Problem: 3G/4G har slutat fungera - iPhone 6

Diskussion i 'iPhone 6-serien' startad av Nowly, 16 apr 2018.

  1. Nowly

    Nowly Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Platta:
    iPad 9.7" (6th gen)
    Jag bytte nyligen (för ca. 3 veckor sen) batteri hos MacForum på min 3 år gamla iPhone 6 som har fungerat felfritt i alla år, förutom batteriet som började bli dåligt. För någon dag sen så slutade min 3G/4G att fungera helt. Jag får ingen mottagning alls, har nollställt nätverk utan någon skillnad och funderar även på att göra en fabriksåterställning. Jag har också beställt ett nytt sim-kort (ifall det skulle vara det som spökar). Någon som haft liknande problem?

    Edit: Wi-Fi fungerar fortfarande.
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Hur har det gått för dig?
     
  3. Nowly

    Nowly Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Platta:
    iPad 9.7" (6th gen)
    Provade göra en fabriksåterställning och bytte till nytt sim-kort men 3G/4G fungerade fortfarande inte. Sen fick jag idén att ladda kontantkortet (fast jag har saldo kvar) för jag tänkte att det kanske inte fungerar för min prisplan hade ändrats till en där surf inte ingick men det har ju aldrig varit något problem tidigare då 3G alltid fungerat så länge man har tillräckligt med pengar för att kunna surfa.

    TADA! Nu fungerar det igen. Så min 3G/4G slutade fungera för jag inte hade en prisplan där surf ingick, fast jag hade pengar kvar på mitt kontantkort.. har aldrig varit med om något liknande förut :eek:
     
    chraist gillar detta.
  4. tom_andreson

    tom_andreson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    I have purchased a brand new iPhone 7 a month ago and I am enjoying using it. somehow, I am facing some issue with its connectivity from the last two days. I tried to contact iPhone Customer Support Number as my 4g connectivity is not working. so is there any solution to fix this issue?? It is really necessary to know.