Diskussion: Telegram - slaget med Roskomnadzor

Diskussion i 'Applikationer' startad av cobben, 20 apr 2018.

  1. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Rätt intressant att följa på distans, inifrån Ryska Federationen är det kanske inte lika roligt.

    Telegram är mycket populär i många stängda eller delvis stängda stater, typ Iran.

    I RF där den skapades en gång i tiden används den av många företag och även statliga organisationer.

    Nu ska den blockeras i RF pga Telegram inte vill/kan överlämna krypteringsnycklarna till staten.

    Skaparen sitter i landsflykt i London, har fått loss 1,7 biljoner $ via en ICO som jag inte har satt mig in i, och har börjat erbjuda stora pengar i ersättning till VPN tjänster och annat löst pack som är villiga att hjälpa till i kampen mot myndigheten Roskomnadzor som har dragit igång försöken till blockering.

    Än så länge har myndigheterna bara lyckats åstadkomma en massa problem för oskyldiga runt omkring, medan information hur man kringgår blockeringarna sprids från alla möjliga håll, inkl. inifrån statliga banken Sberbank, t.ex. . . . osv.

    Om man ska tro vad man läser på internet
    :cool:

    "Telegram:skurkar - 1: 0!"
    Som Rysslands myndigheter förlorar kampen med Pavel Durovs avkommor.

    "Telegram: негодяи — 1:0!"* Как власти России проигрывают схватку с детищем Павла Дурова
     
    Last edited: 20 apr 2018
    bernard gillar detta.
  2. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Four days of blocking Telegram in Russia and here we are

    Telegram's Russian traffic is surging

    According to data gathered by TGStat.ru, which collects information about tens of thousands of Russian-language Telegram channels, traffic on the instant messenger is going bananas this week, despite the government’s attempts to cut off access to the app.

    via Статистика русскоязычных Telegram-каналов. Аналитика Telegram. Telegram Analytics.
    День второй. Провалов по просмотрам и подпискам не наблюдается.

    * на основе данных из 40’000+ русскоязычных каналов. pic.twitter.com/YTILnrGycF
    — Telegram Analytics (@TGStat) April 18, 2018

    Key: The top chart blue measures total daily traffic, wile the bottom green chart measures total daily new subscriptions. The red circle marks the date of a Moscow court ruling authorizing the blocking of Telegram in Russia, and the green circle marks the day that the Russian government started ordering ISPs to begin blocking Telegram.

    Downloads of Telegram’s Android version have doubled, and traffic to telegram.org (the Web version of the messenger) is up more than 30 percent. According to the magazine RBC, many Russian state officials have continued to log into Telegram, despite the government’s decision to ban it for refusing to comply with orders from the Federal Security Service. Even without a VPN or other censorship-circumvention software activated, the app still works for many users in Russia.

    Roskomnadzor (Russia’s federal censor) claimed earlier this week that it had successfully “degraded” Telegram by 30 percent, but nobody is quite sure what this means. The traffic numbers suggest that this certainly doesn’t have anything to do with the number of Russians accessing the messenger.
    The assault on Telegram has disrupted other online services and websites in Russia

    . . .
     
    bernard gillar detta.
  3. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Ryssarna - även i Lettland - har ett medfött(?) sunt misstro till all överhet, något jag ofta har saknat i Sverige.


    Google Maps users attack Russia's federal censor, reclassifying it as a ‘permanently closed’ ‘gay bar’

    In a sweeping effort to cut access to the instant messenger Telegram, Russia’s federal censor has spent the past five days blocking millions of IP addresses, which has disrupted online businesses with no connection to Telegram, other than shared cloud servers. Never a popular government agency, Roskomnadzor is now one of the most hated institutions in the Russian state bureaucracy, and Internet users want people to know it.

    On Google Maps, people have been flooding the entries for Roskomnadzor’s offices across the country with negative reviews, renaming the Moscow headquarters to “Roskompozor” (Roskom-disgrace), changing its listed operating hours to “permanently closed,” and reclassifying it from a “state institution” to a “gay bar” and “psychoneurological dispensary.” Some Internet users have even uploaded photographs to their reviews showing what appears to be groups of terrorists gathered around a flag bearing Telegram's logo, as well as various cat videos and photos of a book titled “What Is Terrorism?”
     
  4. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Intressant att följa.
    Telegram är en grymt bra app och tjänst som jag kör nästan uteslutande nuförtiden, lite WhatsApp blir det också.

    Är jag en terrorist?
     
    bernard och cobben gillar detta.
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    respekt...
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 758
    Mottagna gillanden:
    44 760
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är imponerande att de inte böjer sig. Ett land som inte tillåter krypterad kommunikation/låter människor vara anonyma kan knappast ses som en demokrati.
     
  7. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Strategin hos Roskomnadzor ska vara, inte att blockera Telegram på riktigt fullt ut, utan att göra livet så obekvämt för många andra samt i förlängningen för Google och Amazon att dessa tar bort Telegram appen.

    Detta ska ha fungerat tidigare tydligen mot andra mindre kända tjänster.

