Diskussion: Andersson Elektrisk Scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av [email protected], 26 maj 2018.

  1. joco75

    joco75 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7
    ahaaa :) var ju lite dålig luft i framdäcket första dagen jag testade den väldigt kort, kanske orsakade jag själv då för mycket tryck på bakdäcket... har redan beställt däck som man inte behöver pumpa, men kanske flyttar jag då mitt framdäck och sätter där bak. får se om jag försöker laga slangen också, jag är världens mest obändiga människa :)
     
  2. ozze303

    ozze303 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2016
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S8
    vart beställer du opumpbara däck ifrån till den? funderar på beställa nån form av Scooter men har total beslutsångest om vilken det ska bli... Andersson, M365 eller ES2....
     
  3. Kabeltv

    Kabeltv Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Fick också punka på bakdäcket efter drygt 2 km körning. Verkar dock vara så för många andra också, inte bara för anderssons egna. Får bli att skaffa såndär spray för punktering och hoppas att det löser det, annars får det bli att beställa ett par solida däck. Annars gick den väldigt fint tycker jag
     
  4. joco75

    joco75 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7
    jag hittade på på m365 sidan i detta forum en kille som köpt:BIKIGHT Micropores Vacuum Solid Tyre for Xiaomi Mijia M365 Electric Skateboard 8 1/2X2

    m365 och ES2 är förmodligen bättre, men sen beror det ju på pris och värde för pengar. eftersom Anderssons var billig och att man kunde köpa den i Sverige så valde jag den
     
  5. Kabeltv

    Kabeltv Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Åkte till Clas Ohlson idag för att köpa zealant punkteringsskydd. Till min förtvivlan så fanns det inga och jag köpte en spray på Jula istället som bestod av skum. Vet inte om jag pumpade lite väl mycket, men det höll 100 meter innan skummet började läcka ut ur hjulet på något sätt. I vilket fall, synd tänkte jag och åkte till clas ohlson längre bort och köpte punkteringsförebyggande samt köpte lappar på team sportia för att sätta dit på däcket.
    Hittade hålet och satte dit en lapp för att täppa till, satte ihop sparkcykeln någorlunda och hällde sedan i det punkteringsförebyggande och pumpade sedan upp däcket till ett vettigt tryck. Men medans jag sitter och skruvar in de sista skruvarna i sparkcykeln så hör jag att det börjar pysa igen och all luft åker ur däcket.

    Så blev inget att åka till centrum denna kväll heller. Kvalitén i allmänhet verkar väldigt bra, men just innerslangarna för däcken verkar vara i otroligt dålig kvalitet.

    Har beställt solida däck från banggood men det tar ju lite tid, väldigt tråkigt att de inte håller några veckor iallafall och man måste vänta på egna däck.

    Edit: laga punkteringen 1 gång till med lapp och då hann jag kanske 1 km innan det brast igen
     
    Last edited: 31 maj 2018
    bernard gillar detta.
  6. joco75

    joco75 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7
    jag har bestämt mig att vara tålmodig och vänta på mina solida däck. frågan är när de väl kommer om jag flyttar framdäcket med luft bak, testar nog att ha 2 solida däck. hoppas bara det inte märks för mycket skillnad i komfort och hastighet och längd. på lång sikt får jag väl annars köpa bättre däck med luft, men gillar tanken att ha solida däck o slippa hålla på för mycket med däcken.,,
     
  7. Kabeltv

    Kabeltv Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Okej ännu en dag med febrilt letande efter en lösning har gått och idag tror jag att det kommer hålla. Var på biltema och letade ny innerslang, men de hade ingen som ens skulle passa någorlunda. Frågade en av personalen och han sa att Lekia över gatan kanske hade. Gick dit och de hade faktiskt en innerslang med exakt rätt storlek. Även fast den egentligen är för barnvagnar har jag nu kört några kilometer utan problem, verkar fungera jättebra.
    Ventilen sticker ut endel, det är precis så den inte slår i. Men slipa till den några millimeter så funkar det galant.

