Xiaomi Mi Robot Vacuum 2 robotdammsugare (2nd gen, 2017) Roborock S5x

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Swedroid, 26 okt 2017.

  1. godlike100

    godlike100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ni som beställt via Aliexpress. Hur lång tid tog det innan den levererades. Erfarenheten utav Ali är ju sådär vad gäller leveranstid. Men det kanske är annorlunda ifrån EU lager? Tack på förhand.
     
  2. fr0sty

    fr0sty Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag beställde den 7 maj via Aliexpress hos 'Superlative Store'. De skulle leverera från Tyskland, det står fortfarande 'Awaiting Shipment'...
     
  3. Kaikon

    Kaikon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ni som har en V2 och har kört den i några månader nu, har ni stött på några problem? Något som funkat sämre/bättre än vad ni förväntat er?
     
    bernard gillar detta.
  4. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Fick moin ver 2 igår.
    Körde den imorse och trist nog så har den problem
    Ca varje 5 min så får jag error 5 clean main brush!
    Och den är helt ren.
    Dessutom så missade den mycket skärp i köket och verkar städa sämre än 1an. I alla fall vid första körningen.

    Googla en del och det är många som har problem. Och xiaomi verkar ej göra nåt åt saken!
    Kontaktat säljaren så får jag se.

    Här är en länk där folk klagar

    MiJia Robot Vacuum - Main Brush is Blocked fault - Mi Gadgets - Xiaomi MIUI Official Forum
     
  5. kiddzor

    kiddzor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    ROM:
    Stock NEE
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 3
    ROM:
    Global Rom
    Kört min i en månad nu och allt fungerar perfekt förutom att den ibland fastnar på tröskeln till vardagsrummet då den är högre än alla andra trösklar här hemma löste det genom att lägga ett skrivbordsunderlägg från ikea över trösklen och det fungerar utmärkt rekommenderas om ni har höga trösklar. Annars är jag riktigt nöjd haft robotdammsugare förut och dom har inte alls varit lika smarta.
    Xiaomi verkar släppa lite firmware uppdates har nog fått 2 st under den tiden jag haft den så verkar som dom uppdaterar buggar och sånt vare fall så den verkar mer framtidssäker än andra modeller av robotdammsugare
     
  6. General Kaos

    General Kaos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2014
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Fick min igår
    Här lekt med den som bara den och är imponerad
    Var tvungen att starta upp den på jobbet på frukosten för att vissa några på jobbet hur appen funkar...
    Tror att det blir några på jobbet som kommer att beställa
    Klar av en av mina lurviga mattor som jag trodde att han skulle sätta sig fast i...
    Har döpt den till Mr Sucker
     
  7. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Nu ska ja va lite negatin och komma in med en varning till alla som planerar att köpa från utlandet!
    Gör inte det. Var ej lika Dumsnål som mig.
    Ver 1an funkade bra och den var billigare 3000 ink massa tillbehör från Ali vs 4300 nu.
    Roboten kostar 5600 och uppåt i Sv.
    Köper man från Ali eller andra utomlands så får man nästan glömma bort garantin, svårare med försäkring, ingen reklamationsrätt, ångersrätt! Väntatid och leverans. Och nu efter all detta samt en skilland pp ca 1500 kr så har jag fått en Ny robot som ger mig Error 5 2-4 gånger per städning!

    Den tror alltså att borsten är blockerad. Många och då menar jag Många på nätet som har samma problem och haft sedan roboten kom ut! En del påstår även att denna robot är ej avseddför Mattor!
    Jag har heltäckningsmattor hemma mest pga. barn. Inget tjockt och alla mina robotar har klarat av dem. Xiaomi ver 1 fick jag inte en enda fel med.

    Vet inte hur det är för er resterande som har mattor hemma, men min går det ej att jobba med. :(
    Dumsnålt från min sida och nu får jag betala för det. Hade jag fan köpt det här så hade jag haft massa val.

    Ps. Säljaren som är super seg på att svara frågar om film på felet! Skickat film men är ytterst tveksam på en lösning från dem...dessutom så kostar retur frakten minst 500-600 kr via posten.
     
    Last edited: 21 maj 2018
    bernard gillar detta.
  8. shure

    shure Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    3
    Kommer felet bara när du använder den på heltäckningsmattorna eller på andra ytor också?
    Har du en bild på mattorna?
     
  9. godlike100

    godlike100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Aha, jag beställde den 11e och har samma. Fortfarande ingen uppdatering för dig?
     
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 566
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kan vända dig direkt till Ali också. Ali fungerar som Paypal, så fungerar inte produkten kan du få pengarna genom Ali i stället, om butiken trilskas. Öppna en dispute bara och förklara att säljaren inte är intresserad av att hjälpa dig, och dokumentera vad som är fel på produkten. Bifoga också utdrag från er konversation, ju mer underlag desto bättre/snabbare hantering.
     
    3kgt och godlike100 gillar detta.
  11. Fluffybreeze

    Fluffybreeze Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2013
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER


    Nu är ju borsten precis samma på v1. testat att rengöra sensorerna?
     
    bernard gillar detta.
  12. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Beställde samma den 1 maj, fast från Spanien, och den kom i dag.[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    godlike100 gillar detta.
  13. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Tack för tipsen. Men allt sånt har jag redan gjort. Haft en 13+ robotar.