    Här är det:

    ‘It's simple negligence’ Russian business owners talk about becoming collateral damage in the federal censor's war on Telegram

    Roskomnadzor has an established tactic, and similar things happened with Zello [a walkie-talkie app blocked in Russia]. They realize what they’re doing. The fact that Roskomnadzor affected others is not a mistake on their part. I think this is how they apply pressure — and not just on Telegram, but on anybody even remotely connected to them. Amazon’s clients suffer, and so it starts losing money. Amazon’s next logical step is to ask Telegram to leave. That’s Roskomnadzor’s logic here.
     
    Last edited: 21 apr 2018
  8. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
  9. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Google confirms some of its own services are now getting blocked in Russia over the Telegram ban
    Ingrid Lunden
    @ingridlunden / 14 hours ago

    And in the latest development, Google has now confirmed to us that its own services are now also being impacted. From what we understand, Google Search, Gmail and push notifications for Android apps are among the products being affected.

    “We are aware of reports that some users in Russia are unable to access some Google products, and are investigating those reports,” said a Google spokesperson in an emailed response. We’d been trying to contact Google all week about the Telegram blockade, and this is the first time that the company has both replied and acknowledged something related to it.

    (Amazon has acknowledged our messages but has yet to reply to them.)

    . . .
    “Russia can’t keep blocking random things on the Internet,” Andreev said. “Russia is working hard to make its image more alluring to foreigners in preparation for the World Cup,” which is taking place this June and July. “They can’t have tourists coming and realising Google doesn’t work in Russia.”
     
    bernard gillar detta.
  10. inact_0033

    inact_0033 Guest

    Jag köper inte att han fått mer än hela Sveriges BNP i riskkapital. Det måste vara fel. Möjligen 1,7 miljoner eller (även det högt) 1,7 miljarder.

    Sedan förstår jag inte riktigt varför folk använder Telegram över t.ex. Signal. Telegram är exempelvis inte lika säkert som Signal. Vad jag vet går det inte heller att verifiera nycklarna som är långlivade, utan när man manuellt genomför en nyckelkontroll så är det bara de temporära sessionsnycklarna som jämförs.
     
  11. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Billion in English is not the same som biljon på svenska, det vet jag men ändå blev det fel.

    Men 1.7 miljarder US$ ska det faktiskt vara.

    Jag kan inte heller fatta att han fick ihop så pass mycket pengar på så till synes lösa boliner.

    Men han har visst tänkt att "grammet" som myntet ska heta ska byggas ihop med Telegram på något sätt.

    Jag har tänkt forska vidare i detta, men har inte hunnit.

    (Fake site? Tar bort den så länge

    Telegram Open Network ICOTON with GRAM Token)

    Signal ska visst vara vassare än Telegram, det har jag också hört, men använder ändå gamla snokande WhatsApp av slentrian.

    Kom i kontakt med Telegram flrst pga den används av en spansk grupp som gör custom romar för Xiaomi mobiler, och de använder Telegram som forum - verkar helt värdelöst som forum, precis som Whatsapp .
     
    Last edited: 23 apr 2018
  12. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Svårt att hitta trovärdigt material
    Forbes?

    Jag kände inte till historien om VK, att de stal den ryska Facebook från Durov på detta vis.
    Men jag har aldrig använt VKontakte.


    Apr 19, 2018 @ 03:38 AM
    2,772
    The Kremlin Vs. Telegram: What's Really Going On With The Messaging Service In Russia?

    Enrique Dans , Contributor

    The reason the Kremlin took VK off him is widely believed to be his refusal to provide data about anti-government activists who used the social network. Edward Snowden says Durov's refusal to bow before Putin was the only acceptable moral response, describing it as a sign of real leadership.
     
    Last edited: 23 apr 2018
  13. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Investing #CuttingEdge
    Mar 1, 2018 @ 12:54 PM
    24,594
    Dear Crypto Enthusiasts, Forget The Telegram ICO, It's Not For You

    Kenneth Rapoza , Contributor

    Forget this new blockbuster initial coin offering by Russian developed messaging app, Telegram. Unless you're a one-percenter, Telegram's not for you.

    The Telegram Open Network (GRAM) coin is for accredited investors only with at least a half a million dollars to put to work in a cryptocurrency project everyone thinks will raise at least $2 billion.

    In Russia, industry pros and seasoned money managers are already piling into Telegram's initial coin offering (ICO). It's a private sale and only open to professional investors in the U.S. The minimum limit for the first round is as high as $20 million for outsiders and $500,000 for “friends,” according to industry insiders.

    The closed nature of this ICO makes it more like a security than the usual utility token offered up by startups. Utility tokens are like coupons offering discounts on services provided by the startup and its new coin. Security tokens are not as common.

    GRAM might not ever see an exchange, at least not any time soon. Retail investors with a few grand to dabble in crypto will not be able to participate. Investors have a lockup period of around two years.
     
