Problem: Sortering appar efter återställning

Diskussion i 'Allmänt' startad av Magnum81, 24 maj 2018.

  1. Magnum81

    Magnum81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det som irriterar mig allra mest med Android (vet inte om det är samma för Iphone) är att när man har fabriksåterställt telefonen och lägger in en backup, att inte appar och mappar blir sorterat som det tidigare har varit, utan man får snällt skapa nya mappar och dra apparna till dessa och sortera som man vill ha.. Tar ytterligare en timme (minst) att bli klar med backupen.
    o_O:mad:
     
    bernard gillar detta.
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Hmmm... Är ganska säker på att i alla fall min LG G3 på sin tid skapde en exakt kopia av mobilen. Hemskrämar, mappar och applåda. Man fick i LG:s backupprogram kryssa i vad som skulle backas upp. Säkert olika för olika märken, men något liknande borde finnas i alla fall hos de större mären kan man tycka. Men kanske LG har (Eller hade? Minst ett år sen jag gjorde det) en extra bra backupfunktion
    (När jag gjort det har det antingen varit från en G3 till en annan eller för att återställa en och samma G3. Har inte gjort det sedan jag bytte till Xiaomi så hur det funkar där vet jag inte.)
     
    bernard gillar detta.
  3. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Hade samma problem tills jag började använda Nova Launcher, där går det att göra en backup så att man får tillbaka alla appars placering på hemskärmen. Kan vara värt att kolla in för din del.
     
  4. edvinnn

    edvinnn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Det beror snarare på vilken launcher man använder, då detta inte är en del av operativsystemet. Men det finns många launchers som erbjuder sådan lösning :)
     
    BOZG gillar detta.