonemanget efter några månader och betala löjligt lite.

    För de allra flesta så rullar allt på och man behöver inte ha något med supporten att göra.

    Är mkt krav från folk vad dom indirekt säger är att som vill höja priserna. De är mest finputs som behövs nu dvs att rabatterna räknas snabbare och att övrig info uppdateras snabbare i appen . Men det är knappast något som påverkar grundläggande funktionalitet med telefoni och surf.

    Är man en person som har de som högsta intresse att ringa supporten för minsta lilla grejj välj då Telia. Själv behöver jag inte supporten så bra man slipper betala för andras support.
     
    Mythos, -=MR=- och emerge gillar detta.