HBO Nordic och Chromecast?

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av kupster, 21 aug 2017.

  1. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    813
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Varje måndag när jag ska se game of thrones så försöker jag köra från min sida edge till min Chromecast. De funkar att se i telefonen men när jag skall skicka den till chromecasten så stoppas uppspelningen. Why? Inte rootad eller liknande, alla andra appar Viaplay, Netflix med flera funkar hur bra som helst.
    Nån med likande problem och förhoppningsvis en lösning?
     
  2. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Det är så för alla tyvärr. Deras stöd för Chromecast är under all kritik. Jag brukar kunna spela upp ett helt avsnitt, sen måste jag koppla ner HBO från CC sen koppla upp igen annars stannar uppspelningen.
     
    kupster gillar detta.
  3. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    HBO Nordic funkar ju inte inte utan transaktionsuppgifter. Har dock kollat in VIAFREE. Man kommer ju till huvudsidan, där tar det ju sedan stopp. Vet ej om det finns en krackad version som man kunde andvenda. Lär i varje fall finnas för SPOTIFY. Är bara nyfiken.
     
  4. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Fungerar bättre från telefonen än från browsern IMHO.
     
  5. Roenlond

    Roenlond Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2017
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    22
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet k1
    Hade problem med min Chromecast tillsammans med HBO Nordic. När jag försökte koppla ihop och börja streama så blev det röda/gröna ränder över hela skärmen för att sen krascha chromecasten. Krävdes två omstarter av Chromecasten innan det till slut började funka. Precis som för dig så fungerar Netflix, Youtube, Spotify, Viafree och alla andra appar bra utan samma problem. Misstänker att det är något problem hos HBO mer än i Chromecasten.
     
    bernard gillar detta.
  6. ilmmec

    ilmmec Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    HBO Nordic är den absolut sämsta mobilapplikation jag någonsin har provat, och då har jag testkört klasskompisarnas hobby appar i plugget.
     
    bernard gillar detta.
  7. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Ringde HBO idag och sa att jag hade problem med att casta, jag påpekade att jag inte verkade vara ensam om detta och hänvisade till Google Plays recensioner. Supporten lät förvånad och hävdade att de inte var medvetna om att de hade några problem med varken appen eller Chromecast, och de "få problem" som uppstod, berodde oftast på att användaren hade en telefon som inte appen inte stödde.

    Vidare hävdade de att de enbart har support för Chromecast 1, 2 och Ultra, men INTE "inbyggda" Chromecasts i t.ex. Android TV. Inbyggda Chromecasts ska väl köra på samma teknik och gränsnitt, och appen man castar ifrån ska väl inte behöva bry sig om om det är en Chromecast 1 eller en inbyggd?
     
  8. natal

    natal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Min chromecast ultra hänger sig efter varje avsnitt och får då starta om den, någon mer som har detta problem?

    Pausar man i ett avsnitt och fortsätter dagen efter så funkar det.