  14. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Investing #CuttingEdge
    Feb 28, 2018 @ 10:38 AM
    3,835
    Is Telegram's Massive ICO A Harbinger Of Things To Come?

    Kenneth Rapoza , Contributor

    "No company with such a huge audience has ever held an ICO. Durov stands out here. His confrontation and non-cooperation with the Russian government adds an additional value to him to investors," says Igor Pugachevsky, former product developer at Waves in Moscow, now developing his own augmented reality company called Hyperlens.

    There are various, unconfirmed rumors floating around that Telegram has already raised $3.8 billion in its pre-sale, which gives early entrants a discount on Telegram's TON coin.

    Because of its brand name recognition, Telegram's ICO is not the garden variety crowdfunding model. It's more like a global roadshow, with wealthy investors from Asia, Europe and the U.S. all willing to bet that Telegram's estimated 200 million users will start using their Telegram Open Network wallets, buy TON coins and spend them on goods and services on the app.

    . . .
    "This team could have easily raised equity from top-notch venture capital but opted for the libertarian approach of creating a decentralized economy that cannot be controlled," says Shelly Hod Moyal, a Goldman Sachs alumna and now CEO of iAngels, one of Israel's biggest cryptocurrency investment firms. She participated in the TON capital raise. She says that Telegram's estimated 200 million monthly users and its $2.55 billion ICO cap is in admittedly high for a blockchain company, but Telegram is more than that. "They're in the ballpark of similar assets," she says about pricing.
     
  15. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Forskning: Telegram förlorade 3% av ryska publiken i den första veckan av blockering

    Men antalet publikationer i kanalerna fortsätter att växa.

    Analytiker Combot tjänster, TGStat och Crosser Bot på begäran vc.ru summerade första veckan Telegram blocket i Ryssland. I sju dagar sjönk budbärarens aktiva publik i Ryssland med 3%, beräknades de.

    (Google Translate)

    Исследование: Telegram потерял 3% российской аудитории за первую неделю блокировки

    (Från kommentarerna)

    Алексей
    Вчера в 23:43

    Зарплата тех-специалистов :
    - телеграмм : 10 -15 тысяч у.е
    - Гугл : 5-10 тысяч у.е
    - Амазон : 5-10 тысяч у.е
    vc
    Обезьянка добавляющая строчки в файл в РКН : 0,3-0,4 тыс у.е.

    Итого в случае если телеграмм будет закрыт полностью - то это наглядная картина как "обезьяна с гранатой" нагнула мегакорпорации и супер спецов мировых компаний !
     
  16. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Föreningen av forskare bad Medvedev "att stoppa Roskomnadzors skadliga aktivitet"

    Общество научных работников попросило Медведева «пресечь вредоносную деятельность Роскомнадзора»

    Föreningen för vetenskapliga arbetare utfärdade en vädjan till den ryska premiärministern Dmitrij Medvedev, krävande " att stoppa den skadliga aktiviteten av Roskomnadzor" eftersom försök att blockera Telegram i Ryssland gör otillgängliga "ett antal vetenskapliga och pedagogiska resurser på Internet."
     
  17. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
  18. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Roskomnadzor: Amazon och Google vill inte hjälpa oss, men för närvarande tillåter vi dem att arbeta i Ryssland

    Роскомнадзор: Amazon и Google не хотят нам помогать, но пока мы позволяем им работать в России

    "Roskomnadzor är i kontakt med dessa företag, däribland Amazon och Google, men inget positivt resultat har hittills uppnåtts", sade presstjänsten. Trots detta har Roskomnadzor försäkrat, "lokala lösningar" antas, vilket gör det möjligt för leverantörerna att fortsätta arbeta i Ryssland.
     
  19. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 496
    Mottagna gillanden:
    1 177
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Verkar pågå ett ställningskrig, inget avgjort.

    Här är en rolig artikel, består nästan helt av spekulationer, rykten, osv., men ger lite insyn i hur det kan vara att jobba i RF, nä man aldrig kan vara riktigt säker på vad som gäller och vem som bestämmer vad.

    When a cigar isn't just a cigar Russia's federal censor briefly blocked some of the Internet's biggest websites, and experts wonder if it wasn't an inside job

    . . .
    "Roskomnadzor blamed the incident on “technical issues,” but experts believe it could be the result of “sabotage” within the agency."
    . . .

    "After Roskomnadzor’s IP address snafu, Mail.ru Group launched three proxy servers allowing Internet users to circumvent Russian censorship. Experts say these proxies could be a trap."
    . . .

    “Like Sigmund Freud said, ‘Sometimes a cigar is just a cigar,’ and a proxy is just a proxy,” a Mail.ru spokesperson told the news agency RIA Novosti on Friday.
     
    Last edited: 30 apr 2018
  20. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Läste nyligen att whatsapp grundare har lämnat whatsapp och rekommenderar nu folk att byta till telegram. Fb ska tydligen tex försämrat krypteringen...vilken besvikelse.. Telegram är lika bra som whatsapp den stora skillnaden är att betydligt färre använder det.
     
    Last edited: 3 maj 2018