I9000XWJM1 NEW

Diskussion i 'Galaxy S' startad av CaptainC, 20 aug 2010.

  1. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Har faktist inte tänkt den tanken, du kan ju ha helt rätt. Vi kanske borde lämna det här tills experterna Mickeko, DrT och de andra har listat ut vad man kan göra :)
     
  2. osvaldinho

    osvaldinho Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har JF3 och det dyker inte upp några uppdateringar i Kies.
     
  3. Dem00niX

    Dem00niX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hittade uppdatering. ... Men nu bråkar kies. Ser inte min lur.
     
  4. xlightan

    xlightan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    SGS 21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SGS 21 Ultra
    Platta:
    Lenovo A10-70
    Vafan, bara för att man glömt sin micro-usb kabel hos morsan så kommer det en update. Murphys lag.
     
  5. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Expert skulle jag väl inte kalla mig. :P

    Det är dock så att innehållet i custom-ROMarna i regel enbart är modifikationer på en tillgänglig läckt firmware.

    Låt oss säga att du har JM5 som bas (vilket är rätt vanligt)
    Custom-ROMen kommer utgå från att du har en "stock" JM5 installerad och sedan ändra, radera och lägga till saker som ROM-byggaren känner är lämpliga. Så i custom-ROMen finns bara de saker som ändras eller läggs till och inte en hel firmware, därför måste du ha en viss version för att installera den.

    En komplett nandroid-backup innehåller hela firmware från telefonen (iallafall ska det vara så, jag har inte provat annat än att återställa samma firmware version), och ersätter hela systemet från en avbildning snarare än att den går in och ändrar varje grej för sig.
     
  6. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Om ni hittar en firmwareuppdatering, tala gärna om precis vilken firmware ni har i telefonen och gärna vilka versioner ni får efter uppdatering också.

    PDA, PHONE och CSC. (tryck *#1234# i telefonappen)

    När någon har CSC I9000XEEJF3 och hittar en uppdatering har många av oss anledning att fira. ;)
     
    Last edited: 21 aug 2010
  7. piraya

    piraya Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu lyckades jag uppdatera efter en timmes krångel med keis. Inga större skillnader för mig. GPSen fungerar inte, telefonen blev långsamare (900p i quadrant, hade 2100 innan med lagfixen och orginal fw). Samsung har lagt till en egen widget där man kan se aktiva program och taskkiller vilket kanske är bra. *Väntar på nästa uppdatering*

    Edit: Jag tar tillbaka det om GPS:en. Gick ut på balkongen och fick in 8 satelliter, det har aldrig hänt förut. Någonting kanske har ändrats.
     
    Last edited: 21 aug 2010
  8. Kanjtozzft

    Kanjtozzft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har inte fått någon uppdatering än till mitt kies, dom delar väl säkert ut de i omgångar skulle jag tro.
     
  9. Dem00niX

    Dem00niX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Shit i jävlar och en hel del fula ord. Va skitnödig jag blev. Körde update via kies. När jag kom till stället där programmet säger att uppdatering skall ske. Så kom en röd text. ett fel uppstod. bla bla bla. kolla snabbt på lure. Svart med gul gubbe som gräver. med text koppla inte ner. och kies e kört. jaha. bara rycka ur o grina då. Sagt o gjort.får pilla ur batteriet. sen startar luren perfekt. dock med gamla fw. men den funkar. nu får kies provas på annan dator utan 64 bitars os.
     
  10. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Nu ska vi se om jag förstått detta rätt.
    Om vi som var lite heta på gröten och flasha in inofficiella FW´s ska ha chansen att komma på rätt spår igen måste vi vänta på att KIES ger ut updaten till svenska FW´s , då någon snäll person innan updaten gör en total återställning och en nandroid-backup på JF3 FW och sen delar med sej av den eller att de gör en nanroid-backup av sin ny installerade officiella FW och sen delar med sej?
     
  11. Kanjtozzft

    Kanjtozzft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Shit försökte fatta men gjorde inte det. Klunkar kaffe nurå
     
  12. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    lawl

    Gomorron
     
  13. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Nått sånt ja.
     
  14. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Det har sagts att vi som har flashat in inofficiella FW´s inte ska kunna få tillgång till updates via kies efter som kieas går efter CSC filen som fanns med när man fick telefonen.

    Den version av JF3 FW som ligger ute för nerladdning på nätet har två andra CSC filer CSC_I9000SWCJF3 & CSC_I9000OXAJF3 och dessa ska då inte duga. Utan för att komplitera JF3 FW´t som ligger ute för nedladdning måste vi ha tag på CSC_I9000XEEJF3. Och efter som den inte hittas någonstans på nätet så lär det behövas att någon vänlig person gör en nandroid-backup av sitt stock JF3 FW och dela med sej så vi också kan få svenskt FW nu inför froyo & gps updaterna. (Om det nu funkar så)

    Och det hade ju varit trevligt att ha tillgång till svenskt/nordiskt FW om man skulle behöva lämna in telefonen på service
     
  15. Kanjtozzft

    Kanjtozzft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jo men så är de ju, vore ju faktiskt sjukt skönt, haha! Är det ingen som vill göra de alltså? :) Annars får man väl köra med samsung-firmwares :P
     
  16. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Jo updates lär man ju få i vilket fall som helst men det hade varit lugnt att ha tillgång till en officiell svensk FW om man skulle behöva skicka iväg telefonen. Tänker inte ändra i min telefon just nu för just nu är den bättre än nånsin :)
     
  17. sannispannisen

    sannispannisen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    på min står det i9000XXJF5, jag har instal kies, ska jag uppdatera om jag får upp nåt tycker ni?
     
  18. Kanjtozzft

    Kanjtozzft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tycker du ska göra en nandroid backup på din din Firmware, sen kan du få uppdatera:)
     
  19. Perrko

    Perrko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Tänkte försöka mig på att göra en backup av min JF3 och lägga upp till allmänheten.
    Ville bara ställa en dum fråga först; har gjort en fabriksåterställning nu så att alla kontakter och program är borta. Räcker detta eller finns det "privata" grejer kvar nånstans som kommer följa med backupen?
     
  20. sannispannisen

    sannispannisen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    ok läste lite i en annan tråd ang JF5 och att de kan vara import, jag köpte min på mediamarkt och efter allt problem jag haft med dom skulle det inte förvåna mig, men jag gör en backup.