Byta till iPhone från Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av opi, 8 aug 2010.

  1. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Javisst! Det är precis därför som HTC Desire exempelvis fortfarande är den populäraste telefonen på Prisjakt, sett till samtliga kategorier (alltså inte bara mobiltelefoner).
    Att den blir slutsåld praktiskt taget direkt efter att en butik får in den i lager talar också för att det är en telefon som ingen känner till längre...
    o_O

    Förresten så har varken Desire eller iPhone 4 en superbra mobilkamera. Kör en Satio om det är mobilkameran som gäller (alternativt en riktig filmkamera).
     
  2. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    [​IMG]

    Klart du ska ha en iPhone. :D
     
  3. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag tror att man kommer bli nöjd med både en iPhone eller en Android. Själv skulle jag gå under om jag bara kunde multitaska mellan 4 apps... men det är ju först nu efter att jag har kört Desire sedan release. Innan jag köpte Desire var det väldigt nära att bli en iPhone både en och två gånger men, men... Det enda som jag inte gillade med desire när jag fick den var att det inte gick att tethera den till min Macbook pro - men med wifi-tethering är det problemet borta. En annan anledning till att inte köpa en iphone 4 är att den kostar 12 000:- med telenors billigaste alternativ. medan en Desire kostar hälften... är verkligen en iPhone 6000 kronor roligare än en Desire?
     
  4. BinabiQ

    BinabiQ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag stör mig så mycket på apple-kulturen rent allmänt att jag skulle aldrig skulle kunna äga en apple-produkt av bara den anledningen. Sen att ios har så otroligt tråkigt interface och stängt operativsystem gör inte saken bättre
     
  5. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Eller hur! Visst vill man bara kasta ett äpple på alla Apple-nerdz? XD
     
  6. pellen

    pellen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Haha, den där IDG-artikeln var nog det värsta jag läst på länge. Spånet som skrev artikeln är nog förmodligen en rabiat Apple fanboi som förmodligen anser att han inte är en sådan. Jesus christ.
     
  7. desire.

    desire. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Vet inte vad jag ska göra, tänker köpa en iphone 4 men vet inte vad jag ska göra med min desire, då jag kan få olåst iphone för 3500 men som sagt vet inte vad jag ska göra med desire'n, kan inte heller sälja den då jag har den på abonnemang och iphone har ingen kvitto eller garanti....
     
  8. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Är Desire för avancerad för dig så du måste köpa en Iphone 3G för 3k som är lika bra som en mobil för 1k?
    Behåll Desire och lär dig den istället.
     
  9. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Jag hade behållt min Desire och skitit i Iphonen, kan ha roligare för 3500:-.... men det är jag det :P
     
  10. RedMarathon

    RedMarathon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är väl inget att fundera på spendera pengarna köp båda, för liksvepningen har inga fickor inte ens för mobben!;)
     
  11. desire.

    desire. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Well... vet fortfarande inte vad jag ska göra....
     
  12. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Om du verkligen vill spendera pengar så kan du ju kasta dom i sjön
     
  13. knarrevik

    knarrevik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är i stort sett nöjd med Android men Desire är en skitlur. Urusel kamera, dåligt ljud i yttre högtalaren och sist men inte minst, den startar om så fort den blir varm t.e.x. när man surfar under lite längre tid och alltid när man kör navigation (GPS).

    Jag funderar på Samsung Galaxy S eller Iphone 4 (tyvärr dålig kamera).
     
  14. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Om du vill ha en bra kamera köper du en digitalkamera.
    Prova factory reset och sen kolla om den fortfarande startar om när den blir varm och du surfar, installera inga apps utan kör standard direkt och bara testa.
     
  15. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag har verkligen försökt hålla mig borta från denna tråd, men efter att ha läst reaktionerna förstår jag fortfarande inte varför folk deppar över att de har en HTC Desire? Telefonen säljer slut varje dag, man kan inte köpa den alls. HTC har också berättat detta för mig när jag ringde de senast om ett ärende. Den har sålt slut och de hinner inte producera den i tid. Därför väljer företaget att gå över helt till SSLCD (läs min blogg för mer info.).

