Ny statusuppdatering från @Petter_Vimla:
"Hej! Jag tänkte passa på att flika in med en snabb uppdatering om vad som händer på Vimla just nu.
Först och främst: nu till veckan skickar vi ett mail till alla medlemmar med info om GDPR - den nya dataskyddsförordningen som träder i kraft 25 maj. Det kommer nya villkor som i huvudsak berör hur vi hanterar personuppgifter samt en separat integritetspolicy. Håll utkik i mailen!
Många är nyfikna på hur det går med ny betalpartner och våra betatester, så här kommer en snabb sammanfattning:
- Surf/extra-sim ligger på is för tillfället. Vi vet att detta är efterfrågat av många, men vi tycker att det för tillfället är viktigare med till exempel nya betalpartners.
- Testet av vår nya plattform har gått bra och det kommer snart mer information om bytet.
- Ny betalpartner har tyvärr fått ta en baksätesplats då vi behöver vara klara med vår GDPR-utveckling innan 25 maj, samt behöver förbereda inför migrering till den nya plattformen. Jag vet att detta är oerhört efterlängtat av många medlemmar och även vi på Vimla ser med glädje fram emot att börja arbeta med Billogram och Scrive. Under tiden kan man betala med Swish ifall man upplever problem med Klarna - det brukar funka väldigt smidigt
Det är fortfarande svårt att sätta en deadline på när nya betalpartners väntas vara på plats och jag vill inte skapa förväntningar som vi sedan inte lever upp till. När allting väl är på plats så kommer vi flytta över alla i batcher och man kommer få möjlighet att anmäla sig frivillig att flyttas med i ett tidigt skede.
Som alla säkert har märkt uppstod det vissa tekniska problem i samband med våra nya abonnemangsformer. Bland annat kan man inte byta mellan de lägsta nivåerna utan att först uppgradera och sedan nedgradera abonnemanget, många har fått “konstiga” och ojämna belopp på sina räkningar som i och för sig är lägre än vad de egentligen ska vara, men jag förstår att man blir förvirrad om man får ett annat belopp än vad man väntat sig på räkningen.
Många har haft frågor om detta vilket gjort att vi temporärt haft väldigt långa svarstider via mail, men vi kommer nog ikapp nu under veckan och under tiden går det såklart bra att chatta med oss.
Tack för allt tålamod och ha en fortsatt fin söndag!"
Statusuppdatering
Last edited by a moderator: 22 apr 2018