Browserdelen i Facebook-appen fungerar ej

Diskussion i 'Frågor och support' startad av DrOst, 9 aug 2010.

  1. DrOst

    DrOst Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har fått ett problem sedan en vecka tillbaka med min Facebook-app. Problemet ligger under aviseringar och när den går över i "browser mode". Tidigare har det fungerat perfekt (bortsett från att jag inte förstår varför de har gjort denna lösning), men nu så länkas man inte korrekt. Ibland när man klickar på en avisering så får man upp facebook i full-läge. Ibland kommer man till en sida där man måste verifiera sitt konto, ibland kommer man till en persons profilsida istället för själva inlägget etc. När man tittar på adressen som dyker upp i browsern så kan det ibland först dyka upp touch.facebook.com som snabbt växlar över till www.facebook.com och ibland även vidare till sv-se.facebook.com.
    Problemet kom ungefär samtidigt som jag installerade nya appen v1.3.1 men jag är inte 100% på att det kom samtidigt. Har även installerat en annan Facebook-chatt-klient (Nimbus) vid ungefär samma tidpunkt.
    Det jag har provat att göra är att av/ominstallera appen, tömma all cache på webbläsaren samt tagit bort/lagt till facebook-kontot under synkroniseringsinställningarna men det har inte hjälpt. Någon annan som har samma problem eller vet vad som kan vara orsaken (har en HTC Hero 2.1)?
     
  2. Kurtan79

    Kurtan79 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma problem som du o stör mig nått fruktansvärt på det..

    Dessutom en annan skum grej, en wallposts kommentarer går endast att se i mobilen, ej på datorn.. Och tvärt om med en annan - man kan bara se komentaren i datorn,ej i mobilen..
     
  3. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Exakt samma här. Jag har testat med originalwebbläsaren och Dolphin HD. Samma sak. Kan inte logga in på Facebook. Konstigt, för externt kan jag utan problem komma in på FB med Dolphin. Sparat namn och lösen så jag kommer in direkt.
     
  4. DrOst

    DrOst Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Såg ytterligare en i ett annat forum som hade samma problem, men det verkar ju inte vara extremt utbrett får då hade väl en fix kommit....
    När fick ni andra problemet?
     
  5. Kurtan79

    Kurtan79 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det dök upp för några dagar sen, har testat o ominstallera uppdateringen av appen men det hjälper inte..
     
  6. JacobH

    JacobH Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma fel efter senaste FB uppdateringen för ett tag sen. Väldigt irriterande. Kanske nåt tillstånd i appen som uppkom vid uppgraderingarna? Hur gör man för att rensa all cache och liknande i FB appen?

    /Jacob
     
  7. JacobH

    JacobH Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men helt plötsligt började det fungera igen. Det enda jag gjorde var att göra force close från inställningarna på telefonen.
     
  8. DrOst

    DrOst Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testade av en tillfällighet på en kompis Hero-telefon. Samma problem.... Nog f*n borde det väl finnas en lösning?