Är Motorola Z2 Play 64gb värd att köpa idag?

Diskussion i 'Moto Z / Moto Z Force / Moto Z Play' startad av Pata, 21 mar 2018.

  1. Pata

    Pata Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej. Går i funderingar på att köpa mig en Motorola Z2 Play. Hur är den idag. Ni som har den och använt den, hur upplever ni den? Får den uppdateringar? Hur är kameran? Och hur är batteri tiden på den.
    Tacksam för svar..
     
  2. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Blev det någon Z2 Play?
     
  3. rzrph

    rzrph Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bumpar/snor denna tråd. Är intresserad av Moto Z/Z2. Någon som har några åsikter på att skaffa en sådan idag? Prioriterar batteritid så tänker mig en moto mod med extra batteri. Hur klumpig blir telefonen med en battery mod? Hur lång batteritid kan man förvänta sig med en extra 3000mAh? Hur känslig är den för vardagsmisshandel? Med bumper skal + skärmskydd - någon som ändå lyckats pajja skärmen?

    Alla kommentar mottages tacksamt!
     
  4. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Moto Z har ju rätt så dålig batteritid i grunden så är det viktigt tycker jag inte du ska ta den. Z2 Force är väl rätt mycket bättre. Fast den kostar oftast mycket med tanke på att det är förra årets modell, så vänta på en bra deal i så fall.

    Jag har Moto TurboPower mod som har ca 3500 mAh och då blir mobilen (Moto Z) ganska tung och klumpig. Men det fungerar ändå hyfsat. Tycker det är svårt att avgöra hur mycket tid jag får ut extra men med vanliga batteriet får jag 3-4 timmas SOT så 5-7 timmar extra borde de ge.

    Köper du Z2 Force så ska ju skärmen vara okrossbar. :)
     
    rzrph gillar detta.
  5. rzrph

    rzrph Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för bra svar! Ja, letar efter bra deals. Kräver inte det senaste men vill ha en hyggligt modern mobil med bra batteri och som jag inte lyckas ha sönder i första taget. Verkar dock svårt idag att kombinera dessa krav.. Ska hålla ögonen öppna för Z2 force - dyr men lovande lur.
     
  6. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Har en Z play sen början av 2017 och är rätt nöjd med den. Den har haft väldigt god batteritid, även om batteriet känns lite klenare nu än när det var nytt. Snittar 7h58m SOT per cykel.

    Z2 play har lite mindre batteri, så om jag skulle köpa en sån skulle jag nog investera i en batterimod.
     
  7. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Z3-modellerna borde visas upp rätt snart så det kanske kan vara värt att se vad de har att erbjuda?

    Z3 Play har det varit rätt mycket rykten om (skapat en tråd om den Moto Z3 Play - rykten). Z2 Play visades upp i juni förra året så om de tänker hålla ett år mellan så är det ju snart.

    Någon "vanlig" Z3 eller Z3 Force har jag dock inte sett något om. Z2 Force visades i juli förra året så den ligger ju troligtvis lite längre fram.
     
    bernard gillar detta.
  8. Jompa124

    Jompa124 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2018
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har haft Z2 play ett par månader. Batteritiden är helt ok, har även batterimod och då blir batteritiden suverän. Får dock en ny telefon via jobbet, så om du är intresserad finns en bättre begagnad telefon för ett bra pris!
     
  9. rzrph

    rzrph Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Pm!