Honor 8??

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av cogo, 21 apr 2018.

  1. cogo

    cogo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2014
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Hej. Har idag en Nexus 5x där batteriet är helt kasst. Tittar nu efter nya mobiler men vill ha en så bra men ändå billig som möjligt, typ du t 2500 kr. Vad säger folk här om Honor 8????

    Har även tittat på xiaomi mi a1 som jag är sugen på, men hur står sig honor 8 mot den?

    Mvh Magnus
     
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Honor 8 är fortfarande en bra lur. Grabben har sin och jag grejar lite med den ibland. Jag gillar den, den sköter det mesta alldeles ypperligt. Men, jag skulle inte köpa en idag. Dels så är det osäkert om den får Oreo, mest troligt inte. Det verkar som den kommer få någon bantad version av deras senaste EMUI.

    Jag har själv varit sugen på Mi a1. En fördel förutom Oreo, är att den med största sannolikhet kommer att uppdateras ytterligare samt att den kör en ren version av Android.

    Att just jämföra dessa två är lite som äpplen och päron tycker jag. Honor börjar bli till åren, och Xiaomin är ny med den senaste Android One satsningen.
    Hur mycket jag än gillar Honoren så kan jag inte säga att den är ett bra köp för de pengarna idag. Jag gav mindre för den för 1 1/2 år sedan.


    Jag vet inte vad du har för abb, annars tycker jag månadens mobil hos Comviq är bra. En Huawei P 20 för 295/mån med 10gb.

    Lycka till!
     
    cogo gillar detta.
  3. Xdroid

    Xdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    514
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5
    Telefon 2:
    Samsung Note 10+
    Har själv en Honor 8 men fick köpa den ny för under 1000 via Comviq. Den har en "bugg" som gör att batteritiden inte alltid är bra men det kan åtgärdas av en garanti rep.
    Har själv börjat snegla på Nokia.
     
  4. Tullen

    Tullen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur gjorde du för att få buggen åtgärdad? Kan man kolla om man har den? Tycker min och flickvännens honor 8 är lite fram och tillbaka med batteritiden.
     
  5. Xdroid

    Xdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    514
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5
    Telefon 2:
    Samsung Note 10+
    Har inte åtgärdat buggen, man lämnar in den på garantin. Den märks mest när det är kallt ute, den kan dö vid typ 50-60%, sen kommer den igång vid lite värme.