Sparsamt med notiser från appar, P20

Diskussion i 'P20-serien' startad av grillchips, 7 maj 2018.

  1. grillchips

    grillchips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Jag har upptäckt att jag inte får notifieringar för alla appar jag tidigare fått notifieringar från. Ett enkelt exempel är Swish, på min förra telefon (LG G5) så fick jag notifieringar vid minsta händelse, nu när jag väntade på en betalning så fick jag gå in i appen och se ifall det faktiskt hade skett någon överföring (vilket det hade).

    Likadant med Blockdroid, har ett par annonsbevakningar där och jag får notiser kanske 1-2 gånger om dagen (i bästa fall), medan jag fick det såfort något dök upp tidigare, som sig bör. Det som är lite lustigt är att när jag faktiskt öppnar Blockdroid-appen och inte varit inne på länge så kan det plinga till med notiser, så kan det helt enkelt vara så att mjukvaran i P20 blockar notiser från appar som inte varit igång på länge, av kanske en så simpel anledning att spara på batteriet?

    Någon annan som upplever liknande? Det är inte enbart dessa två appar utan vi har även Instagram, Facebook etc som beter sig sådär.
     
  2. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Det stämmer att det är en funktion för att spara på batteri och det går att kringå det om du går in under inställningar och sedan batteri. Där kan du ange vilka appar som ska "inaktiveras" automatiskt eller inte.
     
    bernard gillar detta.
  3. grillchips

    grillchips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Se på fan, där har vi det. Stort tack!
     
  4. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Någon som har en känsla för vilken typ av appar man behöver göra detta med? Chattappar? Appar man vill ha nyhetsnotiser från? Appar med bestående notiser (brukar vilja ha kalenderagenda och väder som "osynliga" notiser längst ner)?
     
  5. andhreas

    andhreas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Hemlarm, automatiseringsappar? Jag hade problem med Mi Home som vägrade skicka notiser även om jag avaktiverade strömspar mm i inställningar. Det enda som hjälpte var att "låsa" appen, hänglåset i recent apps menyn.