Diskussion: Allmänna tråden om Nokia 7 Plus

Diskussion i 'Nokia 7 Plus' startad av flipp, 22 feb 2018.

  1. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    @Thursfield@Thursfield : Den där apk-filen är Googles original, så den fungerar bara på Pixel och nyare Nexus.
    Jag har försökt hitta den öppna(?) java-koden för Google Camera, men ingen verkar veta var den finns. Det finns gott om apk-mods, men de är olagliga om de inte utgår från open source. Vet inte riktigt vad som kan hända om Google surnar till (bli avstängd från Play Store?), eller om det finns bakdörrar (ID-kapad i värsta fall?).
     
    Thursfield gillar detta.
  2. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
  3. Gnislah

    Gnislah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2018
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    40
    Du behöver inte köpa någonting men du efterfrågar en funktion som inte erbjuds. Verkar som man får offra en hel del med renare android. Min 7plus har certifieringen.
     
    flipp gillar detta.
  4. egar

    egar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gällande certifikatet så gick det att lösa genom att radera cache och data samt tvinga avslut på Google play store och play-tjänster. :)
     
  5. magnik

    magnik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2017
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    21
    Kan bara hålla med. Batteriet är helt strålande bra, insåg häromdagen att jag inte längre ens kollar batterinivå på telefonen... Känslan är helt klart på topp, iaf om jag jämför med min tidigare Iphone 6s, prestandan räcker för det jag gör vilket inkluderar spel men inte särskilt tunga spel. Responsen är rapp och direkt, telefonen är skön att hålla i, kameran är bra åtm för att ta 'vardagsbilder' som är det jag har den till.
    Jag har ännu inte saknat något eller upplevt några problem egentligen. Några app-krascher hade jag första 2-3 dagarna men det har försvunnit helt.

    Kunde inte vara mer nöjd faktiskt.
     
    Gnislah gillar detta.
  6. per79

    per79 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2013
    Inlägg:
    339
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Någon som vet hur jag aktiverar Android WebView?
    Jag har Kivra som digital brevlåda och behöver tydligen kunna använda WebView... Jag har tidigare inaktiverat det för att jag ville att Chrome skulle gå in istället. Nu kan jag inte aktivera det igen (Aktiveraknappen är helt grå)...
    Kan någon?
     
  7. youknow

    youknow Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Jag är inte riktigt nöjd med batteritiden. Har tex idag 40% kvar med endast 1,5h skärmtid.
    Kör med dubbla sim och har väldigt dålig mottagning på jobbet, så misstänker att det är det som är boven. Skulle eventuellt även kunna vara relaterat till bluetooth, har alltid min Garmin kopplad och garmin connect har börjat crasha på telefonen. Ingen app sticker i vilket fall ut i statistiken
     
  8. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    känns som att det beror på mottagning... jag har en uptime på 5 dagar just nu men då är ju luren typ idle såklart... men just nu 89% kvar och en uptime på 18 timmar
     
    youknow gillar detta.
  9. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Problemet er ved dårlig signal ja.

    Har samme på min N7 Plus, er jeg på plasser med dårlig signal så er jeg på 30% batteri på kvelden uten mye bruk. Ved bra signal klarer jeg 2-3 dager ved normalt bruk. Ved mye bruk klarer jeg rundt 7 timer SOT.

    Noen merker bruker mye strøm ved dårlig signal, har dårlig erfaring med alle Sony og Samsung telefoner også. Andre klarer det mye bedre, f.eks LG og Motorola/Lenovo er ok ved dårlig signal.
     
    youknow och Corran_Horn gillar detta.
  10. Thursfield

    Thursfield Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ah! Då vet jag varför det inte fungerade. Jag anvinstallerade det direkt då det inte fungerade iaf. Nöjd med kvaliten i original kamera appen. Men Nokia kan alltid förbättra den.

    Såg en massa om det på XDA, men jag lyckades inte få dem att fungera (vägrade installera) så jag gav upp det hela. Inte värt ev. besvären som du nämner.
     
  11. per79

    per79 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2013
    Inlägg:
    339
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jag har installerat googles kamera men jag håller inte med om kvalitetsförbättring...
     
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kör du då en moddad variant med HDR+?
     
  13. Dinopappa

    Dinopappa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2015
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har också problem med min Garmin Forerunner, jag kan ansluta till appen, men så fort jag kopplas ifrån så kan jag inte återansluta automatiskt till appen. Väldigt irriterande och jag hade aldrig några problem med appen på min Nexus 6P.
     
  14. Thursfield

    Thursfield Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER


    Koppla upp klockan som du brukar. Sen gör du en nätverks och bluetooth återställning. Sedan öppnar du upp Garmin Connect så ska en popup från Garmin Connect hoppa upp och be om kod som klockan automatiskt kommer visa. Alltså inte system popup utan direkt i appen. Efter detta ska klockan inte försvinna igen. Du ser inte den i bluetooth inställningarna men den ska inte koppla ner igen.

    Det kan krävas några försök att få denna popup att dyka upp dock. Men när det väl är löst, ska du inte ha problem längre. Upptäckte denna workaround när jag själv bråkade med samma problem och postade om det på Nokias community forum.
     
    Dinopappa gillar detta.
  15. Dinopappa

    Dinopappa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2015
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack för hjälpen, det funkade!
    Kan man återställa sina sparade lösenord till wifi på något sätt?
     
  16. Thursfield

    Thursfield Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Inte vad jag vet tyvärr, sorry :( Ibland verkar Google spara sådant, ibland inte. Verkar vara lite hit eller miss när jag bytt telefoner förut. För vad jag vet sparar Google det i dina backups.

    Förhoppningsvis löser Nokia och Garmin problemet snart dock så denna workaround inte behövs.
     
  17. Freddeguy

    Freddeguy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Vad får ni ut för batteritid?
     
  18. magnik

    magnik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2017
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    21
    Har ingen statistik, men efter en full dags användning - push mail, FB, lite youtube, en del spelande, allmänt surfande osv - brukar jag ligga på 20% kvar eller mer.
    Dagar jag inte jobbar eller av annan anledning använder telefonen mindre än jag brukar göra är det ofta 40% kvar eller mer.
     
  19. magnik

    magnik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2017
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    21
    Någon som vet om det går att köra split screen? Alltså att ha två appar igång på skärmen samtidigt? Hittar inget om det någonstans, bara något som är kopplat till kameran och att man kan ta en bild med både främre och bakre kamera samtidigt...
     
  20. Thursfield

    Thursfield Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    När du är i appen du vill köra split screen håll inne på multitask knappen. Så åker appen du har framme upp till övredelen av skärmen och du får välja mellan dina övriga öppna appar för andra halvan.

    För att gå ut ur det igen håller du inne samma knapp igen.
     
    bernard gillar detta.