    TLDR; kolla hos din lokala Lekia-butik om de har innerslangar i måtten 8,5x2 :)

    Edit: Taggar @joco75@joco75 så han kanske får en pling i mobilen och inte behöver vänta på de nya däcken
     
  8. joco75

    joco75 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7
    tack för taggen :) ska vara tålmodig och vänta på de solida däcken, jag är för lat att byta , men om de solida däcken inte blir bra, då flyttar jag mitt främre luftdäck och sätter där bak, fanns bra luftdäck att köpa på Amazon.co.uk annars. nyfiken om någon testat : Tao Elscooter S1 ? den väger mindre, men jag var rädd att den var för kort för en lång person och att inte räckvidden skulle gå lika långt
     
  9. Dragonevo

    Dragonevo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Ska man göra något speciellt för den ska börja driva lyser fyra blåa batterilampor

    Slår på scootern så displayen tänds, trycker på gasen men inget händer? Är det något man glömt



    Edit: var ju tvungen att ha lite rull på grejorna nu går den, ventilförlängare ska ordnas och 3.5bar då kanske i däcken
     
    Last edited: 4 jun 2018
  10. ludde28

    ludde28 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    792
    Mottagna gillanden:
    644
    Operatör:
    Vimla + Telenor
    Telefon:
    S20 + 512GB mSD, P10 + 256GB mSD

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla + Telenor
    Telefon:
    S20 + 512GB mSD, P10 + 256GB mSD
    Platta:
    Samsung Tab S3 LTE
    M365 kräver en "manuell skjuts" på minst 5km/h innan man kan starta motor. (säkerhetsgrej)
     
    bernard gillar detta.
  11. pale

    pale Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2018
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    23
    Vad säger ni som liten slutsats, ni som köpt. Är det värt pengarna med netonnet? m365 har ju sprungit iväg i pris om det nu inte råkar bli någon "ny flashdeal" för 399eur
    jag har ju lite svagt lovat mig själv att aldrig köpa en andersson produkt men jag kanske får göra ett undantag...
     
    ozze303, bernard och Kiddy gillar detta.
  12. Limpan_82

    Limpan_82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2014
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Har själv varit reserverad mot Andersson men blev sugen när jag surfade in på NetonNet och såg denna E-Scooter 3000. Jag köpte min på releasedagen och har varit väldigt nöjd. Fick pumpa däcken lite annars har jag inte behövt göra något mer med den, känns som hög kvalite rakt igenom. Inga problem med att bromsen låg på (den är väldigt lätt att justera om det skulle behövas). Det finns ett litet spelrum för handtagsstången (på stället där man låser fast den i upprätt läge). Kommer nog försöka sätta någon form av gummipackning där vid ett senare tillfälle. Har även märkt att i hög hastighet börjar den vobbla lite, någon annan som upplever detta? Den är pigg med mina 85Kg, batteriet räcker ca 19-20km (mestadels plan mark men även lite backar i Helsingborg med omnejd). Kan inte annat än rekommendera den. 2900:- är ett bra pris för vad du får.
     
  13. adambertil

    adambertil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Blev sugen och beställde en som ska levereras idag (om nu inte PostNord gör bort sig som vanligt)

    Köpte punkagegga som ska in hjulen samt att plastbiten som man sätter vid låset på styrstången skickades från södra Sverige igår.

    Modify your Xiaomi M365 and M187 scooter | Curious Joe
     
  14. pale

    pale Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2018
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    23
    Det är alltså utseendemässigt och "delmässigt" samma? Passa mellan andersson och m365?
     
  15. Kiba

    Kiba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

  16. adambertil

    adambertil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har fattat det som så ja.....
     
  17. pale

    pale Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2018
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    23
    tack! :) ser framemot din recension. finns viss risk att jag impulsar en idag. Va förbi netonnet igår och "tittade", skulle köpa lite andra grejer.

    Jag såg den igår också inte testat, men ja jesus va "inte vacker den är " :)
     
  18. adambertil

    adambertil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  19. SpitOnMyPasta

    SpitOnMyPasta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2018
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 7 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 7 Plus
    Detta måste vara en Xiaomi-tillverkad rebrandad variant av M365 va? Annars har NetOnNet verkligen lyckats hitta en riktig karbonkopia av M365 av bilderna att döma
     
  20. Kiba

    Kiba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Den verkar vara olaglig som du säger med större batteri och kanske kan komma i högre hastighet. Jag har cirka 7km till jobbet och hade varit skönt att kunna sitta ner istället för att stå upp hela vägen.

    Ne, helvacker är den inte men det är funktionen man är ute efter :).

    Jag har svårt att bestämma mig om man ska köra på en andersson eller en dyrare xiaomi m365 :(.