Tips: Tillbehörstråden Galaxy S7

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av qudos, 17 feb 2016.

  1. pirum

    pirum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2013
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21
    Telefon 2:
    Galaxy S4 i9506
    ROM:
    DeHawks debloatade och rootade 5.01
    Platta:
    Barnen har Amazon Fire HD8 Kids
    ROM:
    Stock; Googlifierad
    Övrigt:
    Google Chromecast gen 2. Bra till allt utom Viaplay.
    Köpte från Webhallen, Webhallen.com Copter Exoglass för 49kr. Jag är nöjd, men man måste nog få på den rätt precis för att den inte ska glappa och hålla på. Böjt glas som S7 har är ganska snyggt men rätt skit för skydd.

    Däremot är det ett hevlete att hitta något dåligt TPU-skal som gärna glappar lite så att skärmskyddet får plats, samt är så bulkigt och oslimmat att kanterna vid skärmen sticker ut tillräckligt för att rädda mobilen när man tappar den i betonggolvet. Har beställt 3 skal från olika ställen, först ett billigt som inte var TPU utan nån halkig halvhård plast, sen ett TPU-skal från Teknikmagasinet som på en direkt fråga "ska skydda skärmen, kanterna sticker upp", men så är det inte. Det skyddet använder jag dock till nöds, och kan inte returnera. Sen fick jag tag på en Spigenkopia från Fyndiq som enligt bild ska sticka ut en bit och skydda skärmen, men inte gjorde det i verkligheten - så den åker tillbaks.

    Ack, min Nexus 4 och Galaxy s4 hade rejält bulkiga TPU-ska, men nu ska allt vara slimmat och sitta precist, tusan också. Får leta vidare, i fysiska butiker helst.
     
  2. Abello

    Abello Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2015
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    5
    Har ett Spigen Tough Armor, min tele åker i backen dagligen. Har som mest lyckats kasta den rakt upp 2,5m rakt ner i asfalten. (Ja, jag har tur) Inte ens en repa. Hade ett slim armor på tele innan, skönare att hålla i.
     
  3. Futurum

    Futurum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2017
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    17
    När det gäller skal är min favorit "tpu s-line". Skyddar bra, billigt, snyggt och skönt. Jag köpte ny laddare för sladden har börjat gå sönder. 300 spänn(!) men ville försäkra mig om att det är original. tpu skal.jpg