Betapet Mini - ordspel på svenska

Diskussion i 'Spel' startad av odin, 20 aug 2010.

  1. odin

    odin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej alla!

    Som nybliven Android-fantast när jag köpte min Sony Ericsson X10 för några månader sedan så bestämde jag mig för att göra ett spel baserat på min sajt http://www.betapet.se

    Spelet är ett ordspel som man kan spela med 2-4 motspelare (och även själv om man nu vill det). Beroende på resultat får man ranking, hamnar på topplistor och annan statistik.

    Statistik och topplistor kommer i senare versioner av appen men kan redan nu ses på sajten http://www.betapet.se

    Spelet är i lite av en betafas så har gärna överseende med eventuella krascher och ologiskt UI ;)

    Vill även ha konstruktiv input på vad som kan förbättras. Främst hur det kan bli mer logiskt för personer som aldrig spelat Betapet.

    Tack!

    / Henrik

    Länk på AppBrain: http://www.appbrain.com/app/betapet.client
     
    Last edited: 20 aug 2010
  2. tattis

    tattis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    coolt, det här ska kollas upp! :D
     
  3. kaper

    kaper Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mycket imponerad! Hade bara tid att testa en kort tid och fick tyvärr Force close efter cirka två minuter, men det enda jag kommer att tänka på när det gäller gränssnittet är att det känns lite ovant att man kan sätta ut bokstäver genom att bara klicka på brädet, istället för dra och släpp. Antar att webbklienten fungerar så så det kanske är bäst att ha det likadant. Dock vore det bra med någon slags feedback när man drar i en bokstav. Typ som widgetarna på hemskärmen fungerar: lätt vibration och blir lite större än de andra.

    Ursäkta för mitt korta och något röriga inlägg, mycket att göra idag :)
     
    Last edited: 20 aug 2010
  4. odin

    odin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fungerar med både dra & släpp och klicka ut dem. Går oftast fortare att klicka ut, därav la jag in den featuern också.

    Synd att du fick forced close. Vad gjorde du när du fick forced close? Spelade? Eller hade spelet avslutats?

    Håller med om att brickorna borde bli större när man tar tag i dem.

    Tack för inputen!
     
  5. yayayay

    yayayay Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 080
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fungerar riktigt bra. Sjyst! :)
     
  6. Sportmats

    Sportmats Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det händer ingenting när man klickar på namnen i listan. Borde det inte göra det? Nu var det längesedan jag var inne på Betapet men tidigare kunde man klicka på de inloggade namnen för inbjudan till en privat match.
     
  7. Sportmats

    Sportmats Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det bara mobil-betapet-motståndare eller möter man folk som är inloggade på betapet.se också?
     
  8. Vanne

    Vanne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    OnePlus One
    Jag får FC direkt när jag startar appen. :(
     
  9. TheBasterd

    TheBasterd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Riktigt roligt spel! Har även spelat via webbsidan, och jag tycker android-varianten speglar sidan bra. Har fått några FC när jag spelat. Ofta har det varit när jag varit på själva spelplanen. Har inte hittat något konsekvent som gör att FC uppstår, utan det kan vara lite när som helst under spelet gång.

    Tror det kan bli riktigt bra när du arbetat igenom buggarna lite, och spelar går ur sin betafas!
    Förresten en fråga: Går det att spela med folk som är inloggade via webbsidan? Eller är det bara mobil- till mobilspelare?
     
  10. Sportmats

    Sportmats Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur får man igång ett spel då? Det funkar inte att klicka på namnet på den som startat ett spel och väntar på en motståndare. Funkar inte ens med long-press på namnet. Det händer precis ingenting.
     
  11. Wassblad

    Wassblad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min fingrar är för stora! Tycker det att svårt att välja bokstäver när dom är så små. Detta gör mig vansinnig, speciellt när det är ett par sekunder kvar och det hela tiden blir fel bokstav. Annars är spelet skitkul!
     
  12. odin

    odin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    TheBastard, det går fint att lira med folk på sidan.

    Angående FC's så TROR jag att jag hittat orsaken och ja den är något random. En fix kommer förhoppningsvis imorgon :-)

    Sportsmats, antingen skapar man eget spel med "Skapa nytt" eller så kör man long press på ett redan skapat spel.

    Wassblad, skall försöka ordna pan & zoom när jag väl fått bort de andra stora buggarna, håll ut :-)
     
  13. frejc

    frejc Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sjukt roligt med betapet på android!

    Jag brukar få fc lite random, ser inget mönster. Hoppas att fixen löser detta :) Där jag befinner mig just nu är det en dålig 3g-teckning och jag märker att jag kopplas ner när den går över till edge.

    Några tankar:
    Det vore bra om man kunde se tydligt vilka spel som har ranking aktiverat.
    Att man kan se hur många poäng sin motståndare har som joinar gamet.
    Att man kan välja så att statusbaren är dold när man spelar. Jag har stora klumpiga fingrar och kommer åt den ibland, då åker meddelandefältet ner och jag tappar viktiga sekunder ;)
     
  14. odin

    odin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Bra synpunkter, letar de där random FC's, vissa är verkligen konstiga...får lägga telefonen på hela natten så får jag förhoppningsvis en random FC och kan debuga :-)

    De två första tankarna du har är självklara, skall fixa dem efter att jag fixat ett par buggar :-)

    Med "motståndarens poäng" antar jag att du menar ratingen?
     
  15. tord00

    tord00 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Samma här, jag gillar appen sjukt mycket.
    Dock lite undringar, Det verkar vara väldigt lätt att flytta ut fel bokstäver på spelbrädan. Även när du ska flytta en som redan ligger där så verkar den plocka upp en från "banken". Måste vara petnoga.
    Skulle vara bra med landscape för chat.
    Uppfattar det ibland som att man inte får notifications om alla chat mess som man får. Går det att ställa in notifikationsljud kanske?

    Tack för en bra app.
     
  16. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Möjlighet till att zooma in/ut brädet vore kanske bra, och göra brickorna lite större
     
  17. odin

    odin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    tord00, är det i ett spel du borde fått chattmeddelande men missade det?

    Johnny, håller med att det är för små brickor, när jag fått bort de värsta buggarna så skall jag försöka skapa en zoom.
     
  18. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Schysst att det kommer en app :)

    Kommer bli bra när man ligger i sängen etc, men jag hoppas inte för många kör det på bussen men inte hinner med när de plötsligt ska av eller nåt.

    Är det flashbaserat? Eller helt ny klient?
     
  19. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Funkade bra förutom att det var ju jobbigt att dra dra brickorna, för fingret skymmer ju oundvikligt både brickan och vart man ska lägga den;)
    Man skulle kunna lösa det genom att ha det så att man först markerar en ruta (typ inramning i guld) där brickan ska hamna och sedan trycker man på den brickan man vill ha. Så att man klickar fram brickorna snarare än drar dem.
     
  20. odin

    odin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Helt ny native Android klient, inget flash. Något instabilt då jag missade en del innan release, man lär sig av sina misstag :-)

    Men har släppt ett antal snabba uppdateringar som gjort det mer stabilt om än ej 100%

    Skall ordna autozoom på spelplanen när jag fått det hela hyfsat stabilt.