    Jag tycker ni ska vara lyckliga över att ni överhuvudtaget fått tag i en HTC Desire. Det finns en anledning varför det råder total global brist över telefonen i fråga. Visst, iPhone 4 är bra telefon, det säger jag inte emot, men det finns absolut inget som talar om varför jag skulle sälja min Desire och köpa en iP4. Jag har full frihet med Android, det har jag inte med Apple. Punkt slut. Jag kan för tusan inte ens flytta runt ikonerna på startsidan hos iP4, medan i min Desire kan jag flytta både klockan, väder-widgeten, app-genvägarna - ja allt.

    Sen det där med kamera (suck). Alltså, om ni förväntar er en bildkvalité alá "systemkamera" då är ni ute å cyklar långt in i buskarna. Sånna telefoner kommer kanske komma om några år, eftersom det är inte bara autofokus och antal megapixlar som räknas utan också hur bra är själva optiken (dess zoom, stabilisator, ISO etc.).

    Alltså missförstå mig rätt: Folk får göra precis som de vill. Vill ni ha två lurar istället för att spara lite pengar å köpa en fin LED-tv, visst, gör det. Men ni behöver inte komma med halvsanningar om iP4 eller att den är bättre än HTC Desire eftersom båda är bra på olika saker. Dock råder det total frihet hos en Android-telefon där man kan göra i princip vad man vill med sitt UI. För att inte tala om den generösa 2-åriga garantin som HTC ger sina telefoner. Och ni som har skaffat nyss en HTC Desire, ett tips: Ge den en chans! För den är förbaskat bra, bara man tar sin lilla tid och leker med den lite. Nuff said.
     
  16. RedMarathon

    RedMarathon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Norsehawk egentligen är det inte så konstigt med tanke på hur många som köpt Dersiren, att alla skulle vara nöjda är väl en utopi samma sak gäller säkert även för det som köpt Iphone och Samsung också.

    Är man inte nöjd så sälj luren och köp en annan, så enkelt är det att lösa ett problem!:money:
     
  17. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Känner lite så här... Äpplen här! Päron här!

    Vad ska man välja?

    Upp till var och en....
     
  18. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Det är lite så, ja. Man kan bara spekulera varför vissa får buggiga lurar å andra klarar sig utan några buggar alls. Allt går ju ändå på garantin så man ska inte behöva deppa, få ångerkänslor och inbilla sig över att det är kört. För det är det inte.

    Sen finns det ju alltid folk som byter lurar lika ofta som jag byter t-shirts. Jag tycker att man ska självklart byta ut sin telefon om man är missnöjd med den, men att byta för bytandets skull pga saker som att "den är hype" eller "den har bättre skärm" och "bättre GPU" och liknande är helt idiotiskt. Det kommer alltid komma ut telefoner som har någon ny funktion din inte har. Som till exempel HSPA+ och kunna surfa i 14.4 Mbit/s (om operatören får tummen ur vill säga). Man kan försöka hänga med trenden, men det kommer bli väldigt kostsamt i längden.
     
  19. RedMarathon

    RedMarathon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Själv är jag lite skeptiskt till dom som skall ha mobilen helt full i olika appar tror nog att mycket av det buggiga kan härleda till dessa massa appar på en och samma ställe.

    Det kan ju liknas lite som med en dator ju mer som installeras desto segare och instabilare blir den.
     
  20. knarrevik

    knarrevik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag förväntar mig inte att kameran skall ha samma bildkvalitet som en systemkamera men när man jämför med div. Nokialurar och framför allt med Samsung Omnia HD så blir man bara ledsen när man ser bildresultatet från en Desire.

    Jag skickade in min Desire för garantireparation hos Anovo, de bytte högtalare men inte f-n blev det någon förbättring. T.o.m. min Huawei U8220 för mindre än halva priset har enormt mycket bättre ljud.

    Så till er som står i begrepp att köpa en Desire, tänk om och välj något bättre.