Problem: Vibrerar och startar om, vad är felet?

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av seekay, 7 mar 2017.

  1. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Vad som kan vara fel då min s7a vibrerar en gång för att minuten senare vibrera 3 ggr och därefter starta om sig? Började för 2 dagar sen och det enda som verkar hjälpa är att köra den i felsäkert läge! Den är ej uppdaterad till nougat ännu.
    Tacksam för hjälp och tips.../Seekay
     
  2. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Prova med att ta bort de senaste installerade apparna och ta ur eventuellt sd-kort. Hjälper inte detta, starta i recovery (Vol upp + home + power) och välj "Wipe cache partition" och när detta är klart, välj reboot. Hjälper inte detta och du tycker du har provat allt, så är det göra backup med SmartSwitch och sedan in i recovery igen och välja "Delete data/factory reset". Allt försvinner ju då så då återställer du backuppen sedan.
     
    Kingson gillar detta.
  3. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Okej tack! Ska testa nu och återkommer senare...
     
  4. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Testade som du skrev, men är igen skillnad alls.. startar om konstant! Hur länge tar det att göra en backup i min ca? Vilket program är bäst att använda? Går det att "dela upp" backupen? Tror inte jag hinner om den tar mera än 5 min...

    Tack /seekay
     
  5. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Du har ingen Samsung point affär i närheten ? Finns i Göteborg / sthlm / Malmö. Dom fixar luren på mindre än 45 min om dom inte har allt för mycket att göra. Det är två års garanti på Samsungs Telefoner för kännedom. 3 års reklamationsrätt, men reklamationsrätten kan vara svår att påtala då dom kan vara besvärliga att be dig påvisa att det är ett ursprungligt fabrikationsfel.
     
  6. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Skärmavbild 2017-03-08 kl. 00.16.59.png
    Där finns dom vist, Hänt lite på den fronten! (Y)
     
  7. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Har du ett SD-kort i telefonen? Stängt av alla smart alert och skit under motion and gestures och massa annat? Finns väl notification reminder någonstans också som kan vibrera kanske.
     
  8. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Min s7 har också börjat vibrera utan anledning några gånger i timmen. Den har dock ej startat om sig ännu. Började för 3 dagar sedan
     
  9. seekay

    seekay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Bor tyvärr inte nära någon av dem.... Beställde service via tele2 och blir att skicka den:-( känns som det är något minnes fel eller något med moderkortet, den blir ju extremt varm också...
     
  10. UrbanL

    UrbanL Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2017
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Samma irriterande fel drabbade mig och höll på att bli tokig för telefonen "burrade" varannan minut. Började leta och hittade att jag(?) aktiverat "Telefonens Synlighet" som finns under Inställningar/ Anslutning. Nu har den varit tyst ett bra tag så jag hoppas att detta var felet. Kan tänka mig att mina andra enheter hitta min S7:a då jag har dator, platta och en S6:a som jag brukar lägga på samma Wifi med S7:an som host.
     
  11. UrbanL

    UrbanL Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2017
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja det var nog detta som ställde till det. Nu är telefonen tyst förutom för signaler som SKA vara där.