Fråga: Chromebook printer

Diskussion i 'Chrome OS' startad av addal, 24 maj 2018.

Taggar:
  1. addal

    addal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2018
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Någon som har tips för en monokrom laserprinter ej multifunktion till skapligt pris som garanterat funkar till chrome os cloud print ? Köpte en Brother HL-L2350DW som går att hitta i cloud print men den går inte att bekräfta och printa ut med.. En nödlösning är brothers iprint%scan app men den är inte anpassad för chromebook.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Samsung (numera HP) och HP borde fungera om det står att de har Google-stödet. I princip samtliga av de HP och Samsung jag kört de senaste ~2 åren har det fungerat fint med nämligen.

    Samsung har några som är mycket billiga och som fungerar med Google Cloud print.
     
    addal gillar detta.
  3. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    I stort sätt samtliga skrivare idag fungerar med Google Cloud Print. Så länge det är en molnskrivare så kommer det fungera.
     
    bernard gillar detta.
  4. addal

    addal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2018
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Problemet i mitt fall är att printa från chromebook med cloud print, det är skillnad på android och Chrome os. Och dom tredjeparts appar jag har provat är inte anpassade för chromebook och den enda som var det stödjer inte min printer. Så jag har lyckats köpa den enda molnskrivaren som inte fixar det.
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Men om skrivaren har stöd för google cloud print ser väl rutan för cloud print likadan ut på Chrome OS som på andra OS? Eller? Du behöver väl inget speciellt program för Chrome OS? Den borde hitta din molnskrivare automatiskt om den är tillagd i ditt Google-konto och ge dig möjlighet att skriva ut på den vägen.


    Jag tappade min Chromebook i golvet häromdagen själv. Annars hade jag kunnat testa med min HP-skrivare.
     
  6. addal

    addal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2018
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Nu fungerar den med cloud print. Fick tips av supporten att stänga av ipv6 (gjorde det via web snittet) och då gick den att registrera.