    Har startat en dispute då säljare ej svara varken på mejl ellet ali på 3 dagar.
    Bifogade ett klipp
    Bild.
    Sensor är rengjorda.
    Ali kund tjänst ser jag inte setiöst på, Lång historia!

    Svårt att ta en klipp på innan/ När felet uppstår då det kan ibland funka hela 16 min utan fel. Orkar ej jaga den och filma 16 min. Så filmade endast själva felet/felmedellande

    Enda saken som funkar är att ha Carpet mode on. Då den gången jag testade så strula den ej. Dock så vill jag inte använda den jämnt då den kör på max. Låter högt. Samt är väldigt ostabil och lär förkorta livslängden då den varvar rätt mycket från high till balanced som jag normalt kör med. Även på mattor kan den varva upp och ner. Dock ej hela tiden .
    Har föreslagit en refund på 2200. Om han accepterar så ska ja ta isär och försöka fixa de själv.

    Problemet är att även om säljaren accepterar en refund så har jag förlorat en massa tid + 511 kr i retur frakt. Med då ska jag nog köpa fr Sv denna gng och skita i mellanskillnaden.

    Saknar min gen 1. Inte ett enda fel meddelande sen köpet. Och tokiga är att denna fel finns mest hos gen 1.
     
  14. godlike100

    godlike100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Nice, kunde du spåra paketet på vägen? Jag beställde också ifrån Ali och butik med lager i Spanien. Fått ett tracking id på DPD, men dåligt uppdaterat där...
     
    bernard gillar detta.
  15. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Japp det gick bra att spåra, men inte första dagarna. Som när man beställer från Kina typ.[​IMG]
     
    godlike100 gillar detta.
  16. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Någon som satt appen på region Europe och har det fungerande?
     
    dalton gillar detta.
  17. fr0sty

    fr0sty Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag fick min sugare den 25 maj, det tog 2 dager längre eftersom de kunde inte hitta mitt hus :)
    Sugaren rullar bra. De stoppade de extra delar jag hade beställt i samma lådan så jag vet inte om det följer med delar när man bara beställer dammsugaren.

    Det enda vad gick fel var att efter sugaren hade kört för 75 minuter, och efter jag pauserade sugaren för att tömma dammlådan var kartan borta och startade hela processen på nytt.
    Och ibland flytar sugaren sig några centimeter :)
     
    Last edited: 28 maj 2018
    Kaikon gillar detta.
  18. peter84

    peter84 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2013
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor & Halebop
    Telefon:
    Samsung S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor & Halebop
    Telefon:
    Samsung S10e
    Jag blev tvingad häromdagen! Roboten försvann i appen hela tiden och försökte installera om den många gånger innan jag fattade att man nu måste ha Europa valt antagligen pga GDPR? Fick även ny FW i helgen...
     

    Bifogade filer:

    bernard och Vispen74 gillar detta.
  19. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Bara för er kännedom, och för dem som planerar att köpa en robot från Ali/kina ect.
    Ja sitter än idag i skiten tack vore snålandet att försöka spara ca 1500-2000 kr! Betalat ca 4300 sedan 2018-04-29
    Idiot säljaren svarar allt mellan 1-3 dagar. Verkar knappast förstå engelska!
    en så kallad Dispute är fortfarande öppen och tiden har passerat igår. Ali gör ännu ej ett piss. Chattat och dem kommer med deras normala standard bullshit om att vi skall påskynda och du får mejl med info bla bla bla.
    Säljaren erbjöd att jag fixar och dem skickar delar (Men utan en rätt kunskap, en test program) hur fan skall ja veta vad som är fel! Kan vara Motorn eller sensorna i moderkortet!
    I vilket fall så har jag inte betalat för en ny produkt där jag ska behöva lägga ner timmar på det. Därför varnar jag alla som funderar på att köpa att tänka på att allt är inte dans på rosor! Mitt första GEN 1 gick smidigt. Men då var det också ca 2800 kr. Denna kostar mera och om den inte funkar så lär det bli en stor huvudvärk.
    Deras sista förslag är att dem vill att jag skickar tillbaks och betalar 511 kr i frakt själv för att dem ska fixa = 1-1,5 månads väntan till!
    Ja har begärt refund + frakt. Eller halva priset i refund så försöker jag fixa själv via självrisk på försäkring eller annat håll. Än så länge så sitter jag som vanligt och väntar svar. Chatta med Ali nyss och fick samma gamla standard bullshit (Live chat). :(
     
    bernard gillar detta.
  20. Dlx

    Dlx Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Mina erfarenheter med Aliexpress dispute är inte heller bra.
    Det har endast gällt billigare saker, men uppenbara skönhetsfel som gör produkten oanvändbar är tydligen inte ett skäl för (ens en delvis) återbetalning.
    Naturligtvis vet säljarna att det kostar mer än vad det smakar att skicka tillbaka (framförallt större och tyngre) saker för oss köpare.