Android överallt!

Diskussion i 'Allmänt' startad av Anwar93, 25 jun 2010.

  1. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ifall det händer mig, så blir jag nog överlycklig. 46000 oväsentliga produkter från kylskåpet? Bådar endast gott
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Börjar det inte bli lite väl OFT i tråden nu?
     
  3. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Loggar in för första gången på flera år och ser att jag som 17 åring va ute efter IoT... eller nästan iaf!
     
    Dadde, eastbound och bernard gillar detta.
  4. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Intressant!

    Kommer ihåg att jag vid kanske 10 års ålder (typ 1997) satt och lekte med en leksaksmobiltelefon (eller om det skulle föreställa en sladdlös telefon). Jag låtsades då att jag kunde surfa på internet, spela spel, kolla på film och byta kanal på TVn med mobilen. Hade väl ingen tanke på någon smartphone med touchscreen men var ju ändå inte helt fel ute :)
     
  5. Dupp

    Dupp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Vilken absolut hemsk tanke!!!!
    Att knyta alla dina produkter till EN tillverkare.
    Framförallt inte till Google, de kommer att spåra allt du gör, vilka program du tittar på, vilken mat du äter, hur ofta du skiter och sedan skicka riktad reklam till dig.
    Drömmen vore ett standardiserat protokoll så att oavsett vilket OS, program, app man använder så kan man interagera med alla produkter.
    Men, men, tillverkarna vill knyta köparna till sina egna produkter, så de fortsätter att göra stängda standarder och därmed så sitter vi köpare i skiten.
    Hur många av oss sitter inte med en app för belysning, en app för larmet, en app för lås, en app för multi room systemet mm?
    Ett standard protokoll skulle underlätta.
    Men att ge Google tillgång till mitt lås, skulle bara innebära att varje gång jag kommer hem sent att jag får reklam för huvudvärkstabletter, abortpiller, baksmällejuice och rekommendation till en skilsmässoadvokat dagen efter.
     
  6. gyllen

    gyllen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Men det är väl redan så.. de flesta eller i alla fall många tillverkare använder öppna standarder för olika saker. T.ex. min belysning kan jag styra med telefonen. Jag kan vattna växthuset med rösten. Dörrlås är "standard" går öppna och stänga genom android eller vilket annat OS som helst. Jag tror att de företag som låser in sina produkter kommer förlora.(utom Apple då, folk verkar ju köpa allt som har ett halvätet äpple på sig) man vill ju gärna slippa ha 14 olika appar för 14 olika apparater. Jag tror att Google gör rätt i att använda sammarbetspartners för produkter. D.v.s. inte har kontrollen över produkterna i sig.