Problem: Hjälp, Gear S3 R770 från Sydkorea och Note8 från Sverige

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Captain83, 22 apr 2018.

  1. Captain83

    Captain83 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, Jag har ett jätteproblem. Jag har en Note8 köpt i Sverige låst till Nordiska simkort.

    Chefen skickade mig till Sydkorea på jobb 5 veckor och jag pasade på att köpa en samsung Gear S3 (R770).

    Klockan byter till Svenska och är kanon ända tills det kommer till en av dom viktigaste anledningarna till att jag köpte klockan Samsung Gear S3.

    Samsung Pay existerar inte på klockan men jag har en fullt fungerade Samsung Pay på i min Note8

    Va in i en butik och dom testade kopplade upp den mot en Sydkoreansk telefon och då fick dom in Samsung pay-appen och den fungerade men återanslöt till min Note8 så säger den att den saknar Plugin.
    försökt ladda ner plugin och installera men utan positivt resultat.

    Försökt luska i 2 dagar på hur man ska kunna få till detta nu men ännu inte kommit på lösningen.

    Någon som kan dela med sig och hjälpa mig knäcka detta sjukt irriterande problem?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 764
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Bara för att förtydliga; det är telefonen som klagar på att klockan saknar Pay-plugin?

    Det är lite knepigt; för klockan har ju en annan regionkodning än telefonen, så har Samsung Sverige/norden valt att blockera Pay på klockor med X region blir det ju tufft att lösa.

    Jag har en klocka köpt i USA, och på den fungerar Pay förvånande nog fint.
     
  3. Captain83

    Captain83 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Men jag är ju tekniknörd i grunden även om jag inte grottat ner mig i just detta ämnen nå djupare men jag vet ju att allt som går att bygga går att bygga om och det gäller det samma med mjukvara bara man vet hur man ska göra.

    Så jag vill höra hur man slänger ut koreanska regionskoden och ersätter den med nordisk alternativt hur man slänger ut hela koreanska mjukvaran och petar in en komplett fullt fungerande nordisk mjukvara som tar alla uppdateringar.

    På telefoner är det ju ingen konst men klockan är mer knepig minst sagt då den saknar USB-ingång.

    Har försökt bota upp den ställt den i AP från bootmeny och anslutit datorn mot den men ändå syns den inte i Odin så som det tydligen ska göra.

    Har en firmadator så kan ej stänga av windows defender på denna dator men ska det spela någon roll.

    Sen vet jag inte om dessa filer jag hittat är rätt för Sverige om jag nu med hjälp kommer lyckas se klockan i Odin?
    upload_2018-4-22_12-19-22.png
     
    Last edited: 22 apr 2018